Verslo valdymo sistema (ERP) – kaip išsirinkti?

Visame pasaulyje verslas naudoja įvairius įrankius ir sistemas, kad kasdienius darbus pavyktų atlikti kuo sklandžiau ir greičiau. Juk sakoma, kad laikas versle kainuoja didelius pinigus, todėl nesinori gaišti laiko ten, kur galima darbus automatizuoti arba optimizuoti. Būtent tam yra naudojama verslo valdymo sistema (ERP), kurių Lietuvoje šiuo metu jau yra nemažai. Tad renkantis, kurią pradėti naudoti, gali kilti įvairių klausimų. Reikėtų atsižvelgti į kelis svarbiausius aspektus.

Įmonės dydis

Dažniausia būtent nuo to priklauso, kokia verslo valdymo sistema (ERP) geriausiai sugebės atliepti Jūsų lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu įmonė nėra didelė, tikėtina, kad Jums nereikės didelės dalies įvairių didelėms korporacijoms sukurtų sistemos funkcijų. Tad kam permokėti už naudojamą sistemą, jeigu nenaudosite visko, ką ji gali pasiūlyti. Renkantis sistemą, reikėtų rinktis tokią, kuri skirta būtent Jūsų įmonės dydžiui. Dažniausiai sistemos yra skirstomos pagal tai. Tad jeigu Jūsų įmonė yra nedidelė, reikėtų rinktis paprastesnius sistemų variantus. Ir priešingai – jeigu įmonė yra didelė arba ketina dar ir plėstis ateityje, reikėtų rinktis įvairesnes sistemas, kurios gali pasiūlyti daugiau įvairių sprendimų.

Verslo sritis

Labai svarbu rinktis tokią sistemą, kuri geriausiai atlieps Jūsų lūkesčius. Pavyzdžiui, jeigu dirbate su žaliavomis ir jų pardavimu, Jums geriausiai padės sistema, kuri orientuota į medžiagų skaičiavimus ir analizę. Jeigu Jūsų darbas – projektavimas, tuomet nepamainomu pagalbininku Jums taps sistema, kuri iš turimų duomenų sugebės nubraižyti brėžinius ir juos analizuoti. Jeigu dirbate su HR sritimi – tuomet geriausiai padės sistema, kuri orientuota į susitikimų, CV lyginimą ir optimizavimą ir t.t.

Vidiniam naudojimui

Didelėse kompanijose taip pat labai svarbu naudoti kokybišką sistemą, kuri būtų skirta darbuotojų vidiniam naudojimui. Dažniausiai tokios VVS sistemos leidžia darbuotojams prisijungti, operuoti bendrai visiems prieinamais duomenimis. Vienas darbuotojas suveda informaciją, o ja gali naudotis kito padalinio darbuotojas savo veikloje. Taip pat tokioje sistemoje galima matyti visiems aktualią informaciją, tokia kaip darbo, atostogų grafikai ir pan. O štai prisijungus buhalteriui, jam daug lengviau apskaičiuoti atlyginimus, parengti įvairias ataskaitas.

Tad verslo valdymo sistema (ERP), nesvarbu, kurioje sferoje dirbtumėte ir kiek darbuotojų turėtumėte, yra labai svarbus pagalbininkas, galintis sutaupyti daugybė laiko, atrasti priežastis, dėl kurių krenta pardavimai, atsiranda žaliavų trūkumai ar kiti iššūkiai. Tokia sistema leidžia geriau suprast įmonėje vykstančius procesus ir lengviau planuoti savo veiklą.

CRM – neatsiejama šiuolaikinės įmonės dalis

crm
Klientų apskaitos ir valdymo programų yra tikrai nemažai. Kai pasirinkimas toks didelis ir aktyviai sprendžiama, kurią CRM pasirinkti, reiktų pasigilinti, kas tai yra ir kokius privalumus duoda kiekvienai įmonei.

Primityvi ir sudėtinga CRM

CRM (angl. Customer Resource Management)  gali būti labai primityvi. Iš esmės darbo knyga, kur kiekvienai dienai skiriamos keliolika eilučių su pažymėtu laiku, yra tradicinė CRM sistema. Ji vis dar plačiai naudojama ir yra gana efektyvi. Šiuolaikinė CRM sistema – „debesies“ infrastruktūra paremta programinė įranga, kuria galima naudotis iš bet kur ir iš bet kokio įrenginio – kompiuterio, išmanaus telefono ar net televizoriaus (beje, labai praverčia dirbant konferencijų kambaryje su komanda). Jos kainodara yra labai lanksti – mokama už tai, kiek naudojamasi. Tai reiškia, kad mokama dažniausiai už kiekvieną vartotoją. Primityvios ir pažengusios CRM sistemos randa savo vietą tiek smulkiose, tiek vidutinio dydžio įmonėse.

Svarbiausias privalumas – išliekamoji vertė

Popierinės darbo knygos, lapeliai ant sienos, specialus stalo kalendorius su užrašams skirta vieta per visą stalą – tai nėra blogos klientų valdymo sistemos, be jos turi vieną trūkumą – popierius pasimeta, dega, sušlampa. Tuo tarpu duomenys „debesyje“ išlika kur kas ilgiau ir saugomi patikimiau. Štai ir pagrindinis šiuolaikiškos CRM privalumas – duomenų saugumas. Kai darbuotojas išeina ir palieka savo asmenine rašysena užkoduotus klientų duomenis naujai atėjusiam kolegai, praktiškai reikia iš naujo pasitikslinti viską. Su šiuolaikiška CRM to daryti nereikia, nes visi duomenys išlieka. Tai labai patogu, ypač tose įmonėse, kur yra didelė kadrų kaita.

Nemokama CRM

Ar norėtumėte išbandyti CRM nemokamai? Pabandykite SpinCRM.lt sprendimą, kur mokėti nieko nereikia, kol neapsipranti su sistema. Kai sistema paklūsta ir pradedate dirbti natūraliai, reikia ieškoti ir tam tikrų efektyvių sprendimų. Net jei su CRM dirba vos vienas žmogus, šis sprendimas yra labai palankus tolimesnei plėtrai.

Efektyvumas

CRM yra labai geras įrankis tam tikrų darbuotojų efektyvumui pagerinti. Reikia tik gerai paanalizuoti kiekvieno komandos nario darbo efektyvumą. Būdų yra tikrai ne vienas. Kiekviena rimtesnė CRM turi specialius statistikos modulius, kurie prieinami vadovų lygmenyje, tad visada galima matyti, kaip efektyviai dirba darbuotojai. Visi. Iš darbo knygų efektyvumo tikrai nepamatysi…

CRM padeda uždirbti daugiau. Tai įrodytas faktas.

Verslo valdymo sistemos nauda

CRM kainaAr esate girdėję apie efektyvias verslo valdymo sistemas, kurios padeda kaupti ir segmentuoti informaciją, planuoti laiką ir darbus bei pagerinti vidinius darbo procesus?

Tai įvairios programos, kurios suteikia galimybę kiekvienam verslui sklandžiau vykdyti savo veiklą. Kiekvienas sektorius yra suskirstomas į etapus. Šie leidžia matyti visą darbo struktūra, trikdžius ir stipriąsias verslo vietas. Šios sistemos apima verslo veiklą nuo kliento užsakymo iki pat prekės ar paslaugos atidavimo, įtraukiant ir darbuotojus bei buhalterinius procesus. Duomenų bazėse laikoma ir atrenkama informacija apsaugo nuo perteklinės informacijos, kuri “užgrūstu” darbuotojus nereikalingais duomenimis, taip pat tam tikra konfidenciali informacija yra griežtai saugoma, kadangi šios programos yra pritaikomos universaliai kiekvienam darbuotojui, tad tam tikros grandinės gauna tik tam tikras priėjimo ribas prie duomenų bazėse surinktų ir laikomų duomenų. Patogu, tvarkinga, tikslu ir paprasta. Neįtikima? Šios sistemos naudoja interneto ryšį, tad diegimas ir naudojimas yra itin paprastas, o CRM kaina kaina priklauso nuo vartotojų skaičiaus. Verslo valdymo sistemos paverčia darbą ir galutinius rezultatus kokybiškesniais ir efektyvesniais, taip pat tai modernus ir išmanus būdas valdyti savo verslą, darbuotojus, darbą ir rezultatus. CRM kaina palyginti yra maža su gaunamai veiklos rezultatais. Sklandus darbas yra geras ir sėkmingas darbas, mažinantis įtampą ir stresą bei lydintis sėkmės link. CRM verslo valdymo sistema suteikia mažoms įmonėms, kurios turi mažai darbuotojų,  galimybę nuomotis šią valdymo sistemą. Taip pat yra galimybė ir dalinai automatizuoti įvairius procesus, tačiau kaina priklauso tik nuo vartotojų skaičiaus. Nedidelis piniginių išteklių investavimas daug greičiau atsiperka savo nauda. Taip pat valdymo sistema suteikia galimybę stebėti veiklos rezultatus ir juos analizuoti, tad pamatyti skirtumą bus paprasta ir aišku.

Vos keli mygtukų paspaudimai ir visos ataskaitos, reikalinga informacija, darbai it ant lėkštutės. Dar vienas spustelėjimas – viskas suplanuota, suskirstyta, perduoda darbuotojams ir bus tuoj pat vykdoma. Išmanus, greitas ir patogus būdas “nusimesti” apsunkinančių darbų naštą.

Verslo valdymo sistemos ir jų privalumai

Verslo valdymo sistemosSavo verslo kūrimas yra išties sudėtingas procesas, kuris reikalauja ne tik gero plano, lėšų, bet ir žinių. Kuomet jis vystomas, reikalingos pagalbinės funkcijos, kurios padeda lengviau organizuoti darbo eigą. Tiek stambios, tiek smulkios įmonės norėdamos geriau suvaldyti savo prekių, paslaugų tiekimą diegiasi į savo kompiuterines sistemas specialius verslo valdiklius, kurie padeda stebėti tam tikras verslo veiklos kryptis.  Ypač didelės įmonės, kurios užsiima prekių gamyba ir paskirstymu, neretai susiduria su sandėliavimo, medžiagų kiekių taupymo, paskirstymo problemomis, todėl verslo valdymo sistemos išties geras pasirinkimas, norint apimti bei integruoti įmonės svarbiausius procesus, pradedant nuo buhalterijos ir baigiant įvairiomis veiklos analizėmis. O viskas yra vienoje vietoje – programinėje įrangoje, kurią galima turėti ne tik savo kompiuteryje, bet ir išmaniajame telefone.

Verslo valdymo sistemos turi tam tikrus modulius ir kiekviena paslaugą teikianti įmonė siūlo skirtingus modulius bei paslaugas. Ne visos sistemos yra vienodos ir ne visos jos pritaikytos vienai verslo krypčiai. Juk yra įvairiausių sričių, todėl galima savo sistemą kurtis patiems, tiesiog į programą reikia integruoti tik tuos elementus ir modulius, kurie svarbūs įmonei ir yra reikalingi.

Pati verslo valdymo sistema yra kuriama atskirai internetinėje erdvėje ir prisijungimas yra galimas tik ten, kur yra interneto prieiga. Žinoma, jeigu yra galimybės ir įmonė pati valdo savo sistemos serverį, tai verslo valdymo sistemos gali būti instaliuotos ir asmeniniame įmonės serveryje.

Paprastai tokias verslo valdymo sistemas siūlo specializuoti paslaugų tiekėjai, kurie gali pasiūlyti jų sukurtą programą ir kartu ją prižiūri, apmoko su ja dirbti. Nei vienas įmonėje šią sistemą turintis žmogus neturi problemų dirbti su ja.

Kokie verslo valdymo sistemos privalumai?

  • Tai programinė įranga, kuri leis greičiau gauti ir pranešti reikalingą informaciją paskirtiems darbuotojams, išplanuoti darbus ir juos perduoti atsakingiems asmenims. Taip didinamas darbo našumas;
  • VVS turi galimybę integruoti savyje ir kitas programas. Taip visos sistemos atsiranda vienoje aplinkoje. Tai itin patogus būdas;
  • Verslo valdymo programos yra visiškai saugios dokumentų saugojimui.