Yra keletas verslo sričių, kurias gaubia paslaptis. Dėl to visuomenė nelabai žino, kaip vyksta verslas, kas darosi toje rinkoje, todėl menkiausi gandai yra pristatomi, kaip tiesa, sukuriami nereikalingi stereotipai, kurie vėliau tampa jaunų žmonių nusivylimo ir karčios gyvenimiškos patirties priežastimi. Vienas tokių verslų yra modelių verslas. Pabandykime paaiškinti, kaip viskas vyksta, kad būtų kur kas aiškiau ir suprantamiau.
Modelių agentūra yra paslaugų įmonė. Pats pavadinimas „agentūra“ jau leidžia suprasti, kad tai įmonė, vienijanti tam tikrus pavienės profesijos profesionalus. Visai kaip vertėjų agentūra, nekilnojamojo turto agentūra, kelionių agentūra – čia dirba daug žmonių, kurie darbuojasi asmeniškai teikdami savo paslaugas. Rinkoje yra dvi agentūrų rūšys. Viena jų – uždara, kita – atvira. Uždara agentūra turi aiškius apribojimus savo darbuotojams – jie gali dirbti tik sau ir tik tai agentūrai. Pavyzdys – modelių agentūra, NT agentūra. Atvira agentūra neriboja darbo santykių, tad ten darbuotojai dirba sau, vienai ar kelioms panašioms agentūroms. Pavyzdys – vertėjų agentūra, tekstų kūrėjų ar žurnalistų agentūra. Pereikime prie konkretaus verslo modelio.
Modelių agentūra dirba gana uždarai. Jai paprastai „priklauso“ grupė modelių (manekenių liaudiškai sakant), kurie įsipareigoja dirbti tik su viena agentūra. Tai specialaus vadybininko darbas, kurio esmė – parduoti grožį ir eleganciją.
Skamba labai keistai? Modelių agentūros vadybininkas nepardavinėja žmogaus, nes tai nelegalu, nors tokių atvejų Lietuvoje buvo pasitaikę per pastarąjį dešimtmetį. Laimei, nusikaltėliai surasti ir baudžiami. Parduodamos yra modelio paslaugos.
Modelių agentūra nusamdo jauną merginą nuo 14 metų arba vaikiną nuo 16 ir pradeda ruošti stulbinančiai karjerai grožio industrijoje. Pirmiausiai naujieji modeliai yra mokomi esminių šio verslo principų – kaip vaikščioti, kaip atrodyti, kaip elgtis viešumoje darbo ir nedarbo metu, aiškinamos, kokios yra modelio teisės, ką privalo, o ko neprivalo daryti, taip pat kaip bendrauti su užsakovais, turinčiais specialių pageidavimų, o kartais ir kaprizų.
Vadybininkai dirba su gerais fotografais, kurie daro modelių fotosesijas, o nuotraukos yra renkamos į specialų pristatymą – portfolio. Jis padeda surasti užsakovus – fotografus, reklamos kūrėjus, renginių organizatorius, mados namus, žiniasklaidos bendroves ir t.t. Lietuva – labai nedidelė rinka, tad čia veikiančios 20 modelių agentūrų paprasčiausiai netilptų be savotiško „grožio eksporto“. Vadybininkai ieško užsakovų užsienyje, kur mūsų modeliai yra labai paklausūs dėl nedidelių kainų ir grožio bei elegancijos.
Suradus klientą, modelis vyksta į reikalingą vietą. Atlikus darbą, mokamas honoraras. Modelių agentūrai atitenka komisinis mokestis arba kitoks atlygis pagal modelio ir agentūros sutartyje numatytus principus. Kartais kyla problemų dėl sutarties laikymosi iš abiejų pusių, todėl visi ginčai sprendžiami draugiškai, o neišsprendus – kreipiamasi į teismą. Šiokia tokia garantija, kad modelių agentūra laikysis savo įsipareigojimų yra tos modelių agentūros priklausymas tam tikroms tarptautinėms organizacijoms, kurios gina modelių teises. Lietuvoje veikia M.A.M.A organizacija, kuriai priklauso net 9 lietuviškos modelių agentūros. Dirbant su jomis darbo sutartys ir susitarimai nėra pažeidinėjami, o modelių teisės ginamos pačių agentūrų.
Štai taip veikia modelių agentūros, kas metai pasauliui padovanojančios po vieną ar kelias elitines manekenes. Jos yra savotiškos ambasadorės, nes savo grožiu garsina Lietuvą, ko negalėtume pasakyti apie kitus agentus – vertėjus, nekilnojamo turto agentus, ar kelionių agentus.
Tiesa, grožio industrija yra labai uždara, nes iš visuomenės susilaukia labai daug dėmesio. Dėl to apie ją tiek nedaug žinių. Be to ir modelio darbas rūpi ne visiems…
Tikimės, kad po šio straipsnio apie modelių agentūrą negalvosite kaip apie šokių ar filmavimo studiją, taip pat ir ne erotinio masažo saloną. Tai rimta įmonė, dirbanti su grožiu tarptautiniu mastu, kas automatiškai naudinga Lietuvai.
Parašykite komentarą