Peteliškės: tradicijos ir rankų darbo peteliškių kūrėjai

peteliskesRomualdas Granauskas rašė: “Su peteliške ant lūpų”. Apysaka skaitytojus priverčia vėl pastebėti smulkmenas, prisiminti vyresnės kartos žmones, pagrindinis motyvas – peteliškė ant lūpų – tampa tarsi dviejų kartų konflikto simboliu. Ir išties nejučiomis mintyse perbėgi per visą šios aprangos detalės istoriją ir prisimeni neeilinę jos reikšmę.

Truputis istorijos

Peteliškė angliškai reiškia – butterfly – drugelis – gyvenimo simbolis. Peteliškės savo istoriją pradeda dar XVII amžiuje, kuomet “Karalius saulė” užsimojo kroatų samdinių aprangą perkelti į Prancūzijos dvarus.

Amerikiečiai tvirtina, kad nedidelės ir mums įprastos formos peteliškės pasaulį išvydo XIX amžiuje.

Kad ir kaip bebūtų peteliškės paplito po planetą XX amžiuje. Peteliskes berniukams, ypatingai iš aristokratiškų šeimų, tapo kone privalomu atributu.

Kaip nešioti

Pagaliau paskutinį dešimtmetį Lietuvos gatves ir prabangius restoranus vėl užkariavo black beauty peteliškės. Tai yra surišamos peteliškės, kurios jos savininkui leidžia pačiam pasireguliuoti aksesuaro dydį.

Peteliskes dydis turėtų būti įprasto dydžio, nors dabar tendencijos – gana priešingos. Norisi kuo išraiškingesnės aprangos detalės? Pripažinkime, kad peteliskes derinamos prie stiliaus ir tampa kaip vientiso stiliaus papildomas akcentas, o ne atvirkščiai.

Medžiagos

Ne tik raštai, tačiau ir medžiagos turi dėrėti prie bendros aprangos sukuriamo įvaizdžio. Šis aprangos akcentas dažniausiai gaminamas iš vilnos, medvilnės ir šilko, lino. Aviu peteliskes, kaip ir iš šilko izoliuoja šilumą, todėl reikalauja itin atidžios priežiūros.

Medžiaga turi būti švelni, nesukurti adatos peteliskes pojūčių. Taip pat gali švelniai blizgėti.

Rankų darbas

Ši aprangos detalė liesis su Jūsų kūnu, todėl norisi, kad ji būtų natūrali ir kokybiška. Dėl šių ir aibės kitų priežasčių rekomenduojama teikti pirmenybę rankų darbo gaminiams. Lietuvoje itin puikių įvertinimų sulaukė agnetes peteliskes ir audrone peteliskes.

Agnete peteliskes išsiskiria unikaliais raštai. Kūrėja pripažįsta, kad dėl kokybiškų medžiagų tenka vykti į ne vienos ir ne dviejų dienų kelionę. Tačiau verta.

Kita vertus, masinėse prekybos vietose ir internetu gali būti peteliskes akcija. Kad ir kaip bebūtų peteliškės turi atsidurti kiekvieno šiuolaikinio vyro spintoje.

Su kokiomis klaidomis gali susidurti žmonės siekdami pertvarkyti savo namų interjerą?

interjero dizainasTikriausiai mažiausiai kiekvienas nori betvarkant savo namų dekorą susidurti su nesekmėmis, juk interjero dizainas reikalauja išlaidų ir laiko, o kai ši investicija pavirsta tikra nesekme, tai aišku, kad tuomet nekyla jokio džiaugsmo. Taigi kokias klaidas dažniausiai daro žmonės stengdamiesi, kad jų interjero dizainas būtų geresnis, bet neretai atsitinka priešingai? Pirmiausiai žmonės kartais stengiasi per daug daiktų ar baldų prikrauti į vieną patalpą. Tai turbūt viena iš didžiausių klaidų, su kuriomis susiduria kiekvienas. Juk kiekvienas greičiausiai turi begalės daiktų, o juos visus reikia kažkur padėti. Šiuo atvėju tai nėra blogai, bet jeigu daiktai atsiranda tik tada, kai norima pertvarkyti dekorą ar pripirkti kažkokių menknekių, tuomet būtinai reikia prisiminti šią taisyklę, kuo mažiau daiktų- tuo geriau.

Kita neretai sutinkama klaida tai ta kad neretai žmonės nesupranta, kad dirbtinės gėlėts ir interjero dizainas yra du nelabai suderinami dalykai. Suprantama, kuomet gausu tikrų, žalių gelių tai pagyvina patalpą, tačiau negyvos gėlės ją tik smukdo. Taip pat neretai žmonės per daug stengiąsi besirinkdami spalvas. Jie persistengia su spalvomis, stengiąsi jas sumaišyti ir padaryti vos ne spalvų paletę, tačiau tai tikrai nepagelbėja. Šalia šios klaidos reikia paminėti, kad kaip ir spalvos taip ir kita ypatybė- stiliai neturėtų būti pervertinami, t.y. kažkoks vienas ar vos keleta stilių, kurie yra suderinti, tikrai nėra blogai, tačiau kai jų jau perdaug tuomet tai jau nebe interjero dizainas, o nepasisekęs projektas. Beje, kas įdomu tai, kad kartais žmonės neskoningai naudoja tamsias spalvas, pavyzdžiui, raudona. Nors iš pažiūros tai meilės spalva, tačiau vėliau paaiškėja, kad ji yra agresyvi spalva ir padaro kambarį tamsiu ir net niūriu. O tai tikrai nesukelia grožio jūsų namų dekorui.

Taip pat beveik kiekviena mergaitė svajoja turėti rožinį, barbės kambary, tačiau kartais ir net suaugę žmonės pervertina savo norus, ir taip paverčia savo kambarį kaip iš kokios pasakos, tačiau juk suaugusiam žmogui taip nereikėtų daryti. Taigi akivaizdu, kad interjero dizainas yra sudėtingas procesas, o žmonės neretai daro klaidų, tačiau juk tik darydami klaidas žmonės tobulėja, bet jeigu gali nedaryti klaidų, tuomet ir nedaryk.

Kuo užsiima modelių agentūra

Yra keletas verslo sričių, kurias gaubia paslaptis. Dėl to visuomenė nelabai žino, kaip vyksta verslas, kas darosi toje rinkoje, todėl menkiausi gandai yra pristatomi, kaip tiesa, sukuriami nereikalingi stereotipai, kurie vėliau tampa jaunų žmonių nusivylimo ir karčios gyvenimiškos patirties priežastimi. Vienas tokių verslų yra modelių verslas. Pabandykime paaiškinti, kaip viskas vyksta, kad būtų kur kas aiškiau ir suprantamiau.

modeliai

Modelių agentūra yra paslaugų įmonė. Pats pavadinimas „agentūra“ jau leidžia suprasti, kad tai įmonė, vienijanti tam tikrus pavienės profesijos profesionalus. Visai kaip vertėjų agentūra, nekilnojamojo turto agentūra, kelionių agentūra – čia dirba daug žmonių, kurie darbuojasi asmeniškai teikdami savo paslaugas. Rinkoje yra dvi agentūrų rūšys. Viena jų – uždara, kita – atvira. Uždara agentūra turi aiškius apribojimus savo darbuotojams – jie gali dirbti tik sau ir tik tai agentūrai. Pavyzdys – modelių agentūra, NT agentūra. Atvira agentūra neriboja darbo santykių, tad ten darbuotojai dirba sau, vienai ar kelioms panašioms agentūroms. Pavyzdys – vertėjų agentūra, tekstų kūrėjų ar žurnalistų agentūra. Pereikime prie konkretaus verslo modelio.

Modelių agentūra dirba gana uždarai. Jai paprastai „priklauso“ grupė modelių (manekenių liaudiškai sakant), kurie įsipareigoja dirbti tik su viena agentūra. Tai specialaus vadybininko darbas, kurio esmė – parduoti grožį ir eleganciją.

Skamba labai keistai? Modelių agentūros vadybininkas nepardavinėja žmogaus, nes tai nelegalu, nors tokių atvejų Lietuvoje buvo pasitaikę per pastarąjį dešimtmetį. Laimei, nusikaltėliai surasti ir baudžiami. Parduodamos yra modelio paslaugos.

modelio darbas

Modelių agentūra nusamdo jauną merginą nuo 14 metų arba vaikiną nuo 16 ir pradeda ruošti stulbinančiai karjerai grožio industrijoje. Pirmiausiai naujieji modeliai yra mokomi esminių šio verslo principų – kaip vaikščioti, kaip atrodyti, kaip elgtis viešumoje darbo ir nedarbo metu, aiškinamos, kokios yra modelio teisės, ką privalo, o ko neprivalo daryti, taip pat kaip bendrauti su užsakovais, turinčiais specialių pageidavimų, o kartais ir kaprizų.

Vadybininkai dirba su gerais fotografais, kurie daro modelių fotosesijas, o nuotraukos yra renkamos į specialų pristatymą – portfolio. Jis padeda surasti užsakovus – fotografus, reklamos kūrėjus, renginių organizatorius, mados namus, žiniasklaidos bendroves ir t.t. Lietuva – labai nedidelė rinka, tad čia veikiančios 20 modelių agentūrų paprasčiausiai netilptų be savotiško „grožio eksporto“. Vadybininkai ieško užsakovų užsienyje, kur mūsų modeliai yra labai paklausūs dėl nedidelių kainų ir grožio bei elegancijos.

Suradus klientą, modelis vyksta į reikalingą vietą. Atlikus darbą, mokamas honoraras. Modelių agentūrai atitenka komisinis mokestis arba kitoks atlygis pagal modelio ir agentūros sutartyje numatytus principus. Kartais kyla problemų dėl sutarties laikymosi iš abiejų pusių, todėl visi ginčai sprendžiami draugiškai, o neišsprendus – kreipiamasi į teismą. Šiokia tokia garantija, kad modelių agentūra laikysis savo įsipareigojimų yra tos modelių agentūros priklausymas tam tikroms tarptautinėms organizacijoms, kurios gina modelių teises. Lietuvoje veikia M.A.M.A organizacija, kuriai priklauso net 9 lietuviškos modelių agentūros. Dirbant su jomis darbo sutartys ir susitarimai nėra pažeidinėjami, o modelių teisės ginamos pačių agentūrų.

Štai taip veikia modelių agentūros, kas metai pasauliui padovanojančios po vieną ar kelias elitines manekenes. Jos yra savotiškos ambasadorės, nes savo grožiu garsina Lietuvą, ko negalėtume pasakyti apie kitus agentus – vertėjus, nekilnojamo turto agentus, ar kelionių agentus.

mada

Tiesa, grožio industrija yra labai uždara, nes iš visuomenės susilaukia labai daug dėmesio. Dėl to apie ją tiek nedaug žinių. Be to ir modelio darbas rūpi ne visiems…

Tikimės, kad po šio straipsnio apie modelių agentūrą negalvosite kaip apie šokių ar filmavimo studiją, taip pat ir ne erotinio masažo saloną. Tai rimta įmonė, dirbanti su grožiu tarptautiniu mastu, kas automatiškai naudinga Lietuvai.