„Parduodu verslą Vilniuje, pelningas, be skolų“. Toks skelbimas yra įdomus tam tikrai daliai verslininkų, kurie nori investuoti į jau sukurtą verslą, užuot viską darius nuo pat pradžios. Čia ne tas pats, kas nusipirkti jau įsteigtą įmonę ir pradėti veiklą. Tai realaus verslo pirkimas su jau esančiu tam tikru turtu, darbuotojais ir, žinoma, klientų baze.
Kas verslą perka? Patyrę verslininkai, investuotojai turintys nemažai ryšių ir gerus vadovavimo įgūdžius. Taip pat įvairūs fondai ir pavieniai asmenys, norintys save išbandyti naujame versle. Bet kuriuo atveju, jie turi pakankamai resursų, kad verslą išplėstų dar labiau. Retais atvejais verslas perkamas, kai investicijos yra ribotos. Tai reiškia, kad investuojama tik 100 000 litų suma, o ne kiekvieną mėnesį į įmonės kasą įnešama po 20 000 Lt. Paprastai tokia situacija kyla su naujomis įmonėmis, kurios dar neturi klientų ir užsakymų, negeneruoja apyvartos.
Gatavas verslas paprastai dirba beveik pelningai, todėl, optimizavus procesus, nusamdžius aukštesnio lygio specialistus, galima ką tik įsigytą verslą smarkiai išplėsti.
Verslo pardavimas yra gana sudėtingas procesas. Sutarus parduoti, parduodamas verslas yra atidžiai patikrinamas – paprastai yra užsakomas auditas, kuris realiai pasako, kokia yra parduodamo verslo vertė, kokie finansiniai įsipareigojimai, srautai ir t.t. Taip pat įsigilinama į jau esamus procesus, darbo struktūrą, atsakomybę. Tik tada pasirašomi akcijų pardavimo dokumentai ir duomenys pateikiami Registrų Centrui.
Internete vis daugėja skelbimų „Parduodu verslą“ skyreliuose. Atsiranda ir specialūs verslo pardavimo puslapiai (pavyzdžiui VersloPaieskos.lt), kuriuose nesunkiai galima patalpinti skelbimus apie parduodamus verslus, interneto puslapius. Suinteresuoti asmenys paprastai atidžiai seka šiuos skelbimų portalus, laukdami progos įsigyti tokį verslą, kurį sugebės pakelti į naujas aukštumas, save realizuoti naujoje srityje. Lietuvoje yra keli tokie puslapiai, tad verslininkai jais noriai naudojasi.
Verslas yra prekė šiuolaikinėje ekonomikoje. Lygiai tokia pati, kaip, keptuvė ar skalbimo mašina. Aišku, prieš perkant reikia patikrinti realius rodiklius, nes lietuviai verslininkai yra linkę slėpti tam tikrus trūkumus ir įsipareigojimus, tačiau pati prekyba verslu nėra naujiena. Ypač, kai tokia populiari startupų kultūra. Šioje srityje yra net terminas – early exit, reiškiantis verslo pardavimą investuotojams ankstyvoje stadijoje.
Parašykite komentarą