Skelbimų portalas skelbiualio.lt skinasi kelią rinkoje

skelbimai interneteSkelbimai šiandien tampa jau ne prabanga, o daugeliu atvejų būtinybe. Paslaugas teikiančių portalų galima priskaičiuoti per šimtą. Kokybiškų kiek mažiau, bet ir tarp jų verda „kova dėl vietos po saule“. Skelbimų svetainės www.alioskelbimai.lt pasirodymas kiek sudrumstė lyderiaujančiųjų rinką. Bet pradėkime nuo istorijos.

Pradžia – 2005ieji

Skelbimų verslo pradžia žymima dar prieš dešimtmetį. Tuomet reklaminiai laikraščiai pradėjo keltis į virtualią erdvę, taip atsirado pirmieji skelbiminiai portalai. Tačiau žmonės tuo metu buvo gana konservatyvūs ir prioritetiškai rinkdavosi spausdintinį (laikraštinį) variantą. Tuo metu tai atrodė gan patogu ir patikima, spaudos kioske už litą buvo galima nusipirkti savaitinį leidinį. Teko žmones pratinti prie naujovių, kitaip tariant informacija buvo talpinama dviem būdais: ir intenete ir spausdintame laikraštyje. Vystantis interneto ryšiui Lietuvoje, daugėjo ir vartotojų. Pradėjo steigtis ne tik paslaugų svetainės, bet ir naujienų portalai, o kai kurie dienraščiai publikacijas talpindavo ir spaustuvėje ir svetainėje.

www.skelbiualio.ltNemokami ar mokami?

Kol klientai dar nebuvo susipažinę su elektroniniu skelbimų variantu, teko už tą patį mokestį spausdinti leidinyje ir talpinti skelbimą svetainėje. Tokiu būdu buvo pildomas turinys ir reklamuojama svetainė. tai truko neilgai. Dar po penkių metų prasidėjo taip vadinamas „skelbimų lentų bumas“. Atpigo domenų įsigijimas, svetainių talpinimo planai, atsirado parduodamų (ir net nemokamų) e-komercijos turinio valdymo sistemų (TVS). Todėl kiekvienas studentas galėjo lengvai imtis šio verslo. Ir užderėjo. Vienas per kitą garsiau šaukdami „Nemokamai! Pas mus visiškai nemokami skelbimai!“. Dėl perkimštos rinkos kai kurie portalai buvo priversti teikti bent dalį paslaugų nemokamai. Taip kompensuodami vartotojų mažėjimo tendenciją. Skelbiualio.lt galima sakyti buvo įkurtas 2011 metais, tiesa tuomet kitu pavadinimu „labaigerai.lt“. Be abejo pradžia buvo sunki, tikslą prasibrauti rinkoje, kuri tuo metu buvo perpildyta kiekybe, galima pavadinti aukštai iškelta kartele. Teko orientuotis į kokybę ir be abejo pradėti nuo nemokamo talpinimo. Ir tik praėjus penkeriems veiklos metams pavyko pasiekti ir kokybės rodiklių. Vienas iš jų – skelbimų apmokestinimas.

Stiprėjanti konkurencija – mažieji neatsilaiko

Verslui palaikyti būtina reklama. Inetrnete ypač populiaru naudotis Adwords produktu, kuris pagal paieškos raktažodžius pateikia vartotojui labiausiai atitinkančią informaciją. Bet tai kainuoja. Ir „kiek tu žmogau bešokinėtum, jei kišenėje vėjai švilpia“ o nemokamų skelbimų verslas pajamų negeneruoja, prasimušti tarp lyderiaujančių beveik neįmanoma. Baigiasi „tėvelių pinigai“, baigiasi ir reklamos kampanija. Todėl tenka stebėti, kaip su gana ambicinga pradžia startavęs portalas po pusantrų metų ima ir užgęsta.

Deja taip ir turi būti rinkos sąlygomis. Lai išlieka stipriausi.

Skelbimai vis sparčiau keliasi į interneto erdvę

skelbimai internetuSkelbimai vis sparčiau keliasi į interneto erdvę vietiniuose laikraščiuose. Juose būdavo galima ne tik nusipirkti kitų žmonių paduodamus daiktus, tačiau ir parduoti savo, kas buvo išties puiki galimybė. Vis dėlto, šiomis dienomis, žmonės tokius skyrelius dažniausiai skaito ne laikraščiuose, o interneto erdvėje. Būtent apie skelbimus internete, kaip skelbimai tapo šios erdvės dalimi bei kokią jėgą turi internetas 21-ajame amžiuje ir kalbėsime šiandienos straipsnyje.

Skelbiu skelbimus internete, neskambinu laikraščiams“, sako 48 metų Sofija, gyvenanti Kėdainių rajone.

Į interneto erdvę skelbimai pradėjo keltis dar pakankamai nesenai. Žmonės pamatė, jog vis didesnė visuomenės dalis naudojasi internetu, tad kodėl į šią erdvę neperkelti ir skelbimų, kas leistų juos matyti didesniam žmonių skaičiui? Būtent dėl to, su laiku pradėjo kurtis įvairios skelbimų dalinimosi svetainės, daugėjo skelbimams skirtų platformų, o investicijos į internetinių skelbimų reklamą leido juos ganėtinai greitai išpopuliarinti, kas leido išties sparčiai paversti skelbimus internete žymiai populiaresniais už įprastus skelbimus. Juk interneto erdvėje skelbimą galima įkelti vos per keletą minučių ir tai galima daryti ne vienoje platformoje, kas leidžia matyti parašytą skelbimą žmonėms iš visos šalies, kas yra išties labai naudinga. Šiomis dienomis, skelbimai internete yra absoliutūs lyderiai mikrodvikovoje su įprastais skelbimais. Vis mažiau populiaresniais tampa tiek laikraščiai, tiek ir juose iki tol spausdinti skelbimai, kas yra suprantama. Tuo tarpu interneto erdvė populiarėja su kiekviena diena, kas leidžia suprasti vis sparčiau didėjanti reklamos interneto erdvėje populiarumą. Šį populiarumą puikiai atspindi ir tai, jog žmonių, nuo skelbimų talpinimo interneto erdvėje, neatbaido ir tai, jog dalis skelbimų kėlimo platformų taomokamomis. Tai reiškia, jog jose, už skelbimų įkėlimą, reikia mokėti pinigus, tačiau žmonės nepaiso to bei ir toliau naudojasi skelbimų paslaugomis interneto erdvėje, kas puikiai atspindi ta, kokia milžiniška yra interneto jėga šioje srityje.

Apibendrinant, taip, skelbimai įprastuose laikraščiuose ir toliau yra ganėtinai efektyvūs. Vis dėlto, perspektyvos įprasti laikraščiai paprasčiausiai neturi, kas, nors ir yra liūdna, tačiau reali tiesa. Būtent dėl to, suprantama, jog vis daugiau įvairių sričių keliasi į interneto erdvę – tiek ir įvairios teikiamos paslaugos, tiek reklama. Nors daugeliui vis dar sunku keista priprasti dėl tokios įvykių eigos, tačiau faktas, jog internetas yra kertinis šio amžiaus akmuo, todėl veikiausiai įvairių paslaugų kėlimasis į interneto erdvė tik vis labiau didės.

Kaip rasti darbą ar būstą?

nemokami skelbimaiGyvenime mus nuolat lydi daugybė poreikių. Dalis jų yra patenkinami tarsi savaime, o daliai prireikia nemažų pastangų. Nemokami skelbimai – tai išmintinga ir paprasta išeitis, kai tenka ieškoti svajonių išsipildymo. Vieni žmonės ieško naujo automobilio, kiti – jaukaus ir patogaus būsto, o tretiems rūpi rasti įdomų ir gerai apmokamą darbą. Bet kuriuo atveju skelbimai leidžia pasiekti tikslą žymiai greičiau. Toks būdas yra tinkamas tiek ieškantiesiems, tiek ir siūlantiesiems įvairias prekes bei paslaugas. Abiem atvejais esama tam tikrų patarimų, padėsiančių pasirūpinti žinutės efektyvumu.

Tikslūs norai įgyvendinami greičiau

Nepriklausomai nuo to, ko yra ieškoma – darbo ar naujo būsto, tikslus poreikių įvardijimas yra būtinas. Tiksliai suformuluoti pageidavimai smarkiai lemia susidomėjusiųjų skelbimu skaičių. Nemokami skelbimai darbo ieškantiems žmonėms padės pasiekti tikslą, jei bus informatyvūs, tačiau glausti. Pavyzdžiui, jei ieškoma naujo darbo, nemokami skelbimai turėtų atskleisti ne tik pageidaujamą veiklos kryptį. Ruošiant tokį skelbimą, patartina nurodyti įgytą išsilavinimą ir darbo patirtį. Čia didelės reikšmės gali turėti netgi lankyti nemokami kalbų ar kvalifikacijos kėlimo kursai.

Taip pat patartina nurodyti ir norimo darbo vietą. Labai svarbu yra tai, ar naujos veiklos ieškoma Lietuvoje, ar, pavyzdžiui, Anglijoje, Vokietijoje, Norvegijoje, kitoje užsienio šalyje. Derėtų atkreipti dėmesį į tai, ar skelbimai įvardija miestą. Jei yra galimybė keliauti į kitą miestą ar miestus – tai gali tapti dideliu privalumu. Ypač naudinga yra galimybė vykti dirbti ar netgi persikraustyti į didmiestį. Juk, pavyzdžiui, nemokami skelbimai akmeneje gali siūlyti mažiau darbo variantų, nei nemokami skelbimai vilniuje ar kitame Lietuvos didmiestyje. Svarbus ir laikas, kurį planuojama skirti darbui. Skelbime derėtų nurodyti, ar ieškoma veiklos puse etato, ar ketinama dirbti visą darbo dieną. O galbūt ieškoma darbo tik savaitgaliais ar šiltojo sezono metu?

Nemokami skelbimai nekilnojamojo turto paieškoms taip pat yra nepakeičiami. Čia itin svarbu nurodyti, ar ieškoma viso buto, namo, ar tik jo dalies. Kai kuriais atvejais tinkamas gali būti ne vien būsto pirkimas, bet ir nuoma ar keitimas. Tokios galimybės paprastai suvilioja žymiai daugiau susidomėjusiųjų. Ypač aktualūs yra nemokami skelbimai butu nuomotojams. Kaip ir darbo paieškos atveju, dairantis naujų namų labai svarbu nurodyti vietą. Nemokami skelbimai klaipedoje siūlo įsigyti tiek kelių aukštų namų netoli miesto centro, tiek ir jaukių butų. Apie gyvenimą uostamiestyje, visai šalia jūros svajoja ne viena šeima.

Tačiau toks variantas reikalauja didesnių investicijų. Ieškantiems pigesnių variantų ir turintiems galimybę derėtų pasidairyti nekilnojamojo turto ir mažesniuose Lietuvos miestuose. Pavyzdžiui, nemokami skelbimai alytuje atskleidžia žymiai mažesnes kainas. Šis miestas garsėja kultūra, be to, yra netoli didesnių miestų (pavyzdžiui, iki Kauno tereikia nukeliauti 63 kilometrus). Taigi, nurodžius išsamią informaciją, nemokami skelbimai trauks būtent potencialių pardavėjų ir darbdavių dėmesį, o tai lems greitesnį tikslo pasiekimą.

Svarbu ne vien turinys, bet ir forma

Nemokami skelbimai info aktualumu ir tikslumu gali sudominti daugybę siūlančiųjų darbą ar būstą. Tačiau teksto turinys – dar ne viskas. Ne mažiau svarbu ir tai, kaip yra pateikiama ta informacija. Įtakos skelbimo sėkmei gali turėti netgi struktūra. Todėl patartina skaidyti tekstą pastraipomis. Kai ieškoma darbo, ypač naudinga pasirūpinti kalbos taisyklingumu – tai, kaip ir mokami ar nemokami kursai, papildomai byloja apie išsilavinimą.

Taip pat derėtų atkreipti dėmesį į šriftą. Rašymas vien didžiosiomis raidėmis paprastai yra laikomas lygiaverčiu šaukimui. Todėl tiek didžiosiomis raidėmis, tiek ryškinimu, spalvomis ar pasviruoju šriftu derėtų išskirti tik svarbiausias skelbimo vietas. Jei įmanoma, pats šriftas neturėtų būti įmantrus ar sunkiai įskaitomas. Laikantis šių paprastų taisyklių ir patarimų, nemokami skelbimai gali padėti rasti taip trokštamą darbą ar būstą. Be to, tokiu būdu išreiškiama ir pagarba, ir nei susidomėjusiesiems, nei ieškantiesiems nereikia gaišti laiko papildomai informacijai teikti ar gauti.

Parduodamas verslas

„Parduodu verslą Vilniuje, pelningas, be skolų“. Toks skelbimas yra įdomus tam tikrai daliai verslininkų, kurie nori investuoti į jau sukurtą verslą, užuot viską darius nuo pat pradžios. Čia ne tas pats, kas nusipirkti jau įsteigtą įmonę ir pradėti veiklą. Tai realaus verslo pirkimas su jau esančiu tam tikru turtu, darbuotojais ir, žinoma, klientų baze.

pinigaiKas verslą perka? Patyrę verslininkai, investuotojai turintys nemažai ryšių ir gerus vadovavimo įgūdžius. Taip pat įvairūs fondai ir pavieniai asmenys, norintys save išbandyti naujame versle. Bet kuriuo atveju, jie turi pakankamai resursų, kad verslą išplėstų dar labiau. Retais atvejais verslas perkamas, kai investicijos yra ribotos. Tai reiškia, kad investuojama tik 100 000 litų suma, o ne kiekvieną mėnesį į įmonės kasą įnešama po 20 000 Lt. Paprastai tokia situacija kyla su naujomis įmonėmis, kurios dar neturi klientų ir užsakymų, negeneruoja apyvartos.

Gatavas verslas paprastai dirba beveik pelningai, todėl, optimizavus procesus, nusamdžius aukštesnio lygio specialistus, galima ką tik įsigytą verslą smarkiai išplėsti.

Verslo pardavimas yra gana sudėtingas procesas. Sutarus parduoti, parduodamas verslas yra atidžiai patikrinamas – paprastai yra užsakomas auditas, kuris realiai pasako, kokia yra parduodamo verslo vertė, kokie finansiniai įsipareigojimai, srautai ir t.t. Taip pat įsigilinama į jau esamus procesus, darbo struktūrą, atsakomybę. Tik tada pasirašomi akcijų pardavimo dokumentai ir duomenys pateikiami Registrų Centrui.

Internete vis daugėja skelbimų „Parduodu verslą“ skyreliuose. Atsiranda ir specialūs verslo pardavimo puslapiai (pavyzdžiui VersloPaieskos.lt), kuriuose nesunkiai galima patalpinti skelbimus apie parduodamus verslus, interneto puslapius. Suinteresuoti asmenys paprastai atidžiai seka šiuos skelbimų portalus, laukdami progos įsigyti tokį verslą, kurį sugebės pakelti į naujas aukštumas, save realizuoti naujoje srityje. Lietuvoje yra keli tokie puslapiai, tad verslininkai jais noriai naudojasi.

Verslas yra prekė šiuolaikinėje ekonomikoje. Lygiai tokia pati, kaip, keptuvė ar skalbimo mašina. Aišku, prieš perkant reikia patikrinti realius rodiklius, nes lietuviai verslininkai yra linkę slėpti tam tikrus trūkumus ir įsipareigojimus, tačiau pati prekyba verslu nėra naujiena. Ypač, kai tokia populiari startupų kultūra. Šioje srityje yra net terminas – early exit, reiškiantis verslo pardavimą investuotojams ankstyvoje stadijoje.