Interneto puslapių kūrimo procesas yra gana paprastas. Tikrai taip manote? Tai kodėl taip dažnai stringate su interneto puslapio paleidimu, nors atrodo, kad jau viskas kaip ir paruošta?.. Dėl to, kad neįvertinate tam tikrų smulkmenų, detalių. Taip, tiesiog nekreipiate į jas dėmesio iš pradžių, o vėliau dėl jų stabdomas ir puslapio paleidimas, ir sugadinami santykiai su interneto puslapių kūrėjais. Kartais viskas taip susimakaluoja, kad tenka daryti puslapį iš naujo… Interneto svetainių kūrimas – rimtas reikalas, tad jam rekomenduojama skirti daugiau dėmesio.
Norime pasidalinti iš savo karčios patirties, kokie yra 5 elementai, į kuriuos interneto puslapio užsakovas paprastai neatkreipia dėmesio.
1. Call to action vieta. Kažkur, puslapio apačioje, mažiausiai matomoje vietoje tūno įsitaisęs nedidelis baneriukas – „Gaukite pasiūlymą dabar!”. Tai jau pasekmė to, kad nei užsakovas, nei web dizaineriai nekreipė dėmesio į šį mažą elementą. Kvietimas veikti yra tam tikras grafinis elementas, kuris nurodo, ko tikimasi iš lankytojo. Tai dažniausiai mygtuko formos užrašai „Užsiprenumeruok naujienlaiškį“, „Klauskite vadybininko“, „Užsiregistruokite“ ir pats žinomiausias „Į krepšelį“. Net jei nieko neparduodate, „Call to Action“ elementas privalo būti puslapio matomiausioje vietoje – dešinėje ir viršuje. Tai gali būti ir „Skambinkite 8 6XXXXXXX“. O taip dažnai kontaktinis telefonas nukišamas į puslapio apačią arba į skyrelį „Kontaktai“.
2. Socialinių tinklų ikonos. Facebooko puslapis yra svarbus rinkodaros kanalas. Kartą apsilankęs vartotojas gali daugiau į jūsų puslapį net neiti, jei taps Facebooko puslapio gerbėju, todėl būkite tokie malonūs, atiduokite Facebook ikonai reikiamą pagarbą ir nenukiškite jos į puslapio apačią (dažnai dar žemiau nei pagrindinis telefono numeris ir el. pašto adresas).
3. Naujienų skyrelis. Nėra gėdingesnio dalyko už tuščią įmonės naujienų skyrelį. Jame paprastai būna „informacija ruošiama“ arba trumputė naujiena „Startavo mūsų naujas interneto puslapis“. Jei neketinate naujienų rašyti – iš viso atsisakykite šio skyrelio. Jei ketinate, susiraskite, kas jums tas naujienas rašys, jei to nespėjate pasidaryti patys. Tas pats galioja su visa informacija, nes interneto puslapių kūrimas yra tik dizainas ir programavimas, o ne tekstų priežiūra. Dėl tekstų trūkumo interneto puslapis dažnai paleidžiamas labai vėlai arba labai jau „ne prekinės“ išvaizdos.
4. Vidinis SEO. Paleidžiamas naujas puslapis, visi džiūgauja, tačiau jis nerandamas Paieškoje. Kas kaltas? Kaltų ieškoti reiktų abiejose pusėse, nes vidinis SEO optimizavimas turi būti tinkamai paruoštas. Kas tai yra? Sutvarkyti puslapių Title, ir MetaDescription laukeliai, sudėti Google Webmaster Tools ir Google Analytics, kodas patikrintas per validatorius, paleistas XML sitemapas, nustatyta kalba ir dar daugybė techninių dalykų. Kai kurie kūrėjai teisinasi – „klientas to nereikalavo, tai mes ir nedarėm – sakė SEO firmą samdys paskui…“. Klientas dievagojasi – „Nesuprantu aš tų SEO šmeo dalykų“. Kažkas turi į tai dėmesį atkreipti dar prieš kuriant puslapį. Ką daryti? Pasirūpinkite rimta SEO paslaugų įmone iš anksto.
5. Žemėlapis ir orientyrai. Kartais biuras įsikūręs taip, kad net paštininkai nesuranda. Įėjimas iš kiemo pusės pro Maximos šiukšlių konteinerius, pro piktą šunį, ir laiptais į trečią aukštą, ketvirtos durys iš dešinės. Negi sunku parašyti tokį orientyrą? O žemėlapyje tikrai nesunku uždėti tikslias koordinates vietoj to, kad įvestumėte adresą. Ypač, kai verslo centras turi daug įėjimų. Schema, su orientyrais, nupiešta dizainerio ranka – idealu, bet dažnai užsakovai nesusimąsto, kad to iš tikrųjų reikia.
Į šiuos elementus reikia kreipti dėmesį nuolatos, nes dabar jie dažnai paliekami pabaigai, kaip „savaime suprantami“. Be abejo, jei anksčiau buvote su tokiais dalykais beveik nesusidūrę, tai yra gana sunkoka apie tokius dalykus susigaudyti, todėl vertėtų pagalvoti apie interneto svetainių kūrimo profesionalus, kurie pasirūpins, kad tokie dalykai neliktų pamiršti.
Parašykite komentarą