Kai užgriūna darbai: patarimai, kaip sumažinti stresą

dviračiai treniruokliaiNėra sėkmingos verslo istorijos be tamsiosios jos pusės. Didžiausių pasaulio korporacijų vadovai ir lyderiai pasiekė karjeros aukštumų tik dideliu darbu. Tačiau žmogus – ne mašina, tai ribota būtybė, kuriai egzistuoja lubos. Didelis stresas ir įtampa darbe gali privesti iki fizinio ir emocinio išsekimo, todėl būtina žinoti savo galimybes ir nuolatos nepamiršti stebėti savo sveikatos.

Net gi mėgstamas darbas gali tapti sveikatos problemų priežastimi, todėl patariama atrasti būdus, kurie padėtų sumažinti įtampą ir stresą, patiriamą darbo metu ir po jo. Kiekvienas turi savo individualų receptą, tačiau galime pasiūlyti dar keletą idėjų, kaip palaikyti harmoniją tarp darbo ir laisvalaikio.

  • Fizinė iškrova. Tiek sėdimas, tiek aktyvesnis darbas sukelia intelektinę ir fizinę įtampą, kuri kaupiasi ir kuria būtina reguliariai atsikratyti. Geriausias būdas – sportas. Jeigu turite galimybę, bėgiokite arba užsirašykite į sporto salę. Dviračiai treniruokliai yra puiki priemonė išleisti susikaupusiam stresui. Kuo intensyvesnė treniruotė – tuo geriau jausitės. Būsite pavargęs – tačiau laimingas. Tad jeigu jaučiate, jog darbo reikalai ima viršų ir jau nebegalite suvaldyti streso, sporto salėje susiraskite kampą, kur stovi dviračiai treniruokliai ir visą šią įtampą išminkite laukan!
  • Meditacija. Čia svarbu taisyklingas kvėpavimas – susikoncentravę ties juo gebėsite reguliuoti savo vidinę įtampą ir nuraminsite mintis. O ramios mintys veda į atsipalaidavimą ir viso kūno poilsį. Taip pat meditacija užsiimantys žmonės džiaugiasi pagerėjusia koncentracija ir aiškiomis mintimis.
  • Arbata. Dažniau kavą pakeiskite arbata. Gamta mums suteikė šimtus arbatų ir žolelių rūšių, pasižyminčių įvairiomis savybėmis. Ramunėlių, mėtų, šalavijų ir kitos arbatos ramina nervų sistemą, nuteikia pozityviai, gerina miegą ir poilsį.
  • Daug miegokite. Net kiečiausi darboholikai palūžta po kelių bemiegių naktų. Miegas būtinas smegenų poilsiui. Jeigu jo negausite pakankamai ne tik greitai fiziškai pavargsite, bet ir jūsų smegenų veikla smarkiai sutriks.
  • Palaikykite kokybišką socialinį gyvenimą. Neleiskite darbui atimti iš Jūsų draugų ir artimųjų. Atitraukę mintis nuo darbų ir pasinėrę į draugų pasakojimus ar pokalbius pasisemsite naujų idėjų sau ir galbūt net gi atsinešite jas į darbą.
  • Technologijoms – ne. Poilsio metu griežtai atjunkite darbo telefoną, kompiuterį ir kitus įrenginius. Ištirta, jog šie išradimai turėdami palengvinti mūsų gyvenimą jį kartais tik apsunkina.