Kas įmonėje turėtų pasirūpinti darbų sauga? Aišku, kad direktorius, kuris privalo paruošti krūvą dokumentų, surinkti parašus iš naujai priimtų darbuotojų, juos instruktuoti, pasirūpinti, kad senesnių darbuotojų žinios apie saugumą darbo vietoje yra neprimirštos, ir dar keliolika svarbių darbų. Paprastai direktorius tiek laiko neturi. Kitas variantas – įmonės administratorė. Ji laiko turi dar mažiau, tačiau kodėl jai nepadirbėjus viršvalandžių, ir nesutvarkius darbo saugos dokumentacijos?.. Deja, viršvalandžiai – sudėtingas atvejis, todėl darbo saugos dokumentai dažnai lieka nesutvarkyti iki galo. Kai darbuotojas patiria traumą darbo vietoje, ar pakeliui į darbą, tada prasideda „linksmybės“. Atvykę VDI inspektoriai iš karto reikalauja tvarkingų dokumentų, o pasiaiškinimas „Žinote, nebuvo pakankamai laiko…“ juos mažiausiai domina. Toliau teismas, kuriam laiko sugaištama kur kas daugiau, nei dokumentų tvarkymui. Žodžiu, situacija visiškai niekam nenaudinga ir gana kebli.
Sprendimų šiai vaizdžiai pristatytai problemai yra bent trys.
1 sprendimas. Nusamdyti už darbų saugą atsakingą specialistą, kuris sutvarkytų dokumentus, instruktuotų darbuotojus, prižiūrėtų visą dokumentaciją, o esant reikalui atstovautų įmonę VDI patikrinimo metu. Šis sprendimas mažoms įmonėms nėra labai aktualus, nes iki 50 žmonių dirbančioje įmonėje laikyti specialistą, kuris didžiąją dalį darbo laiko nieko neveiks, yra neefektyvu. Nebent darbuotojų kaita yra didelė. Vidutinėms įmonėms toks specialistas būtų naudingas, ypač, jei darbuotojai priimami nuolatos, o darbų specifika yra skirtinga. Tačiau abejotina, ar tokiai pozicijai reikia pilnos darbo dienos.
2 sprendimas. Nusamdyti darbų saugos specialistą tam tikriems atvejams, pagal sutartį. Šis sprendimas tinkamas vidutinėms įmonėms, kur darbų sauga perduodama specialistams, dirbantiems darbų saugos konsultacijų įmonėse. Toks specialistas-konsultantas įmonėje nėra darbinamas, jo paslaugos apmokamos mėnesinio aptarnavimo ar kitokios sutarties pagrindu.
3 sprendimas. Nusamdyti darbų saugos įmonę, kad ši padėtų paruošti dokumentaciją ir konsultuotų vadovus darbų saugos klausimais. Šios paslaugos esmė – tvarkingos dokumentacijos parengimas. Darbų sauga yra ne tik dokumentai, bet ir instruktavimas. Šiuo atveju, instrukcijas turi perduoti vadovas, o darbų saugos specialistas gali pateikti konstruktyvių pasiūlymų, kaip tai padaryti geriau, paprasčiau ir efektyviau. Tokia paslauga labai tinka mažoms įmonėms.
Ką rinktumėtės Jūs? 0,5 etato dirbantį darbuotoją, kuris ant stalo laiko pasidėjęs tik darbų saugos dokumentus, darbo saugos specialistą, su kuriuo susisiekiate tik priimdami naują darbuotoją, ar tiesiog tvarkingai ir aiškiai sutvarkytą dokumentų segtuvą + konsultacijas? Jei įmonė didesnė – specialisto paslaugos yra priimtinas variantas. Kai įmonės nedidelės, pasirenkamas dokumentacijos tvarkymo variantas, nes jis yra daugeliu atvejų pigesnis ir paprastesnis.
Darbo saugos dokumentacijos segtuvas yra svarbus, nors ir dažnai apsinešantis dulkėmis. Vos tik jį atvėrus, turi būti aišku, kur koks dokumentas yra, kur kokio parašo reikia įdarbinant naują darbuotoją. Unikalią sistemą sukūrė patyrę „Laboro“ darbo saugos specialistai. Ji taupo laiką ir nesukelia streso ieškant žurnalų, įsakymų, pareigybinių instrukcijų. Visi reikalingi parašai yra sudedami viename lape, o ne per keletą skirtingų žurnalų. Apie savo išdirbtą dokumentų tvarkymo sistemą „Laboro“ papasakoti gali ir patys tačiau visiems atminti būtina – tvarkinga dokumentacija gali padėti itin keblioje situacijoje. Jei patys neturite laiko, noro, sugebėjimų – kreipkitės į profesionalus, kurie tai daro nuolatos ir už gana nedidelį mokestį. Darbo sauga nėra brangi, bet sutaupyti gali tikrai daug…
Parašykite komentarą