Automobilių stiklai – kaip juos tinkamai prižiūrėti

automobiliu stiklai

Kam gali kilti mintis, kad automobilių stiklus reikia kažkaip specialiai prižiūrėti? Tikriausiai niekam, nes automobilių stiklai juk tokia nekalta detalė – pora kartų perbraukei valytuvais papurškęs skysčiu ir viskas… Visa kita – lietaus darbas, kurio pas mus tikrai netrūksta. Deja, tai visiškai klaidingas požiūris, kurį laikas keisti. Padangas prižiūrime, variklį prižiūrime, o stiklų ne? Tai nedovanotina!

Jautri vieta

Priekiniai automobilių stiklai – pati jautriausia vieta, nuo kurios priklauso visų keleivių ir vairuotojo saugumas. Įsivaizduokite, kad kažkas užpila stiklainį dažų ant priekinio stiklo. Ką per jį matysite? Greičiausiai nedaug, be to tai labai sunervins vairuotoją. O jei dažai būtų permatomi? Tai nieko nenervintų? Deja… Priekiniai automobilių stiklai yra braižomi nedidelių akmenukų ir kitų detalių, kurias į orą pakelia vėjo gūsiai nuo pravažiuojančių automobilių. Tokiu būdu stiklas braižosi ir praranda skaidrumą. To išvengti beveik neįmanoma. Norint, kad nesibraižytų stiklai, reikia važinėti idealiai švariomis vietomis po keliolikos minučių, kai jomis pravažiavo paskutinis automobilis. Tai neįmanoma, todėl lieka viena išeitis – stiklą prižiūrėti taip, kad nereiktų gailėtis.

Nanodangos

Pats paprasčiausias ir prabangiausias būdas prižiūrėti savo automobilio stiklus – nanodangos. Tai naujausios tendencijos. Sumokėjus 100 ir daugiau eurų galima padengti visą automobilį specialia nanodanga, kuri ne tik geriau „nubraukia“ vandenį, bet ir iš dalies apsaugo nuo mechaninių poveikių. Tas faktas, kad mažiau reikia dirbti valytuvais taip pat džiugina – ne taip smarkiai braižosi priekinio stiklo plėvelė.

Nanodanga tikslinga tik tada, kai lietus nesmarkus ir visi lašai greitai nurieda. Esant smarkiai liūčiai, valytuvus įsijungti teks, tačiau jų poveikis stiklui bus mažesnis.

Keisti valytuvus kas metai

Padangos keičiamos du kartus per sezoną. Tepalai ir kuro filtrai – kartą per metus arba nuvažiavus 10 000 km. Kodėl gi nepakeitus valytuvų po kiekvienos žiemos? Pasirodo, tai ne tik rekomenduojama, bet ir būtina. Ypač, jei pasirinktos pigios valytuvų gumos. Kiekvieną žiemą guma šąla, tada vėl atšildoma, ir vėl greitai užšąla. Tokie temperatūrų skirtumai verčia gumą skilinėti, o tai turi įtakos ir valymo kokybei. Kai su tais pačiai valytuvais automobilis važinėja kelinti metai iš eilės, nereikia stebėtis, kad stiklas subraižytas…

Neapleisti opos – įdužos

Vyrai turi bjaurią madą, kai kas nors suskausta – neisiu pas gydytoją, nieko, praeis… Arba dar bjauresnę – apsimeta, kad skauda galvą ir paprašo savo moters tablečių nuo skausmo. Tai nutolina skausmą, tačiau ligos nepagydo. O ji tuo tarpu progresuoja ir vystosi, kol paaiškėja, kad 45 metų sveikas vyras serga jau 4 stadijos vėžiu… Gal ir labai drastiškas palyginimas, tačiau su automobilių stiklais tas pats. Maža įduža dažnai yra ignoruojama keletą mėnesių, kol pradeda plėstis ir aižyti stiklą. Ligas reikia gydyti iš karto, kaip ir iš karto užtaisyti nedideles įdužas. Tai kainuoja ne itin daug, o sutaupo dar daugiau – stiklo be 200 eurų nepasikeisite, o dervos užtepimas automobilių stiklų priežiūros servise kainuos 10 kartų mažiau…

Atkreipkite dėmesį dažniau, nes automobilių stiklai jūsų automobiliui labai svarbūs. Juk tai mašinos akys…

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *