Youtube SEO – 3 esminiai dalykai

youtube seovaizdo klipai – puiki rinkodaros priemonė. Ypač, jei jie yra naudingi vartotojams ir turi neįkyrią reklaminę žinutę. Juo labiau, jei tų video klipų yra ne vienas. Youtube patalpinti klipai dar negarantuoja sėkmės. Jie turi būti pakankamai gerai randami tiek vidinėje, tiek Google paieškoje. Kad taip nutiktų, reikia bent 3 esminių žingsnių, kurie padėtų Youtube klipui tapti geriau randamam.

Apie Youtube SEO paprastai daug nekalbama, tačiau SEO paslaugų teikėjai gali papasakoti dar plačiau. Kol kas apsiribosime tik 3 esminiais patarimais, kaip populiarinti jūsų Youtube video paiškoje.

  1. Geras aprašymas. Tai esminis momentas, į kurį reikia kreipti dėmesį. Neilgas informatyvus pavadinimas be tiesioginės reklamos ir išsamus aprašymas. Aprašymui Youtube skiria 5000 spaudos ženklų. Tai labai daug – apie 600 žodžių (1 Word puslapis). Į tokį aprašymą galima sutalpinti tikrai daug. Kai rašysite aprašymą, atminkite, kad pirmieji 200 ženklų yra matomi visada. Po jais esantį tekstą galima perskaityti tik paspaudus „Rodyti daugiau“ mygtuką. Kad žiūrovas susidomėtų aprašymu, reikia suintriguoti tame trumpame pristatyme. Tada viskas bus gerai ir daug vartotojų atsivers pilną aprašymą. Ten turėtų būti ir kvietimas veikti – užsiprenumeruoti kanalą, nueiti į jūsų puslapį arba socialinių tinklų paskyras. Galite panaudoti keletą raktinių žodžių tekste, tačiau perspausti su jais nereikėtų.
  2. Grotažymės. Jei norite įterpti keletą reikšmingesnių raktinių žodžių, tai galite padaryti panaudoję grotažymes – # simbolį. Jų galėtų būti 4-6 tekste arba vienoje eilutėje. Taip Google robotai gali lengviau suprasti, kas yra aktualu kitiems žiūrovams.
  3. Atgalinės nuorodos. Kai tik video klipas yra padaromas viešu, reiktų pasirūpinti jo atgalinėmis nuorodomis. Paprasčiausiai tai padaryti – pasidalinti visuose turimuose socialiniuose tinkluose, o taip pat po kurio laiko paprašyti, kad tą patį padarytų ir kolegos. Kodėl ne iš karto visiems? Tegul pamato vis skirtingi žmonės. Taip pat rekomenduojama įsidėti video į savo puslapį, tinklaraštį, informacinį straipsnį kituose portaluose. Google stebi tas nuorodas, kurioms prideda pliusų, kai kažkas ieško panašios tematikos vaizdo klipų.

Tai elementarūs Youtube SEO veiksmai, apie kuriuos pamiršta daugelis verslų. SEO specialistai visada pataria tinkamai išnaudoti Youtube, nes iš čia ateina kokybiški lankytojai, suinteresuoti pirkti.

.

Kodėl svarbu ir kaip identifikuoti tikslinę auditoriją

profesionalios seo paslaugosKam gaišti laiką ir investuoti pinigus į bandymą pritraukti klientą, kuriam tiesiog Jūsų paslaugos nereikia? Kiekvienas verslininkas patvirtins, kad kiekvienai prekei yra savas pirkėjas. Todėl reikia dėti pastangas pasiekti ir apie Jūsų teikiamą paslaugą ar parduodamas prekes informuoti būtent tą potencialų pirkėją, kurį tai domina. Būtent tai ir daro profesionalios seo paslaugos. Būtent ši kuriama vertė ir išskiria SEO ekspertą nuo mėgėjo.

Problemos sprendimas

Jau rinkodaros specialistų biblija patapo tiesos, kad kiekvienas vartotojas nori pagerinti savo buitį ar išspręsti kažkokią problemą. Būtent tai ir padeda pasiekti verslas. Kaip vartotojui žinoti kas jam padės? Kaip verslui informuoti, kad jie gali padėti? Tai padaro profesionalios seo paslaugos. Tačiau komunikacija nebus sklandi jeigu nebus aiškūs abu komunikacijos dalyviai. Todėl specialistai, kurių teikiamos profesionalios seo paslaugos, dažniausiai prašo vadovų įvardinti jų klientų: amžių, lytį, socialinę padėtį, šeimyninę padėtį, darbo sritį, išsilavinimą.

Dažnai kalbėdami seo paslaugos kas tai, pamirštame, kad profesionalios seo paslaugos susideda iš kelių komponentų. Vienas iš jų – turinys. Būtent informacija apie pirkėją padeda sukurti kokybišką turinį. Kita vertus, seo kas tai? Tai svetainės seo optimizavimas. Be turinio, sėkmingai, jo įgyvendinti nepavyks.

Informacijos kanalas

Žinodami savo tikslinę auditoriją galite sukurti visą rinkodaros strategiją ir pasitelkti bent kelis informacijos perdavimo kanalus, t.y. socialiniai tinklai, tradicinė žiniasklaida, „Google Adwords“, remarketingas ir kita. Žinodami savo tikslinę auditoriją, žinote kur ir kaip ją surasti. Tai pagrindinis Jūsų sėkmės elementas.

Pamatuojami rezultatai

Suteikiamos profesionalios seo paslaugos kaunas ar seo paslaugos vilnius dar ne viskas. Kaip sako SEO ekspertas eugenijus mockaitis, svarbu stebėti, matuoti ir analizuoti rezultatus. Vertinti potencialių klientų lankančių Jūsų svetainę skaičių, pardavimus, lyginti rodiklius, taip pat išskirti konkurentus, stebėti jų rinkodaros strategiją. Kaip pasiteisina Jų strategija. Nuo to nepriklauso seo paslaugos kaina (gali būti seo nemokamai), bet nuo to priklauso SEO paslaugos, norėčiau sakyti sėkmė, bet su sėkme čia nieko bendro nėra, tai yra kokybė ir profesionaliai atliktų darbų rezultatas.

Ar puslapio užkrovimo greitis gali numesti jo populiarumą?

seo ir svetainės greitisUžsukus į tam tikrą internetinį puslapį labai erzina lėtas svetainės krovimo laiko tarpas. Atrodo, tenka laukti 10, 15, o kartais net ir 30 sekundžių, kol puslapis bus pilnai užkrautas. Tiesa, labai dažnai problema slypi ne Jūsų interneto greityje, tačiau puslapyje, kuris yra netinkamai sutvarkytas.

Kaip pagerinti puslapio krovimosi laiką?

Žinoma, pirmiausia reikia pasisamdyti gerą savo srities specialistą, kuris žino, kokios klaidos dažniausiai blogina puslapio užkrovimo laiko tarpą. Svetainės greitis labai dažai lemia žmonių norą lankytis tam tikrose svetainėse. O jeigu puslapis dar pritaikytas SEO – didėja tikimybė, kad būsite kur kas labiau atrandamas internete.

  1. Naudokitės tik tuo serveriu, kuris yra Lietuvoje. Tokiu atveju puslapis greičiau krausis.
  2. Didelės raiškos nuotraukos dažniausiai labai apsunkina puslapio užkrovimą. Su šia problema dažnai susiduria fotografavimo paslaugas pristatantys asmenys. Specialistas patars, kaip išlaikyti kokybę, tačiau taip pat neapkrauti puslapio.
  3. Jeigu naudojate failus iš kitų serverių, tokiu atveju krovimas gali būti net kelis kartus ilgesnis ir sudėtingesnis. Geriau nuo to atsiriboti.
  4. Tinkami nuotraukų bei logotipų formatai taip pat gali nulemti apkrovimo greitį. Dėl tokių smulkmenų konsultacijos su specialistais yra būtinos.

Svetainės greitis gali nulemti ar žmogus norės užsukti pas Jus į svetainę dar kartą. Gali būti, kad lėtas krovimas bus pagrindinė priežastis, kodėl jis nebegrįš.

Viskas vardan kliento…

SEO ir svetainės greitis gali paskatinti kartą pas Jus apsilankiusius žmones grįžti dar kartą. Kol vieniems tai atrodo smulkmena – kiti sutinka, kad svarbiausia yra derintis prie kliento ir kartais paprasčiausiai pasistengti atsidurti jo vietoje.

SEO paslaugos – geriausias pasirinkimas norintiems būti labiau pamatomais!

  • SEO optimizacija puslapiui veiksminga tiek pat laiko, kiek svetainė gyvuos.
  • Tokia reklama neerzina, todėl daugelis klientų taip palankiai į ją žiūri.
  • SEO apima labai daug veiksnių. Bus pilnai sutvarkomas Jūsų puslapis.
  • Šias paslaugas teikia daug specialistų, tad visada turėsite iš ko pasirinkti.
  • Paslauga kainuoja nedaug, o nauda – milžiniška.

SEO paslaugos smulkiam verslui

seo paslaugosSmulkusis verslas reklamuojasi keliais populiariausiais būdais. Pirmiausia, išnaudojama nemokama reklama. Priklausomai nuo verslo modelio, išnaudojami nemokami skelbimai. Tada pereinama prie greito klientų pritraukimo per Google reklamą – AdWords. Tada ateina metas pagalvoti ir apie ilgalaikę ir labiau atsiperkančią reklamos formą – natūralias pozicijas paieškos sistemose. Čia jau reikalingos SEO paslaugos, kurias teikia profesionalai, nes pačiam tai atlikti kokybiškai yra be galo sudėtinga.

SEO paslaugos sudėtingumas slypi tame, kad ją teikia ne vienas žmogus, o visa grupė skirtingų specialistų, kurių darbas tarpusavyje kartais nėra net susijęs.

Paslaugą teikti kokybiškai reikia SEO konsultanto, kuris gali verslininkui paaiškinti, kaip viskas veikia, kokią strategiją naudoti ir pan. Taip pat reikalingas ir analitikas, kuris tirtų rinką, konkurentų veiksmus, populiariausius raktinius žodžius ir t.t. Konsultantas su analitiku kartu sukuria SEO strategiją, kuri apima vidinius SEO darbus ir išorinius. Vidinį SEO turi atlikti programuotojai, kartais dizaineriai, tekstų kūrėjai. Išorinį SEO atlieka SEO konsultantas kartu su kliento rinkodaros skyriumi, kuris rūpinasi informacijos apie įmonę sklaida interneto erdvėje ir socialiniuose tinkluose. Kai kuriais atvejais gali prireikti ir kitų specialybių profesionalų – dažniausiai video kūrėjų ir animatorių, socialinių tinklų rinkodaros specialistų ir t.t. Visa ta grupė žmonių gali suteikti kokybiškas SEO paslaugas smulkiajam verslui. Dėl to SEO paslaugos ir yra sudėtingos.

Darbas su „pažįstamais“ gali labai nuvilti. „Pažįstami“ – tai pavieniai specialistai ar mėgėjai, kurie yra samdomi (dažnai nelegaliai) pakoreguoti puslapio kodą, paruošti vieną ar kitą tekstą, „prastumti“ turinį į skirtingus leidinius. Gali pasisekti ir su jais, tačiau SEO optimizacija yra ne vien tik laikinas aukštų rezultatų tikslas, bet ir tokių aukštų rezultatų išlaikymas ilgą laikotarpį nepaisant aktyvių konkurentų veiksmų. Šioje vietoje laisvadarbiai padėti nelabai gali, nes po vieno užsakymo juos gali būti sunku vėl suburti naujiems projektams.

Vėl atsiduriame tame pačiame taške – reikia ieškoti profesionalų, kurie pasirūpins kylančiomis pozicijomis.

Beje, jei kažkas garantuoja pirmas vietas paieškoje, vertinkite tokius pažadus atsargiai. Garantuoti dėl tų dalykų, kurie nuo tavęs nepriklauso yra labai neatsakinga. Tai tas pats, kas garantuoti lietų, o paskui eiti kalbėti maldų ir užkalbėjimų, kad tą lietų prisišauktum…

Atsakingai rinkitės SEO paslaugų teikėjus, nes nuo jų profesionalumo priklauso jūsų verslo sėkmė.

SEO paslaugos – pranašumas konkurencinėje kovoje

Šiuolaikinė rinka yra perpildyta įvairių prekių bei paslaugų, verslo subjektai kaip įmanydami stengiasi užimti kuo tvirtesnes bei aukštesnes pozicijas rinkoje, išsiskirti iš analogiškas ar alternatyvias paslaugas siūlančių konkurentų. O atsižvelgiant į tai, kad daugelis gyvenimo bei darbo sričių keliasi į virtualią erdvę, tai aktyviausia konkurencinė kova vyksta būtent internete.

Vienas iš svarbių aspektų, kuris padeda didinti klientų ratą, yra būtent žinomumas bei matomumas internete. Todėl ne paslaptis, kokią svarbią vietą šiuo atveju užima paieškų sistemos. Tikrai bene visi verslo subjektai siekia užimti aukščiausias pozicijas paieškos sistemoje tam, kad vartotojas, ieškantis pagal raktinius žodžius, pirmiausia pamatytų jų siūlomus gaminius ar paslaugas. Tačiau kadangi prekybininkų yra itin daug, tai į paieškos aukščiausias pozicijas patenka tik keli. Būtent čia ir atsiskleidžia, kokios reikšmingos yra SEO paslaugos.

SEO paslaugos ypatingą populiarumą įgavo per kelerius pastaruosius metus, nes anksčiau tai buvo daugiau informacinių technologijų specialistų vartojamas terminas. Dabar jau daugelis žino, kuo naudingos SEO paslaugos. Pati didžiausia SEO paslaugų nauda yra ta, kad tiek verslo subjektas, tiek fizinis asmuo, pasinaudojęs šiomis paslaugomis, itin sėkmingai gali tapti paieškos sistemų lyderiu! Tai didelis pranašumas prieš konkurentus, kadangi įmonė ar asmuo, pasinaudojęs profesionaliomis SEO paslaugomis, paieškos sistemoje atsidurs aukštesnėse pozicijose, bus pamatomas ženkliai greičiau, negu ta įmonė ar asmuo, kuris SEO paslaugomis nepasinaudojo. Žinoma, yra asmenų, manančių, kad interneto svetainė yra reikalinga tam, kad tiesiog ją turėti. Kai kuriems atrodo, jog tai bene vienas iš būtiniausių aspektų, kadangi kai kai kurie verslo subjektai, dar neturėdami geros informacijos, kurią reikia dėti į svetainę, susikuria internetinį puslapį ir jau džiaugiasi, kad jį turi. Bet kokias iš jo nauda? Ką duoda toks puslapis? Juk jis nebus randamas pagal raktažodžius. Taigi, tikslinga investuoti į savo matomumą bei žinomumą, o tam puikiai tinka SEO paslaugos.

Esminiai SEO paslaugų tikslai yra du:

1) pagal dažniausiai naudojamus bei naudingiausius raktinius žodžius iškelti optimizuojamą svetainę į aukščiausias (TOP10) paieškos sistemos pozicijas;

2) tikslinius lankytojus nukreipti į optimizuojamos svetainės puslapius, kuriuose įmonė ar asmuo siūlo savo prekes ar paslaugas.

Taigi, matyti, jog SEO paslaugos padeda ne tik didinti matomumą bei žinomumą, pritraukti kuo daugiau suinteresuotų auditorijų, tačiau yra orientuotos ir į kiekvieno verslo subjekto pagrindinį siekį – didinti pardavimus. O vienu svarbiausių SEO pranašumų yra tai, kad ši reklamos forma yra ne trumpalaikė, o orientuota į ilgalaikiškumą, nes teiks naudą tol, kol veiks optimizuotas puslapis.

Yra nustatyta, jog ieškantieji tam tikrų prekių ar paslaugų, dažniausiai pasirenka tas, kurios yra pirmame paieškos rezultatų puslapyje, t. y. TOP10. Tai, kad įmonė ar asmuo atsidurtų TOP dešimtuke, užtikrina SEO optimizacija.

SEO optimizacija skiriama į vidinę ir išorinę. Kaip jau galima suprasti iš pavadinimo, vidinė SEO optimizacija apima tinklapio pertvarkymo darbus. Kuomet atliekama vidinė SEO optimizacija, periodiškai atliekamos SEO analizės bei stebimi pokyčiai. Dažniausiai vidinė SEO optimizacija ir yra atliekama būtent tam, kad svetainė būtų kuo lengviau randama paieškos sistemose. Vidiniam optimizavimui priskiriamas ir svetainės turinys, kuriame tinkamai naudojami parinkti raktiniai žodžiai, kadangi reikia pripažinti, kad paieškos sistemos randa turinį.

Išorinė SEO optimizacija apima nuorodų tinklo kūrimą visame internete, t. y. kuriamas nuorodų į optimizuojamą tinklapį tinklas. Svarbu tai, kad išorinė SEO optimizacija suderinta su vidine SEO optimizacija padeda pasiekti pačių efektyviausių rezultatų!

 

Google reklama

Naujųjų technologijų amžiuje vienas iš pagrindinių komunikacijos kanalų tampa internetas. Vis dažniau girdima ir minima Google reklama, kuri reikalinga tam, kad bet kuris internetinės svetainės savininkas galėtų išlikti pastebimas internetinėje Google paieškos platybėje.

Akivaizdu, jog atsiradus galimybei bendrauti su asmenimis, esančiais už tūkstančių kilometrų, taip pats atsirado ir internetinio marketingo galimybė. Tokios sąlygos leidžia plėstis verslo industrijoms, pavieniams asmenims kurti internetinį verslą nerizikuojant ir į tai neinvestuojant didelių kąštų.

Žvelgiant į tai, jog vidutiniškai kiekvienam socialiai išsivysčiusios šalies gyventojui tenka po kompiuterį ir yra galimybė naudotis internetu, savaime suprantama, jog netgi ir bet kuriam verslo kūrėjui (kuris turi internetinę svetainę) pradeda atsirasti didelė tarpusavio konkurencija. O tam, kad kiekvienas verslo plėtotojas turėtų galimybę plėstis ir investicija į verslą nebūtų nuostolinga, verta investuoti ir pasinaudoti Google reklama. Tokia marketingo galimybė galingoje paieškos sistemoje leidžia išlikti pastebimiems bei nuolatos dominuoti savo srityje ir išlikti top pozicijose Google paieškos sistemoje.

Atsiradus interaktyviam bendravimui, keičiasi žmonių įpročiai, vartotojai tampa inoringi, jiems svarbi ne aktuali, o jiems įdomi informacija bei kur ir kaip ji pateikiama. Esant gausiam informacijos srautui, neįmanoma vartotojui viskuo domėtis, todėl savaime aišku, jog jie patys padeda atsirinkti tai, kas jiems svarbiausia, įdomiausia ir aktualiausia. Vartotojai naudojasi tais informaciniais srautais, kurie jiems labiausiai prieinami ir lengviausiai pasiekiami. Tyrimai ir realūs pavyzdžiai įrodo, jog vienas iš populiariausių informacijos sklaidos kanalų yra internetas. O didžiausias interneto vartotojų skaičius naudojasi Google paieška. Savaime suprantama, jog internetinių puslapių savininkai turėtų susimastyti, kaip nepražūti paieškos platybėse. Šiais interneto laikais nėra kitos išeitis – jeigu internetinis puslapis yra įmonės veidas, tai tas veidas turi būti pastebimas ir paieškos sistemoje. Konkurencija didėja, o vartotojų inoringumas taip pat auga. Todėl Google reklama gali būti pagrindinė pagalba norint išsilaikyti ir nukonkuruoti kitas įmones.

Įdomūs SEO tekstai

seo tekstai

Kai kurie žmonės, žinantys, kas yra SEO tekstai ar net ir kai kurie SEO specialistai teigia, jog SEO tai paprastas žemos kokybės tekstas, nereikalaujantis nei pastangų, nei išmanymo, nei gerų rašymo įgūdžių. Kartais tokie SEO suveikia, tačiau vis dažniau labiau vertinamas tampa unikalus ir kokybiškas SEO tekstas. Ir ne tik užsakovų, bet ir paieškų sistemų. Kaip parašyti įdomų tekstą internetui? Dažniausiai tam reikia atkreipti dėmesį į tam tikrus dalykus. Kitaip sakant, tiesiog šiek tiek pasistengti.

Tinginystei – ne

Save gerbiantis ir profesionalus SEO tekstų rašytojas pasakys, jog jis dirbti tikrai netingi. Dar daugiau, kad SEO tekstai būtų kokybiški – jiems reikia skirti šiek tiek daugiau pastangų. O tai reiškia – netingėti. Norėdami, kad Jūs tekstas būtų įdomus ir skaitomas, turite pasistengti, kad jis būtų bent kažkiek „į temą“. Tai reiškia, kad net jei


Pagrindinė mintis
ir gavote užsakymą parašyti tema, kuria nesidomite, vadinasi ja pagaliau teks pasidomėti. Žymiai įdomesni yra tie tekstai, kuriuos skaitant jaučiama, kad rašytojas iš tiesų supranta, apie ką šneka. Ar bent jau šiek tiek įsivaizduoja.

Kad tekstas būtų skaitomas, jis turi būti patrauklus. Geras SEO rašytojas, net ir rašydamas mažiausią tekstą, pasirūpins, kad skaitytojui šis tekstas būtų naudingas ir įdomus. Tai reiškia, kad turite pasistengti parašyti ne šiaip užsakovo užsakytų raktažodžių kratinį, o normalią rišlią istoriją. Tegu kiekvienas tekstas turi savo pagrindinę mintį ir idėja. Skaitytojas kažko tikisi, atsidaręs savo tekstą. Neapvilkite jo ir pateisinkite jo lūkesčius padarydami tekstą bent kiek vertu lankytojo sugaišto laiko. Tokiu būdu Jūsų tekstai bus tikrai skaitomi ir atneš laukiamų rezultatų.

Orientacija į skaitytoją

Ko dažniausiai ieškome, skaitydami straipsnius ar kitus tekstus internete? Atsakymų į mums rūpimus klausimus. Norite, kad Jūsų SEO tekstai būtų ne šiaip sau tekstai, o tikrai verti kokybiško ir profesionalaus įvertinimo? Pasistenkite, kad skaitytojas, skaitydamas Jūsų tekstus, rastų atsakymus į jam rūpimus klausimus. Tai reiškia, kad rašydami specialia tema, svarstykite temomis, kurios yra aktualios šioje sferoje. Pvz., jei reikia parašyti apie medžiaginius sodo baldus, savo tekste aptarkite, kokie pavojai tyko medžiaginių baldų, esančių lauke. Galbūt parašykite apie tai, kokia priežiūra ir priemonės reikalingos tokiems baldams. Tokiu atveju ir skaitytojas lieka patenkintas, ir Jūsų tekstas bei pateikta nuoroda sulaukia daugiau lankytojų.

SEO paslaugos

seoKas yra SEO paslaugos? Kas į jas „įeina“? Kiek kainuoja SEO paslaugos? Ar yra kokios garantijos dėl vietos ar rezultatų? Tokių klausimų girdžiu dažnai. Prisipažinsiu, jau atsibodo atsakinėti į juos, todėl nusprendžiau į šiuos klausimus atsakyti viešai, kaip įmanoma paprasčiau ir aiškiau.

Kas yra SEO paslaugos?

Pirmiausiai reikia suprasti, kas tas SEO iš viso yra. Pasistengsiu paaiškinti trumpai – tai Jūsų interneto puslapio aptvarkymas taip, kad Google jį matytų ir priimtų kaip gerą ir kokybišką puslapį. Deja, neturite nei laiko, nei tiek resursų, kad galėtumėte sukurti Vikipedijos lygio puslapį arba naujienų portalo dydžio straipsnių rinkinį apie savo verslą. Pasidarote kelis puslapius – Apie mus, Paslaugos/Produktai, Kontaktai ir viskas. Toks puslapis niekam neįdomus, Google tuo labiau. Reikia dar kažko, kad paieškos robotukas pas jus užsuktų ir nuspręstų, kad Jūsų puslapis turi būti rodomas pirmose vietose pagal tam tikrus raktinius žodžius. Štai čia ir ateina laikas SEO – Search Engine Optimization. Lietuviškai tai Optimizavimas Paieškos Sistemoms. Optimizavimas – „mandras“ tarptautinis žodis, reiškiantis ne ką kitą, kaip pritaikymą.

Galite savo puslapį pritaikyti Google keliamiems reikalavimams patys ir jums nereikalingos jokios SEO paslaugos? Puiku! Tada turbūt turite pakankamai laiko keywordų analizei, backlinkams, nuolatos eksperimentuojate su Meta Descriptionais ir Titlais. Senus puslapius iš karto keičiate naujais su 301 redirektais, mokat redaguoti .htaccessą, o XML sitemapas yra savaime suprantamas dalykas. Nesupratote, apie ką kalba? Tai ir nesigilinkite – palikite tai profesionalams, kurie tas SEO paslaugas ir teikia.

SEO paslaugos yra kelių paslaugų rinkinys, kurios tarpusavyje glaudžiai susijusios. Jei darytumėte viską pats, tektų konsultuotis pas skirtingų specialybių profesionalus.

1 paslaugų grupė – analizė ir strategija. Norint suprasti, kas vyksta paieškoje, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, reikia paanalizuoti rinką, konkurentus, nepriklausomus informacijos šaltinius. Tik tada galima parengti tam tikrą veiksmų planą – strategiją, kuris sako, kad pirmiausiai darysime tą, o paskui kitą, palaukę 3 savaitęs reaguosime į rezultatus ir atliksime papildomai dar kelis veiksmus. Tai labai svarbu dirbant su ilgalaikiais projektais.

2 paslaugų grupė – vidinis SEO. Tai paties puslapio techninis optimizavimas, kai yra sutvarkomas puslapio HTML kodas, teisingai nustatoma nuorodų struktūra, pasirūpinama, kad būtų visi reikalingi elementai, kuriuos Google robotas skaito ir tikrina.

3 paslaugų grupė – išorinis SEO. Iš esmės, tai nuorodų į puslapį rinkimas, analizė ir ilgalaikės nuorodų gavimo strategijos.

4 paslaugų grupė – SEO tekstai. Puslapio tekstai paredaguojami taip, kad juose būtų tiksliniai raktiniai žodžiai. Bet ne per daug jų, taip pat kad būtų vartojamos kelios raktinių žodžių formos. Tai aktualu lietuviškiems puslapiams, nes lietuvių kalba turi įvairius linksnius, nors žmonės dažniausiai ieško vardininko arba kilmininko.

5 paslaugų grupė – socialinė rinkodara. Google labai vertina puslapius, kuriais dalinamasi socialiniuose tinkluose. Natūraliai dalintis kartais būna sunku, tad reikia gerai pamąstyti, kaip gauti nuorodų iš socialinių tinklų, didinti žinomumą ir nuorodų matomumą. Tai jau irgi tampa pilnaverte SEO paslaugų dalimi.

Jei viena įmonė gali teikti visas šias paslaugas – reiškia ji dirba profesionaliai ir gali save vadinti SEO paslaugų teikėja. Jei visas šias paslaugas atlieka skirtingi profesionalai, deja, tai nėra kompleksinė paslauga. Pavieniai profesionalai gali pateikti analizę. Jie yra SEO konsultantai. Gali sutvarkyti kodą – programuotojai. Gali rūpintis nuorodomis ir puslapio gerbūviu – tinklalapio administratoriai (webmasteriai). Gali ruošti SEO tekstus – SEO tekstų rašytojai. Taip pat gali reklamuoti Jūsų puslapį socialiniuose tinkluose – socialinių tinklų rinkodaros specialistai. Visi jie dirba savo darbą. Pabandykite įsivaizduoti, kaip reiktų sukoordinuoti 5 skirtingų specialistų darbą…

Kiek SEO paslaugos kainuoja?

Nuo 1000 litų iki keliasdešimt ar kelių šimtų tūkstančių litų. Kaina priklauso nuo tikslo, kurį užsibrėžiate. Pavyzdžiui, patekti į trejetuką su raktiniu žodžiu „alus“. Tai nėra taip paprasta, tai reikalauja ilgo ir kantraus darbo, už kurį, aišku, Jūs atlyginsite šio darbo atlikėjams. Pamenate, SEO paslaugas gali teikti net 5 skirtingų profesijų atstovai. Reiškia jų darbą reikės apmokėti.

Ką jūs galite nuveikti per valandą, kad Jūsų puslapis būtų populiaresnis? Kiek kainuoja Jūsų darbo valanda? Įvertinkite šiuos du momentus ir apsispręsti, ar samdyti pavienius specialistus, ar SEO paslaugas teikiančią įmonę bus paprasčiau.

Kokios garantijos, kad pateksiu į „dešimtuką“?

Su garantijomis šioje srityje yra labai keblu. Google nuolatos keičia savo reikalavimus, tad nuveiktas darbas bet kada gali nueiti šuniui ant uodegos. Tokiu būdu kažką garantuoti yra labai sunku. Čia kaip ir su advokatu: ar galite garantuoti, kad gausiu 100 000 litų kompensaciją už asmeninį įžeidimą? Teorinė galimybė, aišku, yra, bet advokatas, įvertinęs visą turimą informaciją, gali garantuoti tik kad šį procesą laimės. Taip ir su SEO – galima garantuoti, kad pakilsite paieškos rezultatuose, tačiau kiek ilgai būsite pakilę, ar kelintoje tiksliai vietoje būsite po 2 savaičių niekas negali garantuoti.

Jei kas garantuoja 1-ją vietą paieškoje, geriau į tokį paslaugų teikėją žiūrėkite atsargiai. SEO – ne tikslusis mokslas, čia nieko negalima garantuoti…

Tikiuosi, po šių klausimų Jums tapo aiškiau, kas yra tos SEO paslaugos, ir su kuo jos „valgomos“.

Lietuviški straipsnių katalogai

Jau seniai knietėjo surinkti visus straipsnių katalogus į vieną vietą. Gautųsi gana ilgas sąrašas, kuris nuolatos keičiasi. Tai natūralu, nes interneto puslapiai taip pat yra turtas, o turtu prekiaujama, neprižiūrimas turtas genda ir net „sugriūva“.

straipsnių katalogai

Jei nežinote, kas yra straipsnių katalogas, trumpai paaiškinsiu – tai interneto leidinys, kuriame publikuojami ne samdytų rašytojų, o žmonių „iš gatvės“ straipsniai įvairiomis temomis. Katalogas reiškia, kad straipsnių temos yra gražiai surūšiuotos pagal temas, kad lankytojui (taip pat ir Google robotui) būtų patogu susirasti tekstą pagal norimas temas.

Kokia straipsnių katalogo nauda verslui? Pirmiausiai, tai puiki galimybė populiarinti savo veiklą ir paslaugas, nes straipsniai dažniausiai būna reklaminiai. Antra, nuoroda tokiame straipsnyje į savą puslapį duoda vertės ir gali pagerinti pozicijas Paieškoje. Trečia, tai savotiškas lankytojų filtras, kai nesuinteresuoti reklamuojamu verslu lankytojai tiesiog lieka kataloge, o ne ateina į puslapį ir iš karto iš ten pasišalina (Bounce rate gali turėti įtakos pozicijoms).

Lietuviškas SEO

Lietuviškas SEO yra gana keistas reiškinys. Jei visame pasaulyje yra suvokiama, kad straipsniai turi būti unikalūs, tai Lietuvoje tas negalioja. Parašomas vienas straipsnis ir dedamas į 10 lietuviškų straipsnių katalogų tikintis, kad kažkuriuose iš jų nuorodos yra vertingos. Nuorodos gali būti vertingos tik tuomet, kai visas puslapis laikomas autoritetingu. Jei į katalogą yra pilamas tik duplikuotas turinys, autoriteto jis neturės, tad visos nuorodos negaus norimos vertės. Gauname tokią situaciją – patys SEO konsultantai ir rašytojai daro sau meškos paslaugą ir įdėdami mažiau pastangų daro visus straipsnių katalogus prastesnius ir potencialius „nusikaltėlius“ Google akyse.

Situacija gerėja, nes kai kurie nuorodų katalogų administratoriai laiku atsikvošėjo ir pradėjo vystyti moderuojamus katalogus. Tai reiškia, kad straipsnių kokybė yra tikrinama, unikalumas gali būti patikrintas taip pat (Copyscape arba tiesiog įvedant frazę iš teksto į paiešką).

Senas straipsnių katalogas vs. naujas

Publikuojant straipsnius kataloguose reiktų atsižvelgti į keletą momentų. PR nuolatos kinta, kaip ir atgalinės nuorodos. Kas nekinta – tai domeno amžius. Jei domenas yra senas, turi atgalinių nuorodų ir PR3, jame patalpinti straipsniai bus vertingesni nei naujame domene, kuris kažkokiu būdu gavo PR6, o atgalinių nuorodų daug neturi (jos dažnai pagal turinį net nesusijusios). Taigi, įvertinus domeno amžių ir atgalines nuorodas, galima nuspręsti į kuriuos straipsnių katalogus verta publikuoti, į kuriuos ne.

Lietuviški straipsnių katalogai – sąrašas

Pabandykime sudaryti tokį sąrašą, kuris visada būtų atnaujinamas. Tai pabandysiu padaryti kartą per metus, kad visada gautumėte naujausią informaciją. Taip pat paprašysiu ir paslaugos – jei kažkurio nuorodų katalogo nėra sąraše, prašau, parašykite komentaruose kokį turėčiau įtraukti.

Po 2013 gruodžio 8 dienos PR atnaujinimo nusprendžiau pateikti ir kitus svarbius SEO duomenis – Domain Authority – DA ir Page Authority – PA. Dabar viskas sugrupuota pagal PR, nors tai tikrai ne pagrindinis rodiklis. Kodėl? Todėl, kad DA ir PA kinta kas keletas dienų, dėl ko ši lentelė šoktų pozicijų pasiutpolkę 🙂

ATNAUJINTA 2015 balandžio 14 d., surūšiuota pagal PA.

P.S. Nemokami straipsnių katalogai jau yra ant išnykimo ribos, jų mažėja kiekvieną mėnesį. Palaikykime nemokamus katalogus, parašykite, jei žinote kokį nemokamą – įtrauksiu.