seoKas yra SEO paslaugos? Kas į jas „įeina“? Kiek kainuoja SEO paslaugos? Ar yra kokios garantijos dėl vietos ar rezultatų? Tokių klausimų girdžiu dažnai. Prisipažinsiu, jau atsibodo atsakinėti į juos, todėl nusprendžiau į šiuos klausimus atsakyti viešai, kaip įmanoma paprasčiau ir aiškiau.

Kas yra SEO paslaugos?

Pirmiausiai reikia suprasti, kas tas SEO iš viso yra. Pasistengsiu paaiškinti trumpai – tai Jūsų interneto puslapio aptvarkymas taip, kad Google jį matytų ir priimtų kaip gerą ir kokybišką puslapį. Deja, neturite nei laiko, nei tiek resursų, kad galėtumėte sukurti Vikipedijos lygio puslapį arba naujienų portalo dydžio straipsnių rinkinį apie savo verslą. Pasidarote kelis puslapius – Apie mus, Paslaugos/Produktai, Kontaktai ir viskas. Toks puslapis niekam neįdomus, Google tuo labiau. Reikia dar kažko, kad paieškos robotukas pas jus užsuktų ir nuspręstų, kad Jūsų puslapis turi būti rodomas pirmose vietose pagal tam tikrus raktinius žodžius. Štai čia ir ateina laikas SEO – Search Engine Optimization. Lietuviškai tai Optimizavimas Paieškos Sistemoms. Optimizavimas – „mandras“ tarptautinis žodis, reiškiantis ne ką kitą, kaip pritaikymą.

Galite savo puslapį pritaikyti Google keliamiems reikalavimams patys ir jums nereikalingos jokios SEO paslaugos? Puiku! Tada turbūt turite pakankamai laiko keywordų analizei, backlinkams, nuolatos eksperimentuojate su Meta Descriptionais ir Titlais. Senus puslapius iš karto keičiate naujais su 301 redirektais, mokat redaguoti .htaccessą, o XML sitemapas yra savaime suprantamas dalykas. Nesupratote, apie ką kalba? Tai ir nesigilinkite – palikite tai profesionalams, kurie tas SEO paslaugas ir teikia.

SEO paslaugos yra kelių paslaugų rinkinys, kurios tarpusavyje glaudžiai susijusios. Jei darytumėte viską pats, tektų konsultuotis pas skirtingų specialybių profesionalus.

1 paslaugų grupė – analizė ir strategija. Norint suprasti, kas vyksta paieškoje, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, reikia paanalizuoti rinką, konkurentus, nepriklausomus informacijos šaltinius. Tik tada galima parengti tam tikrą veiksmų planą – strategiją, kuris sako, kad pirmiausiai darysime tą, o paskui kitą, palaukę 3 savaitęs reaguosime į rezultatus ir atliksime papildomai dar kelis veiksmus. Tai labai svarbu dirbant su ilgalaikiais projektais.

2 paslaugų grupė – vidinis SEO. Tai paties puslapio techninis optimizavimas, kai yra sutvarkomas puslapio HTML kodas, teisingai nustatoma nuorodų struktūra, pasirūpinama, kad būtų visi reikalingi elementai, kuriuos Google robotas skaito ir tikrina.

3 paslaugų grupė – išorinis SEO. Iš esmės, tai nuorodų į puslapį rinkimas, analizė ir ilgalaikės nuorodų gavimo strategijos.

4 paslaugų grupė – SEO tekstai. Puslapio tekstai paredaguojami taip, kad juose būtų tiksliniai raktiniai žodžiai. Bet ne per daug jų, taip pat kad būtų vartojamos kelios raktinių žodžių formos. Tai aktualu lietuviškiems puslapiams, nes lietuvių kalba turi įvairius linksnius, nors žmonės dažniausiai ieško vardininko arba kilmininko.

5 paslaugų grupė – socialinė rinkodara. Google labai vertina puslapius, kuriais dalinamasi socialiniuose tinkluose. Natūraliai dalintis kartais būna sunku, tad reikia gerai pamąstyti, kaip gauti nuorodų iš socialinių tinklų, didinti žinomumą ir nuorodų matomumą. Tai jau irgi tampa pilnaverte SEO paslaugų dalimi.

Jei viena įmonė gali teikti visas šias paslaugas – reiškia ji dirba profesionaliai ir gali save vadinti SEO paslaugų teikėja. Jei visas šias paslaugas atlieka skirtingi profesionalai, deja, tai nėra kompleksinė paslauga. Pavieniai profesionalai gali pateikti analizę. Jie yra SEO konsultantai. Gali sutvarkyti kodą – programuotojai. Gali rūpintis nuorodomis ir puslapio gerbūviu – tinklalapio administratoriai (webmasteriai). Gali ruošti SEO tekstus – SEO tekstų rašytojai. Taip pat gali reklamuoti Jūsų puslapį socialiniuose tinkluose – socialinių tinklų rinkodaros specialistai. Visi jie dirba savo darbą. Pabandykite įsivaizduoti, kaip reiktų sukoordinuoti 5 skirtingų specialistų darbą…

Kiek SEO paslaugos kainuoja?

Nuo 1000 litų iki keliasdešimt ar kelių šimtų tūkstančių litų. Kaina priklauso nuo tikslo, kurį užsibrėžiate. Pavyzdžiui, patekti į trejetuką su raktiniu žodžiu „alus“. Tai nėra taip paprasta, tai reikalauja ilgo ir kantraus darbo, už kurį, aišku, Jūs atlyginsite šio darbo atlikėjams. Pamenate, SEO paslaugas gali teikti net 5 skirtingų profesijų atstovai. Reiškia jų darbą reikės apmokėti.

Ką jūs galite nuveikti per valandą, kad Jūsų puslapis būtų populiaresnis? Kiek kainuoja Jūsų darbo valanda? Įvertinkite šiuos du momentus ir apsispręsti, ar samdyti pavienius specialistus, ar SEO paslaugas teikiančią įmonę bus paprasčiau.

Kokios garantijos, kad pateksiu į „dešimtuką“?

Su garantijomis šioje srityje yra labai keblu. Google nuolatos keičia savo reikalavimus, tad nuveiktas darbas bet kada gali nueiti šuniui ant uodegos. Tokiu būdu kažką garantuoti yra labai sunku. Čia kaip ir su advokatu: ar galite garantuoti, kad gausiu 100 000 litų kompensaciją už asmeninį įžeidimą? Teorinė galimybė, aišku, yra, bet advokatas, įvertinęs visą turimą informaciją, gali garantuoti tik kad šį procesą laimės. Taip ir su SEO – galima garantuoti, kad pakilsite paieškos rezultatuose, tačiau kiek ilgai būsite pakilę, ar kelintoje tiksliai vietoje būsite po 2 savaičių niekas negali garantuoti.

Jei kas garantuoja 1-ją vietą paieškoje, geriau į tokį paslaugų teikėją žiūrėkite atsargiai. SEO – ne tikslusis mokslas, čia nieko negalima garantuoti…

Tikiuosi, po šių klausimų Jums tapo aiškiau, kas yra tos SEO paslaugos, ir su kuo jos „valgomos“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *