Poreikis pakartotinai dalyvauti konkurse su galiojančia sutartimi yra dažnai pasitaikantis atvejis. Kad ir kokia tai būtų priežastis, pagrindinis to tikslas yra laimėti naują viešąjį pirkimą ir išlaikyti sutartį. Paprastai tokie klientai skirstomi į šias kategorijas:
- Klientai yra sudarę ilgalaikes sutartis dalyvauti pirkimuose. Tačiau, jie niekada anksčiau neteikė paraiškos sudėtingesniems konkursams;
- Klientai žino, kad jų vidinių išteklių/įgūdžių gali neužtekti, kad konkursas būtų laimėtas;
- Konkursą būtina laimėti. Jeigu jie pralaimės, tai gali labai pakenkti verslui.
Pradedant dalyvauti pakartotiniame viešajame pirkime (ieškoti pirkimų čia), svarbiausia yra gerosios konkursų praktikos laikymasis. Sekite veiksmus, kuriuos atlikote sėkmingiems pirkimams, venkite pasikartojančių klaidų ir taip padidinsite savo galimybes laimėti viešąjį pirkimą. Taip pat, be gerosios praktikos taikymo, yra ir keletas kitų veiksmų, kuriuos atlikę, galite padidinti tikimybę laimėti pakartotiniuose konkursuose:
- Nemanykite, kad jie žino apie jus viską. Į kiekvieną pasiūlymą, reikėtų žiūrėti objektyviai. Pasiūlymus paprastai vertina viešųjų pirkimų komisija – kai kurie iš jų, apie jus gali nežinoti. Todėl įsitikinkite, kad apie jus informacijos užtenka. Būtent tai ir gali reikšti, norimų pasiūlymų gavimą. Kai teiksite paraišką dėl esamos sutarties, elkitės taip, lyg jie nieko apie jus nežinotų. Nors jau viską buvote pasakę pirmojo viešojo pirkimo metu, nebijokite pakartoti informacijos. Taip išvengsite informacijos trūkumo problemos.
- Papasakokite, kaip sėkmingai dirbote kartu. Pirmojo konkurso metu, jūs papasakojote apie savo įmonės veiklą. Pakartotinai dalyvaujant pirkime, jūs turite paaiškinti, kaip sekėsi pirmojo konkurso metu: kokie buvo sunkumai? Kas sekėsi gerai? Taip pat, papasakokite kokios naudos gavote po pirmojo konkurso. Kaip sėkmės įrodymą, galite naudoti savo sėkmingų patirčių pavyzdžius.
- Patikrinkite specifikaciją. Gavę kvietimą dalyvauti pirkime, turite atidžiai patikrinti jo specifiką. Tai gali skirtis nuo to, ką šiuo metu darote. Prieš dalyvaujant konkurse, turite įsitikinti, kad atitinkate jo specifikaciją.
- Parodykite naujoves ir nuolatinį tobulėjimą. Kai pakartotinai dalyvausite viešajame pirkime, pagalvokite apie tai, ką jau padarėte. Tada, ką padarysite geriau? Ar yra naujų darbo būdų? Nauja technologija? Geresnės sistemos? Ši informacija, gali būti naudinga, laimint prieš konkurentus.
- Kainas gali tekti keisti. Išanalizuokite pirkimo reikalavimus, pačią sutartį, specifikaciją. Gali paaiškėti, kad jums reikia iš naujo įvertinti pasiūlymo kainą. Įprasta manyti, kad kaina padidės. Bet norint išlaikyti sutartį, kainą gali tekti ir mažinti. Pakartotinio viešojo pirkimo savybės gali labai skirtis nuo pirmojo.
- Į pasikartojantį konkursą reaguokite atitinkamai. Pasikartojantis viešasis pirkimas nėra identiškas praeitiems konkursams, dėl to, reaguokite į jį atitinkamai. Nenaudokite šabloninės informacijos, tai gali reikšti išankstinį konkurso pralaimėjimą. Atrodykite suprantantys konkursą supančią veiklą.
- Pokyčiai kainuoja. Pokyčiai, kad ir kokie jie būtų, kainuoja. Pavyzdžiui, netinkamų tiekėjų pasirinkimas ir keitimas kitais tiekėjais ir kt. Ši klaida gali brangiai kainuoti, dėl to verta tam skirti papildomai laiko, norint išsiaiškinti kurie pasirinkimai yra naudingiausi. Tam, kad išvengti nemalonių situacijų, būtina pabrėžti kainą dėl norimų pokyčių.
Parašykite komentarą