Darbo skelbimai dar nereiškia, kad rasite tinkamą darbuotoją

ieškau darboPaskelbiau ne vienoje vietoje, kad ieškau darbuotojų. Susidomėjimas yra, tačiau darbuotojų nerandu…

Sako verslininkas M.K. iš Vilniaus. Jam antrina dar keletas smulkių verslininkų, kurie naudojasi darbo skelbimais ieškodami naujų darbuotojų. Kas blogai?

Kodėl ne visi darbo skelbimai veikia?

Pabandykime įsigilinti į darbo rinką. Joje yra kelios didelės problemos.

Pirmoji problema yra ta, kad darbo skelbimais dažnai naudojasi nekvalifikuoti arba bendrinių specialybių žmonės. Siauros specializacijos specialistai darbus susiranda per rekomendacijas, socialinius tinklus, tiesiogiai siūlydami savo paslaugas įmonėms, kuriose norėtų dirbti. Nekvalifikuoti darbuotojai tokių sąlygų paprastai neturi ir jiems belieka naudotis darbo skelbimais.

Antroji problema yra mąstymas, kad darbai – tai loterija. Nė velnio! Darbdaviui tai tikra loterija, tačiau ne ieškančiajam darbo. Tai reiškia, kad darbdavys, priimdamas žmogų į darbą rizikuoja, kad jis neatliks jam pateiktų užduočių, kurių iš jo reikalaujama. Ieškantysis darbo, kuris siuntinėja savo CV atsiliepdamas į bet kurį darbo pasiūlymą jokios rizikos neturi – „o gal pasiseks ir mane pakvies pokalbiui?..“. Vyraujant tokiai tendencijai darbdavys nusivilia pačiu paieškos procesu ir žmonėmis, kurie parodo susidomėjimą, tačiau nesiteikia pranešti, kad jų pasiūlymas nedomina.

Trečioji problema yra ta, kad darbo pasiūlymai yra ne itin atidžiai skaitomi. Tiesiog neatkreipiamas dėmesys į tam tikrus reikalavimus. Tada nusivylimas būna abipusis. Verslas ieško darbuotojų savo darbo laiko sąskaita, todėl kiekviena nevaisingai praleista valanda yra nuostolis, kurį nesunkiai paskaičiuoti ir išreikšti finansine forma.

Kokia išeitis? Kaip padėti verslui?

Jų yra daug, tačiau verta paminėti dvi:

  1. Padaryti darbo paiešką mokamą. Tai reiškia, kad ieškantysis darbo, norėdamas parašyti darbdaviui turėtų sumokėti 1 litą. Tada būtų rašoma tik atsižvelgiant į reikalavimus, o ne siuntinėjami CV į kairę ir dešinę.
  2. Darbo paieška turėtų būti nišinė. Pavyzdžiui, turėtų atsirasti pardavimų sektoriaus darbuotojų paieškos portalas, taip pat ir įvairių grožio paslaugų (yra tik aktyvi bendruomenė, kur darbo skelbimai yra aktyviai skelbiami). Tuo tarpu IT darbuotojų paieška jau vyksta portale DirbkIT.lt ir gana sėkmingai.

Po truputį vystosi ir trečia darbuotojų paieškos rūšis – per socialinius kanalus. Facebook nėra tam pritaikytas, o LinkedIN yra mokamas, tad darbo skelbimai ten kainuoja. Džiugu, kad atsiranda ir naujų Lietuvos rinkai orientuotų produktų, pavyzdžiui Telo.lt, kurie taip pat orientuojasi ir į specialistų paiešką, ne tik savireklamą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *