Skelbimai šiandien tampa jau ne prabanga, o daugeliu atvejų būtinybe. Paslaugas teikiančių portalų galima priskaičiuoti per šimtą. Kokybiškų kiek mažiau, bet ir tarp jų verda „kova dėl vietos po saule”. Skelbimų svetainės www.alioskelbimai.lt pasirodymas kiek sudrumstė lyderiaujančiųjų rinką. Bet pradėkime nuo istorijos.
Pradžia – 2005ieji
Skelbimų verslo pradžia žymima dar prieš dešimtmetį. Tuomet reklaminiai laikraščiai pradėjo keltis į virtualią erdvę, taip atsirado pirmieji skelbiminiai portalai. Tačiau žmonės tuo metu buvo gana konservatyvūs ir prioritetiškai rinkdavosi spausdintinį (laikraštinį) variantą. Tuo metu tai atrodė gan patogu ir patikima, spaudos kioske už litą buvo galima nusipirkti savaitinį leidinį. Teko žmones pratinti prie naujovių, kitaip tariant informacija buvo talpinama dviem būdais: ir intenete ir spausdintame laikraštyje. Vystantis interneto ryšiui Lietuvoje, daugėjo ir vartotojų. Pradėjo steigtis ne tik paslaugų svetainės, bet ir naujienų portalai, o kai kurie dienraščiai publikacijas talpindavo ir spaustuvėje ir svetainėje.
Nemokami ar mokami?
Kol klientai dar nebuvo susipažinę su elektroniniu skelbimų variantu, teko už tą patį mokestį spausdinti leidinyje ir talpinti skelbimą svetainėje. Tokiu būdu buvo pildomas turinys ir reklamuojama svetainė. tai truko neilgai. Dar po penkių metų prasidėjo taip vadinamas „skelbimų lentų bumas”. Atpigo domenų įsigijimas, svetainių talpinimo planai, atsirado parduodamų (ir net nemokamų) e-komercijos turinio valdymo sistemų (TVS). Todėl kiekvienas studentas galėjo lengvai imtis šio verslo. Ir užderėjo. Vienas per kitą garsiau šaukdami „Nemokamai! Pas mus visiškai nemokami skelbimai!”. Dėl perkimštos rinkos kai kurie portalai buvo priversti teikti bent dalį paslaugų nemokamai. Taip kompensuodami vartotojų mažėjimo tendenciją. Skelbiualio.lt galima sakyti buvo įkurtas 2011 metais, tiesa tuomet kitu pavadinimu „labaigerai.lt”. Be abejo pradžia buvo sunki, tikslą prasibrauti rinkoje, kuri tuo metu buvo perpildyta kiekybe, galima pavadinti aukštai iškelta kartele. Teko orientuotis į kokybę ir be abejo pradėti nuo nemokamo talpinimo. Ir tik praėjus penkeriems veiklos metams pavyko pasiekti ir kokybės rodiklių. Vienas iš jų – skelbimų apmokestinimas.
Stiprėjanti konkurencija – mažieji neatsilaiko
Verslui palaikyti būtina reklama. Inetrnete ypač populiaru naudotis Adwords produktu, kuris pagal paieškos raktažodžius pateikia vartotojui labiausiai atitinkančią informaciją. Bet tai kainuoja. Ir „kiek tu žmogau bešokinėtum, jei kišenėje vėjai švilpia” o nemokamų skelbimų verslas pajamų negeneruoja, prasimušti tarp lyderiaujančių beveik neįmanoma. Baigiasi „tėvelių pinigai”, baigiasi ir reklamos kampanija. Todėl tenka stebėti, kaip su gana ambicinga pradžia startavęs portalas po pusantrų metų ima ir užgęsta.
Deja taip ir turi būti rinkos sąlygomis. Lai išlieka stipriausi.
Parašykite komentarą