Internetinių svetainių kūrimas prieš 10 metų ir dabar

interneto puslapių dizainerisKaip pasikeitė Lietuvos verslas per 10 metų! 2012 metais ėjau iš įmonės į įmonę, susitikinėjau su jų vadovais ir siūliau jiems susikurti interneto puslapius. Aiškinau interneto puslapio naudą, privalumus ir atsiversiančias galimybes. Jie iš manęs juokėsi, tyčiojosi ir grūdo lauk… Po 10 metų vaikščioti ir siūlyti nieko nebereikia, nes interneto svetainių jau prašo patys verslininkai. Internetinių svetainių kūrimas peraugo į kitą, aukštesnį, lygį, kai paklausa viršijo pasiūlą.

Prieš 10 metų verslininkai sakė – nereikia man to puslapio, mane susiranda iš to geltonų puslapių katalogo, į kurį sukišau 5000 litų. Katalogai leidžiami iki šiol, tačiau jų laikai baigėsi, nes informacija persikėlė į internetą bei mobiliuosius įrenginius.

2003 metais įmonių vadovai internetu nesinaudojo. Jų darbo stalai buvo užversti popierių krūvomis ir milžiniškomis darbo knygomis su daugybe geltonų priklijuojamų lapelių. Darbo knygas pakeitė išmanieji Samsung ir iPhone telefonai su 4‘ įstrižainių ekranais, kurie tapo itin naudingi ir patogūs. Popierių nedaug, o ir tuos atneša administratorė tik pasirašymui, nes viskas dabar skaitoma kompiuteryje. Tam prireikė dešimtmečio.

Kas dabar yra siūloma verslininkams ir iš ko jie dabar juokiasi, ko nesupranta?

Tie patys interneto puslapių kūrėjai siūlo susikurti mobiliąją puslapio versiją. Verslininkai nesupranta, kam jos reikia ir pinigų jai neskiria. Taip pat į siūlymus susitvarkyti puslapį pagal Paieškos keliamus reikalavimus irgi neskubama – kas tas SEO? Tik pinigus nori iš manęs ištraukti… Nieko, palauksime dar 5 metus ir verslininkai patys prašys sukurti mobiliasias svetaines, nes didžioji dalis jų klientų naudosi būtent mobiliuoju internetu ir Paieška.

Internetinių svetainių kūrimas – nuolatinis procesas. Technologijos keičiasi kas 5 metus, mados – kas 2 metus, tad būtent tokiu dažnumu yra kuriamos arba perdaromos svetainės. Kai kurie verslininkai automobilius keičia kas metai, nes ne prestižas važinėti su praeitų metų modeliu… Pasižiūrėjus į jų verslo puslapius kartais tenka griebtis už galvos, nes tikrai ne prestižas reklamuotis 10 metų senumo technologijomis, it jos būtų vakar sugalvotos…

Žmones reikia šviesti, nuolatos pasakoti apie naudą, mokyti, kaip iš savo internetinio puslapio ištraukti daugiau naudos. Prieš 10 metų aiškinau, kas iš viso yra interneto svetainė. Tikiuosi, kad per ateinančius 10 metų liks tik paaiškinti, kaip iš to interneto puslapio pasiimti klientus ir pelną.

Nuostabus verslas tas internetinių svetainių kūrimas. Čia niekada nebūna liūdna, be to viskas nuolatos keičiasi tik į gera.

3D turas – interaktyviausia Jūsų verslo reklama

Turbūt esate girdėję, kas tai yra 3D turas. Neaiškinsime, iš kur jis atėjo, ir kaip jis daromas, nes šio straipsnio tikslas – atskleisti visas 3D turo, kaip interaktyviausio reklamos sprendimo savybes.

Interaktyvi reklama yra nauja reklamos forma internete, kuri leidžia lankytojui naudotis keliomis medijos rūšimis vienu metu. Medijas supraskitae kaip vaizdo klipą, garsą, iliustracijas, tekstą. Intaryktyviuose reklamos sprendimuose vartotojas pats nusprendžia, kaip žiūrėti reklamą, ko matyti, o ko ne, kuo pasinaudoti, o ką ignoruoti. Toks yra šiuolaikinis 3D turas – kelių panoraminių nuotraukų rinkinys specialiame grotuve. Tai sena technologija, tad didžioji dalis interneto naršyklių gana nesunkiai rodo visus 3D turus, kad ir kokio sudėtingumo jie bebūtų.

3d turas

Pereikime prie funkcionalumo ir interaktyvumo.

Įgarsinimas. 3D turas susideda iš kelių 360 laipsnių panoramų, kuriose galima apsisukti aplink ir taip apžiūrėti objektą iš visų pusių. Tuo metu, kai vartotojas žiūrinėja, groja muzika. Tai paprastas audio takelis, tad vietoj paprastos muzikos galima naudoti ir įrašytą diktoriaus balsą, kuris tuo pačiu metu ir pasakoja apie objektą. Tai ypač naudinga reklama.

Video klipai. Video klipas nuotraukoje? Tai visiškai realu. Vartotojui atėjus iki tam tikros vietos nuotraukoje paleidžiamas vaizdo klipas, kurį jis gali žiūrėti tiesiai nuotraukoje arba pasididinti atskirai. Pasižiūrėjęs jis toliau „klaidžioja“ po panoramą.

Nuorodos. Atėjęs iki tam tikros vietos vartotojas pamato iliustraciją arba specialią ikonėlę, kurą paspaudęs nukeliauja į tam tikrą interneto puslapį. Šią funkciją galima panaudoti nukreipiant lankytojus į savo Facebook profilį, Youtube kanalą ar tiesiog savo interneto puslapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.

Tekstas. Pagalbinis tekstas leidžia geriau orientuotis panoramoje. Kvietimas veikti (call to action) galima pateikti ne tik iliustracija, bet ir tekstu – „Užsukite čia“, „Susipažinkite su…“, „Eikite čia“ ir t.t. Tekstai gali apibūdinti ir tam tikrus nuotraukoje vaizduojamus objektus, pavyzdžiui ant sienos kabantį žymaus dailininko paveiklsą arba žaidimų automatą…

Sujungus visas šias paminėtas funkcijas, galima sukurti itin originalų ir interaktyvų 3D turą, kuris itin gerai reprezentuoja tam tikrus verslus ir viešas vietas. Pasitelkus visas technologijas naudos bus ir verslo interneto puslapiui, ir reprezentaciniams puslapiams socialiniuose tinkluose. Be to galima pateikti tam tikrą pasiūlymą žodžiu, panaudoti tekstinę reklamą.

3D turo kūrėjai juokauja, kad tuoj ir Google AdWords reklamą sugalvos kaip įdėti į virtualius turus. Būtų įdomu pamatyti, ar ir tai suveiktų.

Lietuviški straipsnių katalogai

Jau seniai knietėjo surinkti visus straipsnių katalogus į vieną vietą. Gautųsi gana ilgas sąrašas, kuris nuolatos keičiasi. Tai natūralu, nes interneto puslapiai taip pat yra turtas, o turtu prekiaujama, neprižiūrimas turtas genda ir net „sugriūva“.

straipsnių katalogai

Jei nežinote, kas yra straipsnių katalogas, trumpai paaiškinsiu – tai interneto leidinys, kuriame publikuojami ne samdytų rašytojų, o žmonių „iš gatvės“ straipsniai įvairiomis temomis. Katalogas reiškia, kad straipsnių temos yra gražiai surūšiuotos pagal temas, kad lankytojui (taip pat ir Google robotui) būtų patogu susirasti tekstą pagal norimas temas.

Kokia straipsnių katalogo nauda verslui? Pirmiausiai, tai puiki galimybė populiarinti savo veiklą ir paslaugas, nes straipsniai dažniausiai būna reklaminiai. Antra, nuoroda tokiame straipsnyje į savą puslapį duoda vertės ir gali pagerinti pozicijas Paieškoje. Trečia, tai savotiškas lankytojų filtras, kai nesuinteresuoti reklamuojamu verslu lankytojai tiesiog lieka kataloge, o ne ateina į puslapį ir iš karto iš ten pasišalina (Bounce rate gali turėti įtakos pozicijoms).

Lietuviškas SEO

Lietuviškas SEO yra gana keistas reiškinys. Jei visame pasaulyje yra suvokiama, kad straipsniai turi būti unikalūs, tai Lietuvoje tas negalioja. Parašomas vienas straipsnis ir dedamas į 10 lietuviškų straipsnių katalogų tikintis, kad kažkuriuose iš jų nuorodos yra vertingos. Nuorodos gali būti vertingos tik tuomet, kai visas puslapis laikomas autoritetingu. Jei į katalogą yra pilamas tik duplikuotas turinys, autoriteto jis neturės, tad visos nuorodos negaus norimos vertės. Gauname tokią situaciją – patys SEO konsultantai ir rašytojai daro sau meškos paslaugą ir įdėdami mažiau pastangų daro visus straipsnių katalogus prastesnius ir potencialius „nusikaltėlius“ Google akyse.

Situacija gerėja, nes kai kurie nuorodų katalogų administratoriai laiku atsikvošėjo ir pradėjo vystyti moderuojamus katalogus. Tai reiškia, kad straipsnių kokybė yra tikrinama, unikalumas gali būti patikrintas taip pat (Copyscape arba tiesiog įvedant frazę iš teksto į paiešką).

Senas straipsnių katalogas vs. naujas

Publikuojant straipsnius kataloguose reiktų atsižvelgti į keletą momentų. PR nuolatos kinta, kaip ir atgalinės nuorodos. Kas nekinta – tai domeno amžius. Jei domenas yra senas, turi atgalinių nuorodų ir PR3, jame patalpinti straipsniai bus vertingesni nei naujame domene, kuris kažkokiu būdu gavo PR6, o atgalinių nuorodų daug neturi (jos dažnai pagal turinį net nesusijusios). Taigi, įvertinus domeno amžių ir atgalines nuorodas, galima nuspręsti į kuriuos straipsnių katalogus verta publikuoti, į kuriuos ne.

Lietuviški straipsnių katalogai – sąrašas

Pabandykime sudaryti tokį sąrašą, kuris visada būtų atnaujinamas. Tai pabandysiu padaryti kartą per metus, kad visada gautumėte naujausią informaciją. Taip pat paprašysiu ir paslaugos – jei kažkurio nuorodų katalogo nėra sąraše, prašau, parašykite komentaruose kokį turėčiau įtraukti.

Po 2013 gruodžio 8 dienos PR atnaujinimo nusprendžiau pateikti ir kitus svarbius SEO duomenis – Domain Authority – DA ir Page Authority – PA. Dabar viskas sugrupuota pagal PR, nors tai tikrai ne pagrindinis rodiklis. Kodėl? Todėl, kad DA ir PA kinta kas keletas dienų, dėl ko ši lentelė šoktų pozicijų pasiutpolkę 🙂

ATNAUJINTA 2015 balandžio 14 d., surūšiuota pagal PA.

P.S. Nemokami straipsnių katalogai jau yra ant išnykimo ribos, jų mažėja kiekvieną mėnesį. Palaikykime nemokamus katalogus, parašykite, jei žinote kokį nemokamą – įtrauksiu.

Ką užrašyti ant vizitinės kortelės?

vizitinės kortelėsVizitinių kortelių gamyba šiais laikais tokia paprasta ir lengva, kad jas pasigaminti gali kiekvienas, turintis priėjimą prie interneto. Užtenka susirasti gamintojų internetinę svetainę ir visas užsakymo pateikimas užtruks labai trumpai – vos keletą minučių. Daugumoje iš šių internetinių puslapių jūs rasite įvairių šablonų pasirinkimą, galėsite juos koreguoti pagal savo skonį (keisti šriftą, spalvas, išdėstymą), o taip pat įkelti ir savo dizainą, jei tokį susikūrėte arba jei jums jį padarė dizaineris.

Tačiau pasirinkus visą vizitinės kortelės išvaizdą, lieka neišpildytas svarbiausias jos klausimas – turinys. Atrodo, čia viskas labai paprasta, juk užtenka užrašyti vardą, telefoną, na gal dar elektroninio pašto adresą. Tačiau neapsiribokite tik pačiais elementariausiais kontaktiniais duomenimis. Jei atstovaujate įmonei, kuri turi internetinę svetainę, parašykite jos adresą – tikėtina, kad vizitinės kortelės gavėjas norės ją peržiūrėti. Taip ne tik stiprinsite savo prekės ženklo žinomumą, bet ir leisite klientams susipažinti su įmonės veikla ir nuveiktais darbais. Nurodykite savo pareigas arba trumpai vienu sakiniu aprašykite kuo įmonė užsiima. Parašykite telefono numerį su šalies kodu, juk gali tekti apsikeisti kontaktais su užsieniečiais.

Kitas labai svarbus aspektas – vizualizacija. Sukurkite savo vizitinę kortelę tokią, kad ją gavęs žmogus įsimintų jus. Galbūt davėte kortelę žmogui, kuris kasdien jų gauna po penkias. Taigi tarp daugumos kontaktų jūs galite tiesiog pasimesti, būti dar vienu lapeliu vizitinių kortelių šūsnyje. Tačiau jei pridėsite akį patraukiančių elementų, ne tik išsiskirsite, bet galėsite ir geriau apibūdinti save. Pavyzdžiui, ant grafikos dizainerio vizitinės kortelės puikiai atrodytų jo paties kurtas nedidelis darbo fragmentas. Įmonės tuo tarpu gali naudoti savo logotipą.

Galų gale, kai užpildysite šabloną visais duomenimis, prieš pradedant vizitinių kortelių gamybą (t.y. pateikiant užsakymą), būtinai perskaitykite viską kelis kartus, kad neliktų klaidų. Geriausia, jei duosite kitam žmogui perskaityti, ar pavadinimuose nėra klaidų, ar teisingai užrašėte telefono numerį. Praleidus nors vieną neatitikimą klientai gali tiesiog su jumis nesusisiekti bandydami prisiskambinti klaidingu telefonu, o galiausiai jums reikės iš naujo spausdinti visą užsakymą.

Verslo Lyderių Leidinys – pagalba įmonėms

Verslo lyderių leidinysVerslo Lyderių Leidinys VLL.lt pristato savo srities geriausius, kurie turi ką papasakoti visuomenei, pasidalinti įžvalgomis, nuomonėmis ir patarimais. Verslui trūksta informacinės sklaidos, todėl VLL.lt – puiki vieta papasakoti apie save įkyriai nesireklamuojant. Čia nerasite reklaminių skydelių (banerių) ar Google reklamos – tik straipsnius ir pranešimus spaudai.

Straipsnius talpinti gali tik administratorius ir atrinkti rašytojai, todėl brukalų čia nerasite – tik kokybišką ir patikrintą turinį.

Nauda

Publikuoti straipsnį šiame žurnale yra naudinga dėl kelių priežasčių:

  • Tekstinė reklama yra kur kas efektyvesnė, nei baneriai;
  • Yra galimybė iliustruoti savo straipsnius produktų nuotraukomis, taip pat įkelti video;
  • Nuoroda straipsnyje padeda pagerinti pozicijas paieškoje;
  • Paskelbta informacija yra randama per paiešką ir atveda tik reklamuojama paslauga susidomėjusius lankytojus;
  • Straipsnis gali populiarinti prekės ženklus ir paslaugas;
  • Nebrangi ir kokybiška reklama.

Kaip patalpinti straipsnį

Straipsnį patalpinti galima labai paprastai:

  1. Paruoškite kokybišką ir unikalų straipsnį apie savo paslaugą ar prekes. Jei neturite, kas straipsnį parašo, mes tai padarysime tik už 30 Lt!
  2. Atsiųskite straipsnį el. paštu [email protected]. Pridėkite ir savo iliustracijas. jei pageidaujate iliustruoti straipsnį video, atsiųskite nuorodą į viešai skelbiamą video.
  3. Laiške nurodykite, kur ir kokia nuoroda turi būti naudojama tekste.
  4. Redaktorius straipsnį patalpins per 48 valandas  Jei reikia, truputį paredaguos akivaizdžias gramatines ir skyrybos klaidas, tačiau teksto esmė nuo to nenukentės.
  5. El. paštu atsiųs nuorodą į publikuotą straipsnį.

Redaktorius gali atsisakyti publikuoti straipsnį, jei šis neatitinka keliamų reikalavimų.