Kaip pakartotinai dalyvauti viešuosiuose pirkimuose su galiojančia sutartimi?

pirkimai

Poreikis pakartotinai dalyvauti konkurse su galiojančia sutartimi yra dažnai pasitaikantis atvejis. Kad ir kokia tai būtų priežastis, pagrindinis to tikslas yra laimėti naują viešąjį pirkimą ir išlaikyti sutartį. Paprastai tokie klientai skirstomi į šias kategorijas:

  • Klientai yra sudarę ilgalaikes sutartis dalyvauti pirkimuose. Tačiau, jie niekada anksčiau neteikė paraiškos sudėtingesniems konkursams;
  • Klientai žino, kad jų vidinių išteklių/įgūdžių gali neužtekti, kad konkursas būtų laimėtas;
  • Konkursą būtina laimėti. Jeigu jie pralaimės, tai gali labai pakenkti verslui.

 

Pradedant dalyvauti pakartotiniame viešajame pirkime (ieškoti pirkimų čia), svarbiausia yra gerosios konkursų praktikos laikymasis. Sekite veiksmus, kuriuos atlikote sėkmingiems pirkimams, venkite pasikartojančių klaidų ir taip padidinsite savo galimybes laimėti viešąjį pirkimą. Taip pat, be gerosios praktikos taikymo, yra ir keletas kitų veiksmų, kuriuos atlikę, galite padidinti tikimybę laimėti pakartotiniuose konkursuose:

  • Nemanykite, kad jie žino apie jus viską. Į kiekvieną pasiūlymą, reikėtų žiūrėti objektyviai. Pasiūlymus paprastai vertina viešųjų pirkimų komisija – kai kurie iš jų, apie jus gali nežinoti. Todėl įsitikinkite, kad apie jus informacijos užtenka. Būtent tai ir gali reikšti, norimų pasiūlymų gavimą. Kai teiksite paraišką dėl esamos sutarties, elkitės taip, lyg jie nieko apie jus nežinotų. Nors jau viską buvote pasakę pirmojo viešojo pirkimo metu, nebijokite pakartoti informacijos. Taip išvengsite informacijos trūkumo problemos.
  • Papasakokite, kaip sėkmingai dirbote kartu. Pirmojo konkurso metu, jūs papasakojote apie savo įmonės veiklą. Pakartotinai dalyvaujant pirkime, jūs turite paaiškinti, kaip sekėsi pirmojo konkurso metu: kokie buvo sunkumai? Kas sekėsi gerai? Taip pat, papasakokite kokios naudos gavote po pirmojo konkurso. Kaip sėkmės įrodymą, galite naudoti savo sėkmingų patirčių pavyzdžius.
  • Patikrinkite specifikaciją. Gavę kvietimą dalyvauti pirkime, turite atidžiai patikrinti jo specifiką. Tai gali skirtis nuo to, ką šiuo metu darote. Prieš dalyvaujant konkurse, turite įsitikinti, kad atitinkate jo specifikaciją.
  • Parodykite naujoves ir nuolatinį tobulėjimą. Kai pakartotinai dalyvausite viešajame pirkime, pagalvokite apie tai, ką jau padarėte. Tada, ką padarysite geriau? Ar yra naujų darbo būdų? Nauja technologija? Geresnės sistemos? Ši informacija, gali būti naudinga, laimint prieš konkurentus.
  • Kainas gali tekti keisti. Išanalizuokite pirkimo reikalavimus, pačią sutartį, specifikaciją. Gali paaiškėti, kad jums reikia iš naujo įvertinti pasiūlymo kainą. Įprasta manyti, kad kaina padidės. Bet norint išlaikyti sutartį, kainą gali tekti ir mažinti. Pakartotinio viešojo pirkimo savybės gali labai skirtis nuo pirmojo.
  • Į pasikartojantį konkursą reaguokite atitinkamai. Pasikartojantis viešasis pirkimas nėra identiškas praeitiems konkursams, dėl to, reaguokite į jį atitinkamai. Nenaudokite šabloninės informacijos, tai gali reikšti išankstinį konkurso pralaimėjimą. Atrodykite suprantantys konkursą supančią veiklą.
  • Pokyčiai kainuoja. Pokyčiai, kad ir kokie jie būtų, kainuoja. Pavyzdžiui, netinkamų tiekėjų pasirinkimas ir keitimas kitais tiekėjais ir kt. Ši klaida gali brangiai kainuoti, dėl to verta tam skirti papildomai laiko, norint išsiaiškinti kurie pasirinkimai yra naudingiausi. Tam, kad išvengti nemalonių situacijų, būtina pabrėžti kainą dėl norimų pokyčių.

Perkraustymo paslaugos – kas tai per darbas

Mūsų paslauga nuolatos susijusi su permainomis. Mes esame arba galutinė proceso grandis arba naujo gyvenimo pradžios pagalba. Abi šios būsenos yra emociškai jautrios. Nelyginame savęs su katafalko vairuotojais, kur viskas yra dar aštriau, bet baldų perkaustymas, pervežimas, išvežimas labai dažnai yra lydimas nuoširdžių emocijų. Perkraustymo paslaugų verslas leidžia suprasti, kokia maža yra daiktų vertė ir kokia nelengva yra prisirišimo kaina. Nesupraskit klaidingai, kartais tai būną džiugios akimirkos, kai užsakovas persikrausto į naują gražų butą senamiestyje ir atsikrato senų rakandų, buitinės technikos ir baldų. Dalelę to džiaugsmo pasiimame ir mes ir mes tai labai vertiname. Deja, bet tai būna tik išimtys, dažniausiai pasitaikantis scenarijus yra kardinaliai kitoks, kai reikia perkraustymo paslaugos yra reikalingos besiskiriančios poros nariui arba vienam iš kambariokų paliekančiam draugų kompaniją ir nostalgiškai suprantančiam, jog ką tik baigėsi vienas smagiausių jo gyvenimo etapų.

Lengviausia ko gero yra kraustyti, išvežti ar utilizuoti senus baldus, buitinę techniką ar kitus išmetimui skirtus krovinius. Juos dažnai keičia nauji gražesni ir patogesni gaminiai. Kliento vienintelis rūpestis yra tik vienas, susisiekti telefonu ir sulaukti mūsų. Nereikės nieko kilnoti ir nešioti – viskas padaroma lengvai, greitai ir profesionaliai. Tik nepamirškite apie perkraustoma krovinį pateikti kuo daugiau informacijos – išmatavimai, svoris, būklė ir t.t.

Galime pagelbėti jei nusipirkote baldus, o jūsų transporto priemonė tiesiog per maža naujam pirkiniui pervežti, bet juk natūralu, jog neturime visi turėti talpius mikro autobusus kad kelis kartus metuose galėtumėte pervežti lova ar naują sekciją, be to yra kita bėda – visi draugai pažįstami ir kaimynai tikėsis Jūsų pagalbos kraustant baldus ir kitus staiga prireikusius pervežti krovinius. Kiekvienoje srityje yra savi specialistai, kurie tokiais tampa didėjant darbo patirčiai, nors daugumai galbūt atrodo jog tai vienas lengviausių darbų, bet taip tikrai nėra. Reikia džiaugtis, kad dalis žmonių atranda save perkraustymo rinkoje ir gali realizuoti savo tikslus.

Galbūt niekas niekada nepagalvojo, bet perkraustymo krovininio autobuso vairuotojas, išgyvenimais dažnai nesiskiria nuo taksisto ar barmeno, kurie pamato ir kartu išgyvena pačias įvairiausias istorijas.

Greitas ir kokybiškas automobilių remontas su ServisuCentras.lt

servisucentrasKiekvienas vairuotojas patiria milžinišką stresą, kai jo automobilis sugenda. Nesvarbu, ar mylimas jis labiau už žmoną, ar darbinė mašina, tačiau kiekvieną rimtesnį gedimą apibūdina taikliausiai tik vienas žodis – KATASTROFA. Tai reiškia, kad griūna planai, reikės sugaišti begales laiko autoserviso paieškai, paskui kariauti su visais autoservisų vadybininkais ir meistriukais dėl remonto kainų. O kur dar rizika, kad pasitaikys atgrubnagiai ir automobilis bus sutaisytas nekokybiškai? Žodžiu – krūva problemų.

ServisuCentras.lt padeda išspręsti didžiąją dalį iš šios krūvos problemų. Streso, akivaizdu, niekas negali nuimti, net vaistai, o tuo labiau alkoholis. Kitos problemos sprendžiamos gana paprastai – internetu.

ServisuCentras.lt taupo laiką. Į servisą registruotis galite internetu. Po to, kai susirandate arčiausiai jūsų namų ar darbovietės esantį autoservisą. Vilnius didelis, servisų čia daug, tad nesudėtinga juos susirasti.

Tiksliai žinote, kad atvaryti automobilį. Galima net pasirinkti laiką, pavyzdžiui, 12 val. Kaip tik per pietų pertrauką. Tai labai patogu.

Tiksliai žinote paslaugų atlikimo kainą. Užsiregistruodami per ServisuCentras.lt savo automobilį remontui, turite pasirinkti, kokie gedimai bus taisomi. Jei jie standartiniai, galite matyti ir kainas. Aišku, maksimalias, nes dėl įvairių nuolaidų tarsitės asmeniškai su meistrais po remonto. Jei gedimo nežinote, tada nesužinosite ir kainos, nes meistrai turi automobilį apžiūrėti ir įvertinti.

Apie suremontuotą automobilį pranešama SMS žinute ir el. paštu. Taip žinote, kad galite jį paimti.

Kaip būti pareigingu ir automobilį pristatyti laiku ir vietoje? Užsirezervuojant internetu imamas 15 litų avansas už paslaugas. Nenorėdami jo prarasti vairuotojai pasistengia laiku atvaryti savo automobilius į užrezervuotą autoservisą. Vėliau 15 litų yra išskaičiuojama iš galutinės sumos ir reikia mokėti 15 litų mažiau.

Rezervuodami automobilį remontui per ServisuCentras.lt visi vartotojai gauna 5% nuolaidą visiems remonto darbams. Tai šiuo metu veikianti akcija, bet jų būna ir daugiau, tad prieš remontą reiktų pasižiūrėti, kam dar nuolaida taikoma.

Tokia informacinė paslauga padeda sutaupyti marias laiko. Maža to, servisai, užregistruoti į ServisuCentras.lt yra patikrinti ir dirba kokybiškai. Ten jie patenka po tam tikros atrankos, kad atitiktų tam tikrus kriterijus, todėl vairuotojai gali būti ramūs – pas šunmeistrius jų automobiliai nepapuls.

Įdomūs SEO tekstai

seo tekstai

Kai kurie žmonės, žinantys, kas yra SEO tekstai ar net ir kai kurie SEO specialistai teigia, jog SEO tai paprastas žemos kokybės tekstas, nereikalaujantis nei pastangų, nei išmanymo, nei gerų rašymo įgūdžių. Kartais tokie SEO suveikia, tačiau vis dažniau labiau vertinamas tampa unikalus ir kokybiškas SEO tekstas. Ir ne tik užsakovų, bet ir paieškų sistemų. Kaip parašyti įdomų tekstą internetui? Dažniausiai tam reikia atkreipti dėmesį į tam tikrus dalykus. Kitaip sakant, tiesiog šiek tiek pasistengti.

Tinginystei – ne

Save gerbiantis ir profesionalus SEO tekstų rašytojas pasakys, jog jis dirbti tikrai netingi. Dar daugiau, kad SEO tekstai būtų kokybiški – jiems reikia skirti šiek tiek daugiau pastangų. O tai reiškia – netingėti. Norėdami, kad Jūs tekstas būtų įdomus ir skaitomas, turite pasistengti, kad jis būtų bent kažkiek „į temą“. Tai reiškia, kad net jei


Pagrindinė mintis
ir gavote užsakymą parašyti tema, kuria nesidomite, vadinasi ja pagaliau teks pasidomėti. Žymiai įdomesni yra tie tekstai, kuriuos skaitant jaučiama, kad rašytojas iš tiesų supranta, apie ką šneka. Ar bent jau šiek tiek įsivaizduoja.

Kad tekstas būtų skaitomas, jis turi būti patrauklus. Geras SEO rašytojas, net ir rašydamas mažiausią tekstą, pasirūpins, kad skaitytojui šis tekstas būtų naudingas ir įdomus. Tai reiškia, kad turite pasistengti parašyti ne šiaip užsakovo užsakytų raktažodžių kratinį, o normalią rišlią istoriją. Tegu kiekvienas tekstas turi savo pagrindinę mintį ir idėja. Skaitytojas kažko tikisi, atsidaręs savo tekstą. Neapvilkite jo ir pateisinkite jo lūkesčius padarydami tekstą bent kiek vertu lankytojo sugaišto laiko. Tokiu būdu Jūsų tekstai bus tikrai skaitomi ir atneš laukiamų rezultatų.

Orientacija į skaitytoją

Ko dažniausiai ieškome, skaitydami straipsnius ar kitus tekstus internete? Atsakymų į mums rūpimus klausimus. Norite, kad Jūsų SEO tekstai būtų ne šiaip sau tekstai, o tikrai verti kokybiško ir profesionalaus įvertinimo? Pasistenkite, kad skaitytojas, skaitydamas Jūsų tekstus, rastų atsakymus į jam rūpimus klausimus. Tai reiškia, kad rašydami specialia tema, svarstykite temomis, kurios yra aktualios šioje sferoje. Pvz., jei reikia parašyti apie medžiaginius sodo baldus, savo tekste aptarkite, kokie pavojai tyko medžiaginių baldų, esančių lauke. Galbūt parašykite apie tai, kokia priežiūra ir priemonės reikalingos tokiems baldams. Tokiu atveju ir skaitytojas lieka patenkintas, ir Jūsų tekstas bei pateikta nuoroda sulaukia daugiau lankytojų.

3D turas – interaktyviausia Jūsų verslo reklama

Turbūt esate girdėję, kas tai yra 3D turas. Neaiškinsime, iš kur jis atėjo, ir kaip jis daromas, nes šio straipsnio tikslas – atskleisti visas 3D turo, kaip interaktyviausio reklamos sprendimo savybes.

Interaktyvi reklama yra nauja reklamos forma internete, kuri leidžia lankytojui naudotis keliomis medijos rūšimis vienu metu. Medijas supraskitae kaip vaizdo klipą, garsą, iliustracijas, tekstą. Intaryktyviuose reklamos sprendimuose vartotojas pats nusprendžia, kaip žiūrėti reklamą, ko matyti, o ko ne, kuo pasinaudoti, o ką ignoruoti. Toks yra šiuolaikinis 3D turas – kelių panoraminių nuotraukų rinkinys specialiame grotuve. Tai sena technologija, tad didžioji dalis interneto naršyklių gana nesunkiai rodo visus 3D turus, kad ir kokio sudėtingumo jie bebūtų.

3d turas

Pereikime prie funkcionalumo ir interaktyvumo.

Įgarsinimas. 3D turas susideda iš kelių 360 laipsnių panoramų, kuriose galima apsisukti aplink ir taip apžiūrėti objektą iš visų pusių. Tuo metu, kai vartotojas žiūrinėja, groja muzika. Tai paprastas audio takelis, tad vietoj paprastos muzikos galima naudoti ir įrašytą diktoriaus balsą, kuris tuo pačiu metu ir pasakoja apie objektą. Tai ypač naudinga reklama.

Video klipai. Video klipas nuotraukoje? Tai visiškai realu. Vartotojui atėjus iki tam tikros vietos nuotraukoje paleidžiamas vaizdo klipas, kurį jis gali žiūrėti tiesiai nuotraukoje arba pasididinti atskirai. Pasižiūrėjęs jis toliau „klaidžioja“ po panoramą.

Nuorodos. Atėjęs iki tam tikros vietos vartotojas pamato iliustraciją arba specialią ikonėlę, kurą paspaudęs nukeliauja į tam tikrą interneto puslapį. Šią funkciją galima panaudoti nukreipiant lankytojus į savo Facebook profilį, Youtube kanalą ar tiesiog savo interneto puslapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.

Tekstas. Pagalbinis tekstas leidžia geriau orientuotis panoramoje. Kvietimas veikti (call to action) galima pateikti ne tik iliustracija, bet ir tekstu – „Užsukite čia“, „Susipažinkite su…“, „Eikite čia“ ir t.t. Tekstai gali apibūdinti ir tam tikrus nuotraukoje vaizduojamus objektus, pavyzdžiui ant sienos kabantį žymaus dailininko paveiklsą arba žaidimų automatą…

Sujungus visas šias paminėtas funkcijas, galima sukurti itin originalų ir interaktyvų 3D turą, kuris itin gerai reprezentuoja tam tikrus verslus ir viešas vietas. Pasitelkus visas technologijas naudos bus ir verslo interneto puslapiui, ir reprezentaciniams puslapiams socialiniuose tinkluose. Be to galima pateikti tam tikrą pasiūlymą žodžiu, panaudoti tekstinę reklamą.

3D turo kūrėjai juokauja, kad tuoj ir Google AdWords reklamą sugalvos kaip įdėti į virtualius turus. Būtų įdomu pamatyti, ar ir tai suveiktų.

SEO paslaugos

seoKas yra SEO paslaugos? Kas į jas „įeina“? Kiek kainuoja SEO paslaugos? Ar yra kokios garantijos dėl vietos ar rezultatų? Tokių klausimų girdžiu dažnai. Prisipažinsiu, jau atsibodo atsakinėti į juos, todėl nusprendžiau į šiuos klausimus atsakyti viešai, kaip įmanoma paprasčiau ir aiškiau.

Kas yra SEO paslaugos?

Pirmiausiai reikia suprasti, kas tas SEO iš viso yra. Pasistengsiu paaiškinti trumpai – tai Jūsų interneto puslapio aptvarkymas taip, kad Google jį matytų ir priimtų kaip gerą ir kokybišką puslapį. Deja, neturite nei laiko, nei tiek resursų, kad galėtumėte sukurti Vikipedijos lygio puslapį arba naujienų portalo dydžio straipsnių rinkinį apie savo verslą. Pasidarote kelis puslapius – Apie mus, Paslaugos/Produktai, Kontaktai ir viskas. Toks puslapis niekam neįdomus, Google tuo labiau. Reikia dar kažko, kad paieškos robotukas pas jus užsuktų ir nuspręstų, kad Jūsų puslapis turi būti rodomas pirmose vietose pagal tam tikrus raktinius žodžius. Štai čia ir ateina laikas SEO – Search Engine Optimization. Lietuviškai tai Optimizavimas Paieškos Sistemoms. Optimizavimas – „mandras“ tarptautinis žodis, reiškiantis ne ką kitą, kaip pritaikymą.

Galite savo puslapį pritaikyti Google keliamiems reikalavimams patys ir jums nereikalingos jokios SEO paslaugos? Puiku! Tada turbūt turite pakankamai laiko keywordų analizei, backlinkams, nuolatos eksperimentuojate su Meta Descriptionais ir Titlais. Senus puslapius iš karto keičiate naujais su 301 redirektais, mokat redaguoti .htaccessą, o XML sitemapas yra savaime suprantamas dalykas. Nesupratote, apie ką kalba? Tai ir nesigilinkite – palikite tai profesionalams, kurie tas SEO paslaugas ir teikia.

SEO paslaugos yra kelių paslaugų rinkinys, kurios tarpusavyje glaudžiai susijusios. Jei darytumėte viską pats, tektų konsultuotis pas skirtingų specialybių profesionalus.

1 paslaugų grupė – analizė ir strategija. Norint suprasti, kas vyksta paieškoje, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, reikia paanalizuoti rinką, konkurentus, nepriklausomus informacijos šaltinius. Tik tada galima parengti tam tikrą veiksmų planą – strategiją, kuris sako, kad pirmiausiai darysime tą, o paskui kitą, palaukę 3 savaitęs reaguosime į rezultatus ir atliksime papildomai dar kelis veiksmus. Tai labai svarbu dirbant su ilgalaikiais projektais.

2 paslaugų grupė – vidinis SEO. Tai paties puslapio techninis optimizavimas, kai yra sutvarkomas puslapio HTML kodas, teisingai nustatoma nuorodų struktūra, pasirūpinama, kad būtų visi reikalingi elementai, kuriuos Google robotas skaito ir tikrina.

3 paslaugų grupė – išorinis SEO. Iš esmės, tai nuorodų į puslapį rinkimas, analizė ir ilgalaikės nuorodų gavimo strategijos.

4 paslaugų grupė – SEO tekstai. Puslapio tekstai paredaguojami taip, kad juose būtų tiksliniai raktiniai žodžiai. Bet ne per daug jų, taip pat kad būtų vartojamos kelios raktinių žodžių formos. Tai aktualu lietuviškiems puslapiams, nes lietuvių kalba turi įvairius linksnius, nors žmonės dažniausiai ieško vardininko arba kilmininko.

5 paslaugų grupė – socialinė rinkodara. Google labai vertina puslapius, kuriais dalinamasi socialiniuose tinkluose. Natūraliai dalintis kartais būna sunku, tad reikia gerai pamąstyti, kaip gauti nuorodų iš socialinių tinklų, didinti žinomumą ir nuorodų matomumą. Tai jau irgi tampa pilnaverte SEO paslaugų dalimi.

Jei viena įmonė gali teikti visas šias paslaugas – reiškia ji dirba profesionaliai ir gali save vadinti SEO paslaugų teikėja. Jei visas šias paslaugas atlieka skirtingi profesionalai, deja, tai nėra kompleksinė paslauga. Pavieniai profesionalai gali pateikti analizę. Jie yra SEO konsultantai. Gali sutvarkyti kodą – programuotojai. Gali rūpintis nuorodomis ir puslapio gerbūviu – tinklalapio administratoriai (webmasteriai). Gali ruošti SEO tekstus – SEO tekstų rašytojai. Taip pat gali reklamuoti Jūsų puslapį socialiniuose tinkluose – socialinių tinklų rinkodaros specialistai. Visi jie dirba savo darbą. Pabandykite įsivaizduoti, kaip reiktų sukoordinuoti 5 skirtingų specialistų darbą…

Kiek SEO paslaugos kainuoja?

Nuo 1000 litų iki keliasdešimt ar kelių šimtų tūkstančių litų. Kaina priklauso nuo tikslo, kurį užsibrėžiate. Pavyzdžiui, patekti į trejetuką su raktiniu žodžiu „alus“. Tai nėra taip paprasta, tai reikalauja ilgo ir kantraus darbo, už kurį, aišku, Jūs atlyginsite šio darbo atlikėjams. Pamenate, SEO paslaugas gali teikti net 5 skirtingų profesijų atstovai. Reiškia jų darbą reikės apmokėti.

Ką jūs galite nuveikti per valandą, kad Jūsų puslapis būtų populiaresnis? Kiek kainuoja Jūsų darbo valanda? Įvertinkite šiuos du momentus ir apsispręsti, ar samdyti pavienius specialistus, ar SEO paslaugas teikiančią įmonę bus paprasčiau.

Kokios garantijos, kad pateksiu į „dešimtuką“?

Su garantijomis šioje srityje yra labai keblu. Google nuolatos keičia savo reikalavimus, tad nuveiktas darbas bet kada gali nueiti šuniui ant uodegos. Tokiu būdu kažką garantuoti yra labai sunku. Čia kaip ir su advokatu: ar galite garantuoti, kad gausiu 100 000 litų kompensaciją už asmeninį įžeidimą? Teorinė galimybė, aišku, yra, bet advokatas, įvertinęs visą turimą informaciją, gali garantuoti tik kad šį procesą laimės. Taip ir su SEO – galima garantuoti, kad pakilsite paieškos rezultatuose, tačiau kiek ilgai būsite pakilę, ar kelintoje tiksliai vietoje būsite po 2 savaičių niekas negali garantuoti.

Jei kas garantuoja 1-ją vietą paieškoje, geriau į tokį paslaugų teikėją žiūrėkite atsargiai. SEO – ne tikslusis mokslas, čia nieko negalima garantuoti…

Tikiuosi, po šių klausimų Jums tapo aiškiau, kas yra tos SEO paslaugos, ir su kuo jos „valgomos“.