“Business-Baltics” – tvirtesniems žingsniams versle

Šiandien gyvename tokiu metu, kai ekonomiką labiausiai veikia globalūs, o ne vietos veiksniai. Tai, kas vyksta užsienyje – Kinijoje, Indijoje ir kitur – pasiekia ir mus. Per pastarąjį dvidešimtmetį, gyvenant technologijų pasaulyje, laiko ir atstumo kategorijos gerokai pakito: juk ir laiškas keliauja nebe savaitę, o kelias sekundes. Ekonomikos globalizacija visam pasauliui neabejotinai davė daug naudos. Ji paskatino sparčią pažangių technologijų, interneto, mobilaus ryšio skaidą. Be to, gerokai sumažino skurdą daugelyje augančios ekonomikos šalių. Todėl jau vien dėl šios priežasties pasaulio ekonomika turi likti atvira ir glaudžiai susijusi. Vis dėlto globalizacija sukūrė nemažai problemų, kurias reikia išspręsti. Visų pirma, dėl globalizacijos atsirado daugiau galimybių išvengti mokesčių, nes visame pasaulyje sparčiai daugėja teritorijų, vadinamų mokesčių rojumi. Tarptautinėms bendrovėms dabar lengviau gali juos nuslėpti.

business-baltics

Taigi globalėjant verslui radosi naujų pasaulio tendencijų. Visų pirma išaugo tarptautinė prekyba ir kai kurių prekių ženklai išpopuliarėjo visame pasaulyje, greitai pradėjo plisti naujosios technologijos, kartu su tuo paaugo ir jaunų žmonių finansinė galia su kuria pakilo ir švietimo lygis. O juk išsilavinimas reiškia geresnę sveikatą, didesnes pajamas ir pasirinkimo gyvenime galimybes. Daugėjant pasaulio produkcijos kiekiui, reikia globalizuoti ekonomiką ir panaikinti pajamų skirtumus tarp šalių bei atsižvelgti į didesnius vartotojų reikalavimus, nedarant dar didesnio neigiamo poveikio aplinkai. Įmonės šiandien privalo būti atsakingos socialiniu ir aplinkosaugos požiūriu.

Akivaizdu, kad, nepriklausomai nuo retų verslininkų norų likti patriotais, verslas neišvengiamai globalėja.  Sėkmingam verslui, ir sėkmingai jo tarptautinei plėtrai būtina įvairiakalbiams kolegoms ar partneriams prieinama duomenų bazė. Galime džiaugtis, kad tokia galimybė yra. Užsienio verslininkai apie Lietuvos įmones gali sužinoti tinklalapyje www.business-baltics.com. Šis projektas – tai verslo informacijos šaltinis, pateikiantis ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos įmonių informaciją.

Šis internetinis puslapis ypatingas tuo, kad apie jame pateiktas įmones gali sužinoti viso pasaulio verslininkai. Čia Baltijos šalių įmonės, jų prekės ir paslaugos pateikiamos anglų vokiečių, prancūzų, rusų, ispanų, lenku ir netgi kinų kalbomis. Taigi, pasaulyje neliks kampelio, kuriame būtų nekalbama nė viena iš šių kalbų. Juk vien kinų populiaciją sudaro net penktadalį visų pasaulio gyventojų…

Puslapyje www.business-baltics.com informaciją ir reklamą apie save gali pateikti įvairiausio tipo paslaugas ir prekes teikiančios įmonės. Čia pagal veiklos sritį įmonės suskirstytos į atitinkamas kategorijas. Savo vietą šiame daugiakalbę informaciją teikiančiame tinklalapyje ras tie verslininkai,  kurie teikia transportavimo, statybos, poilsio, grožio finansines ir daugybę kitų paslaugų, taip pat prekiautojai maisto produktais, apranga, metalo, medžio, plastmasės gaminiais ir t. t. Visos be išimties įmonės ras vietą šiame tinklalapyje ir apie ją sužinos visas pasaulis!

Šis puslapis išlaiko puikius populiarumo reitingus. Jis yra rodomas pirmajame google  puslapyje, tereikia įvesti vieną iš raktažodžių: business Lithuania, companies Lithuania, exporters Lithuania, importers Lithuania, transport Lithuania, furniture Lithuania, milk Lithuania, plastic Lithuania, Business Baltics ir pan. Taigi, akivaizdu, kad bet kuriame pasaulio kampelyje gyvenantis verslininkas, net ir nežinodamas apie šį puslapį, per google paiešką jį tikrai suras ir sužinos apie Lietuvoje egzistuojančias įmones.

Be to, kad informacija apie įmonę bus pateikta šiame tarptautiniame tinklalapyje, verslininkai turi galimybę www.business-baltics.com užsisakyti, ypač gerai matomą, traukiančią akį reklamą, kurios pozicija pasirenkama pagal poreikius. Tai gali būti puslapio apačioje, viduryje ar šone esanti reklamjuostė, taip pat bėganti eilutė ar reklaminis tinklalapio fonas. Reklamos kaina priklauso nuo jos dydžio, vietos, reklamuojamo laiko.

Šio internetinio projekto partneriai taip pat rodo, tinklalapio reikšmę, svarbą ir naudą verslininkams. Su www.business-baltics.com bendradarbiauja tokios žinomos, didžiulės įmonės kaip “Dubai Exporters”, kuri užsiima eksportu iš Dubajaus, inžinerinės pramonės asociacija “Linpra”, “The Baltic Times” – anglų kalba leidžiamas žurnalas, apie Baltijos šalių verslą, politiką, kultūrą , “Athp” – medienos namų asociacija, Europos verslo ir inovacijų tinklas “Enterprice Europe Network” ir daug kitų.

Taigi šis tarptautinis tinklalapis yra puiki nepraleidžiama galimybė populiarinti savo įmonę. Tai efektyviausias būdas Lietuvos verslininkams pristatyti save užsienio rinkai.

Ryanair pigių skrydžių bendrovės iškilimo istorija

Visi puikiai žino, kad pigūs lėktuvo bilietai yra tik pas pigių skrydžių bendrovę Ryanair.  Šis oro vežėjas yra lyderis visoje Europoje. Norėtume pateikti keletą įdomių faktų apie Ryanair ir gabalėlį jos istorijos.

ryanair

1985 metais Ryanų šeima įkūrė bendrovę, kurios įstatinis kapitalas buvo vos 1 svaras. Pirmasis skrydis buvo iš Waterfordo miestelio Airijoje į Londono Gatwicko oro uostą. Keleiviai skraidinami su mažu 15 vietų lėktuvėliu. Per pirmuosius metus pervežta apie 5000 keleivių su tuo mažu Bandeirante aparatu (net neapsiverčia liežuvis jo vadinti lėktuvu).

1986 metais Ryanair pradėjo skraidinti keleivius už 99 svarus iš Dublino į Londoną. Atgalinis skrydis buvo per pus pigesnis. Tai įsiutino British Airways ir Aer Lingus tradicines skrydžių bendroves. Jie buvo priversti mažinti kainas. Taip prasidėjo kainų karas, o Ryanair užsitarnavo savotišką „chuligano“ reputaciją.

1990 metais Ryanair patyrė 20 milijonų svarų nuostolių, nes per pastaruosius metus buvo įsigyjami arba nuomojami lėktuvai ir plečiamas maršrutų tinklas. Ryanų šeima investuoja dar 20 milijonų svarų ir nusprendė pertvarkyti bendrovės valdymą pagal amerikiečių pigių skrydžių bendrovę, kuri jau veikė nuo 1970-jų.

1991 metais nepaisant Persijos įlankos karo ir suirutės oro vežėjų rinkoje, Ryanair gauna pirmąjį pelną.

1997 metais prisipirkę naudotų lėktuvų iš savo didžiausių konkurentų, Ryanair pradeda skraidyti į kitas Europos šalis. Pirmiausiai į Švediją ir Norvegiją, po to į Prancūziją ir Belgiją. Taip pat Ryanair akcijos kotiruojamos biržoje, darbuotojai pradeda valdyti 100 milijonų svarų vertės akcijų paketą.

2000 metais Ryanair bilietus galima rezervuoti internetu.

2001 metais atidaroma pirmoji bazė Briuselio oro uoste. 2002 metais – antroji bazė Frankfurte.

2003 metais įsigyjamos pirmos bankrutuojančios oro linijos Buzz. Ryanair tampa labai didelis ir galingas ir pateikia realią „paraišką“ tapti didžiausia pigių skrydžių bendrove Europoje.

2009 metais atidaroma 40-ji bazė Kaune. Tais pačiais metais jų buvo atidaryta dar kelios, pelnas didėjo, kompanija augo, nors jau buvo prasidėjusi krizė ir tradicinės oro bendrovės susidūrė su pirmaisiais finansiniais sunkumais.

Šiandien Ryanair turi 53 bazes ir daugiau nei 1500 maršrutų 28 šalyse. Skraidoma į 168 miestus. Per metus kompanija skraidina 80 milijonų keleivių. Tai tikras gigantas Europos oro vežėjų rinkoje.