Elektroninės parduotuvės privatumo politika: ką svarbu žinoti?

Privatumo politika – tai teisinis dokumentas, kuriame interneto svetainės lankytojams arba elektroninės parduotuvės klientams yra paaiškinama, kaip naudojami, renkami bei saugomi visi surinkti asmens duomenys. Nors gali pasirodyti, kad asmens duomenys tai tik vardas, pavardė, adresas, telefono numeris ar kiti, įprastai pateikiami duomenys, tai iš tiesų yra ir IP adresas ar, pavyzdžiui, slapukų surenkama informacija. Papasakosime, kaip kuriama elektroninės parduotuvės privatumo politika ir ką svarbu apie šiuos teisinius dalykus žinoti apskritai.

Pirmiausia svarbu žinoti, kad elektroninės parduotuvės privatumo politiką privaloma turėti absoliučiai visiems, be išimčių. Tai reikalinga, kadangi pagal Lietuvos Respublikoje priimtus įstatymus privalote informuoti ir nurodyti savo svetainės lankytojui, kokius duomenis apie jį renkate, kaip tuos duomenis panaudojate, perduodate ar saugote. Tai reikalinga ne tik dėl įvairių saugumo sumetimų, tačiau ir didina pasitikėjimą įmonėmis, kadangi pirkėjai yra informuoti, kokiems tikslams bus panaudota jų asmeninė informacija ir kaip apskritai su ja bus elgiamasi. Taigi elektroninės parduotuvės privatumo politika skirta ne tik tam, kad atitiktų įstatymų reikalavimus, bet ir leistų pirkėjui įsitikinti, kad jūs – patikimas partneris, o jūsų asmens duomenys – saugūs.

Elektroninės parduotuvės privatumo politikos procesas iš pradžių gali pasirodyti kaip sudėtinga ir sunkiai įgyvendinama užduotis. Vis dėlto, viskas tikrai yra kelis kartus paprasčiau negu jums atrodo. Viskas, ką jums reikia padaryti tai prisijungti prie specialios interneto svetainės ir sugeneruoti privatumo politiką. Pats toks procesas užtrunka tik kelias minutes. Jau sugeneravus privatumo politiką, galite nukopijuoti specialiai sukurtą nuorodą ir vos keliais klavišų paspaudimais pridėsite sukurtus dokumentus į savo svetainę. Visais kitais reikalingas žingsniais, atnaujinimais ir tarptautinių įstatymų laikymusi už jus pasirūpins įmonė, todėl neturėsite jokių papildomų sunkumų ar rūpesčių.

Klientus svarbu informuoti ne tik apie privatumo politiką, kuri glaudžiai yra susijusi su privatumu. Slapukų naudojimas taip pat yra informacijos rinkimas, apie kurį svarbu informuoti klientus. Slapukų politika taip pat turi būti aiškiai, tiksliai bei lankytojui suprantamai aprašyta bei periodiškai atnaujinama.

 

Ar internetinė parduotuvė garantuoja saugų apsipirkimą?

internetinė parduotuvėVis daugiau lietuvių naudojasi internetinių parduotuvių paslaugomis. Žinoma, visuomet atsiranda skeptikų abejojančių, ar pirkti tokiose parduotuvėse yra saugu. Paprastai tokią baimę kelia pačių susikurti stereotipai, vieni teigia, kad jie negali pirkti daikto, kurio neapžiūrėjo ar nepačiupinėjo, dar kiti bijo to, kad, perkant internetinėje parduotuvėje, juos apgaus.

Žinoma sukčių arba vienadienių parduotuvių gali pasitaikyti, tad saugotis jų reikėtų. Kad išvengtumėte apgavysčių, rinkitės žinomas, ne vienerius metus veikiančias parduotuves ir nesusigundykite nerealiai žemomis kainomis – tai gali būti vienas apgavystės požymių.

Tad jeigu vis dar negalite apsispręsti, ar patikima pirkti internetinėje parduotuvėje, žinokite, kad galite apsisaugoti pasirinkdami už parduotuvės prekes apmokėti grynais pinigais. Tokiu atveju mokėsite gavę prekę arba ją atsiimdami, tai yra laikydami ją savo rankose. Dažniausiai internetinė parduotuvė tokią galimybę suteikia.

Jeigu pasirinkote už įsigytas prekes atsiskaityti per elektroninės bankininkystės sistemą, visada pasižiūrėkite, kur esate prašomi pateikti banko duomenis. Pasirinkus prekes ir apmokėjimo būdą, jus turi nukreipti į jūsų banko puslapį. O tenai vyksta įprastinė jūsų registracija. Pačioje internetinėje parduotuvėje jūsų negali prašyti jokių bankininkystės duomenų.

Interneto parduotuvėse įsigytas prekes paprastai pristato nuolat skubantys kurjeriai. Tad dažniausiai būna net nepatogu juos dar labiau trukdyti ir apžiūrinėti savo gautas prekes. Tačiau pagalvokite, kad realiose parduotuvėse prekes juk visada atidžiai apžiūrite ir įvertinate. Tai kodėl turėtumėte kitaip elgtis pirkdami internetinėse parduotuvėse. Geriau sugaiškite kelias minutes apžiūrėdami priimamą prekę, negu po to kelias valandas ją grąžindami.

Žinokite, kad internetinėje parduotuvėje pirktą prekę, pagal Europos Sąjungos teisės aktus, be jokių paaiškinimų galite grąžinti atgal į parduotuvę per 14 dienų laikotarpį. Svarbiausia, kad grąžinama prekė būtų nenaudota ir originaliai supakuota. Atkreipkite dėmesį, kad kai kurių prekių grąžinti negalima, jų sąrašai būna pateikti parduotuvių taisyklėse.

Visada, prieš pirkdami internetinėje parduotuvėje, atidžiai perskaitykite pateiktas prekių užsakymo, pirkimo, pristatymo ir kt. taisykles. O jeigu jums kas nors neaišku ar kyla kokių nors papildomų klausimų, niekada nesivaržykite klausti parduotuvės personalo. Internetinės parduotuvės savo svetainėse nurodo kontaktus, kuriais galima susisiekti.