Norite sukurti aplinką, kurioje jūsų komanda augtų ir tobulėtų? Viena iš priemonių tam pasiekti – reguliarus darbuotojo veiklos vertinimas. Tai tarsi darbuotojo įvertinimas, ar jis dirba taip gerai, kaip gali ir kokios pagalbos jam reikia. Juk kiekvienas norime būti sėkmingas ir įvertintas.
Kas yra veiklos vertinimas?
Paprastai tariant, tai yra formalus pokalbis, kurio metu jūs, kaip vadovas, įvertinate savo darbuotojo rezultatus. Aptariate pasiekimus, tobulintinas sritis ir ateities tikslus. Yra įvairių tipų vertinimai – pusmečio, ketvirčio ir mėnesio – kiekvienas iš jų turi savo paskirtį. Žinoma, vertėtų paminėti ir metinį pokalbį, kuris iki šiol buvo pats populiariausias ir dažniausiai sutinkamas praktikoje. Tačiau vis daugiau HR specialistų atsisakyti metinio pokalbio, kaip pagrindinio darbuotojo vertinimo, kadangi tai sukelia daug streso, reikalauja daug pasiruošimo ir neatneša tiek naudos, kiek kitos darbuotojo vertinimo formos ir būdai.
Kodėl reguliarūs veiklos vertinimai yra svarbūs?
- Padeda darbuotojams augti: reguliarus grįžtamasis ryšys padeda jūsų komandos nariams nuolat tobulinti savo įgūdžius ir žinias. Juk sakoma „Gyvenimas – tai nuolatinis mokymasis”.
- Visus suvienija bendram tikslui: vertinimai užtikrina, kad komandos pastangos sutampa su įmonės tikslais, taip didindami visų efektyvumą.
- Problemos pastebimos anksčiau: dažni pokalbiai padeda anksti pastebėti problemas, todėl galite pasiūlyti pagalbą ir patarimus dar prieš joms virstant rimtomis problemomis.
- Didina darbuotojų moralę: teigiama grįžtamojo ryšio kultūra ir pasiekimų pripažinimas yra puikus būdas motyvuoti komandą.
Veiklos vertinimo tipai
- Pusmečio veiklos vertinimas. Tai išsamesni pokalbiai, kuriuose aptariami ilgalaikiai tikslai, karjeros vystymasis ir bendros tendencijos. Pusmečio vertinimas turėtų apibendrinti mėnesio ir ketvirčio pokalbius ir pamatuoti pasiektus rezultatus.
- Ketvirčio veiklos vertinimas. Trumpesni ir labiau orientuoti į konkrečius tikslus pokalbiai, kurie suteikia darbuotojui savalaikį grįžtamąjį ryšį ir galimybę greitai pakoreguoti savo veiksmus.
- Mėnesio veiklos vertinimas. Tai patys dažniausi ir trumpiausi pokalbiai, kurių pagrindinis tikslas – suteikiantys greitą grįžtamąjį ryšį ir spręsti problemas vos joms iškilus.
Efektyvaus darbuotojo vertinimo proceso kūrimas
- Aiškūs tikslai. Ko siekiate šiais vertinimais? Ar norite pagerinti rezultatus, padėti komandai tobulėti, ar suderinti visų darbą su įmonės tikslais?
- Tinkami rodikliai. Nustatykite aiškius, išmatuojamus tikslus, kurie būtų aktualūs kiekvieno darbuotojo vaidmeniui ir įmonės tikslams.
- Sąžiningumas ir nuoseklumas: Sukurkite standartizuotą procesą, kad visi vertinimai būtų sąžiningi ir objektyvūs, ir darbuotojai galėtų jumis pasitikėti.
- Stebėkite progresą ir imkitės veiksmų. Labai svarbu stebėti progresą ir imtis veiksmų, kai progresas nevyksta arba vyksta ne taip, kaip tikėtasi.
Kaip tinkamai vesti veiklos vertinimo pokalbį?
- Aiškiai bendraukite. Kalbėkite paprastai, atidžiai klausykitės ir įsitikinkite, kad darbuotojas jaučiasi išgirstas.
- Dvipusis ryšys: Ne tik duokite savo atsiliepimą, bet ir skatinkite darbuotoją pasidalyti savo mintimis ir požiūriu, siūlyti savo sprendimus.
- Kartu nustatykite tikslus. Bendradarbiaukite su darbuotoju, kad nustatytumėte pasiekiamus tikslus ir parengtumėte aiškų jų įgyvendinimo planą.
Ar savo įmonėje jau atliekate veiklos vertinimo pokalbius? Darykite tai dar efektyviau
Veiklos vertinimas yra vienas labiausiai ir seniausiai paplitusių darbuotojo vertinimo formų organizacijose. Tačiau šiais laikais metiniai pokalbiai yra tapusi tam tikra prasme našta ar formaliu įrankiu, kuris nebeteikia naudos. Metinių pokalbių įprasta praktika buvo: rezultatų pristatymas ir jų apgynimas, siekiant gauti premiją ar paaukštinimą.
Dabar rekomenduojama įvesti daugiau ir įvairesnių veiklos vertinimo formų ir jas nukreipti į kokybiško grįžtamojo ryšio suteikimą, dialogo kūrimą ir skatinimą darbuotojui tobulėti. Reguliarūs veiklos vertinimai (kas pusmetį, ketvirtį ir mėnesų) leidžia pasiekti kur kas geresnius rezultatus nei metiniai pokalbiai, kadangi jie projektuojami ne į kritiką, bet į augimą. Svarbu jiems tinkamai pasiruošti ir organizuoti. Taigi transformuokite metinius pokalbius į trumpesnius reguliarius veiklos vertinimo pokalbius ir gaukite aukščiau aprašytas naudas.
Parašykite komentarą