Jau seniai knietėjo surinkti visus straipsnių katalogus į vieną vietą. Gautųsi gana ilgas sąrašas, kuris nuolatos keičiasi. Tai natūralu, nes interneto puslapiai taip pat yra turtas, o turtu prekiaujama, neprižiūrimas turtas genda ir net „sugriūva“.
Jei nežinote, kas yra straipsnių katalogas, trumpai paaiškinsiu – tai interneto leidinys, kuriame publikuojami ne samdytų rašytojų, o žmonių „iš gatvės“ straipsniai įvairiomis temomis. Katalogas reiškia, kad straipsnių temos yra gražiai surūšiuotos pagal temas, kad lankytojui (taip pat ir Google robotui) būtų patogu susirasti tekstą pagal norimas temas.
Kokia straipsnių katalogo nauda verslui? Pirmiausiai, tai puiki galimybė populiarinti savo veiklą ir paslaugas, nes straipsniai dažniausiai būna reklaminiai. Antra, nuoroda tokiame straipsnyje į savą puslapį duoda vertės ir gali pagerinti pozicijas Paieškoje. Trečia, tai savotiškas lankytojų filtras, kai nesuinteresuoti reklamuojamu verslu lankytojai tiesiog lieka kataloge, o ne ateina į puslapį ir iš karto iš ten pasišalina (Bounce rate gali turėti įtakos pozicijoms).
Lietuviškas SEO
Lietuviškas SEO yra gana keistas reiškinys. Jei visame pasaulyje yra suvokiama, kad straipsniai turi būti unikalūs, tai Lietuvoje tas negalioja. Parašomas vienas straipsnis ir dedamas į 10 lietuviškų straipsnių katalogų tikintis, kad kažkuriuose iš jų nuorodos yra vertingos. Nuorodos gali būti vertingos tik tuomet, kai visas puslapis laikomas autoritetingu. Jei į katalogą yra pilamas tik duplikuotas turinys, autoriteto jis neturės, tad visos nuorodos negaus norimos vertės. Gauname tokią situaciją – patys SEO konsultantai ir rašytojai daro sau meškos paslaugą ir įdėdami mažiau pastangų daro visus straipsnių katalogus prastesnius ir potencialius „nusikaltėlius“ Google akyse.
Situacija gerėja, nes kai kurie nuorodų katalogų administratoriai laiku atsikvošėjo ir pradėjo vystyti moderuojamus katalogus. Tai reiškia, kad straipsnių kokybė yra tikrinama, unikalumas gali būti patikrintas taip pat (Copyscape arba tiesiog įvedant frazę iš teksto į paiešką).
Senas straipsnių katalogas vs. naujas
Publikuojant straipsnius kataloguose reiktų atsižvelgti į keletą momentų. PR nuolatos kinta, kaip ir atgalinės nuorodos. Kas nekinta – tai domeno amžius. Jei domenas yra senas, turi atgalinių nuorodų ir PR3, jame patalpinti straipsniai bus vertingesni nei naujame domene, kuris kažkokiu būdu gavo PR6, o atgalinių nuorodų daug neturi (jos dažnai pagal turinį net nesusijusios). Taigi, įvertinus domeno amžių ir atgalines nuorodas, galima nuspręsti į kuriuos straipsnių katalogus verta publikuoti, į kuriuos ne.
Lietuviški straipsnių katalogai – sąrašas
Pabandykime sudaryti tokį sąrašą, kuris visada būtų atnaujinamas. Tai pabandysiu padaryti kartą per metus, kad visada gautumėte naujausią informaciją. Taip pat paprašysiu ir paslaugos – jei kažkurio nuorodų katalogo nėra sąraše, prašau, parašykite komentaruose kokį turėčiau įtraukti.
Po 2013 gruodžio 8 dienos PR atnaujinimo nusprendžiau pateikti ir kitus svarbius SEO duomenis – Domain Authority – DA ir Page Authority – PA. Dabar viskas sugrupuota pagal PR, nors tai tikrai ne pagrindinis rodiklis. Kodėl? Todėl, kad DA ir PA kinta kas keletas dienų, dėl ko ši lentelė šoktų pozicijų pasiutpolkę 🙂
ATNAUJINTA 2015 balandžio 14 d., surūšiuota pagal PA.
P.S. Nemokami straipsnių katalogai jau yra ant išnykimo ribos, jų mažėja kiekvieną mėnesį. Palaikykime nemokamus katalogus, parašykite, jei žinote kokį nemokamą – įtrauksiu.
Parašykite komentarą