SEO paslaugos – pranašumas konkurencinėje kovoje

Šiuolaikinė rinka yra perpildyta įvairių prekių bei paslaugų, verslo subjektai kaip įmanydami stengiasi užimti kuo tvirtesnes bei aukštesnes pozicijas rinkoje, išsiskirti iš analogiškas ar alternatyvias paslaugas siūlančių konkurentų. O atsižvelgiant į tai, kad daugelis gyvenimo bei darbo sričių keliasi į virtualią erdvę, tai aktyviausia konkurencinė kova vyksta būtent internete.

Vienas iš svarbių aspektų, kuris padeda didinti klientų ratą, yra būtent žinomumas bei matomumas internete. Todėl ne paslaptis, kokią svarbią vietą šiuo atveju užima paieškų sistemos. Tikrai bene visi verslo subjektai siekia užimti aukščiausias pozicijas paieškos sistemoje tam, kad vartotojas, ieškantis pagal raktinius žodžius, pirmiausia pamatytų jų siūlomus gaminius ar paslaugas. Tačiau kadangi prekybininkų yra itin daug, tai į paieškos aukščiausias pozicijas patenka tik keli. Būtent čia ir atsiskleidžia, kokios reikšmingos yra SEO paslaugos.

SEO paslaugos ypatingą populiarumą įgavo per kelerius pastaruosius metus, nes anksčiau tai buvo daugiau informacinių technologijų specialistų vartojamas terminas. Dabar jau daugelis žino, kuo naudingos SEO paslaugos. Pati didžiausia SEO paslaugų nauda yra ta, kad tiek verslo subjektas, tiek fizinis asmuo, pasinaudojęs šiomis paslaugomis, itin sėkmingai gali tapti paieškos sistemų lyderiu! Tai didelis pranašumas prieš konkurentus, kadangi įmonė ar asmuo, pasinaudojęs profesionaliomis SEO paslaugomis, paieškos sistemoje atsidurs aukštesnėse pozicijose, bus pamatomas ženkliai greičiau, negu ta įmonė ar asmuo, kuris SEO paslaugomis nepasinaudojo. Žinoma, yra asmenų, manančių, kad interneto svetainė yra reikalinga tam, kad tiesiog ją turėti. Kai kuriems atrodo, jog tai bene vienas iš būtiniausių aspektų, kadangi kai kai kurie verslo subjektai, dar neturėdami geros informacijos, kurią reikia dėti į svetainę, susikuria internetinį puslapį ir jau džiaugiasi, kad jį turi. Bet kokias iš jo nauda? Ką duoda toks puslapis? Juk jis nebus randamas pagal raktažodžius. Taigi, tikslinga investuoti į savo matomumą bei žinomumą, o tam puikiai tinka SEO paslaugos.

Esminiai SEO paslaugų tikslai yra du:

1) pagal dažniausiai naudojamus bei naudingiausius raktinius žodžius iškelti optimizuojamą svetainę į aukščiausias (TOP10) paieškos sistemos pozicijas;

2) tikslinius lankytojus nukreipti į optimizuojamos svetainės puslapius, kuriuose įmonė ar asmuo siūlo savo prekes ar paslaugas.

Taigi, matyti, jog SEO paslaugos padeda ne tik didinti matomumą bei žinomumą, pritraukti kuo daugiau suinteresuotų auditorijų, tačiau yra orientuotos ir į kiekvieno verslo subjekto pagrindinį siekį – didinti pardavimus. O vienu svarbiausių SEO pranašumų yra tai, kad ši reklamos forma yra ne trumpalaikė, o orientuota į ilgalaikiškumą, nes teiks naudą tol, kol veiks optimizuotas puslapis.

Yra nustatyta, jog ieškantieji tam tikrų prekių ar paslaugų, dažniausiai pasirenka tas, kurios yra pirmame paieškos rezultatų puslapyje, t. y. TOP10. Tai, kad įmonė ar asmuo atsidurtų TOP dešimtuke, užtikrina SEO optimizacija.

SEO optimizacija skiriama į vidinę ir išorinę. Kaip jau galima suprasti iš pavadinimo, vidinė SEO optimizacija apima tinklapio pertvarkymo darbus. Kuomet atliekama vidinė SEO optimizacija, periodiškai atliekamos SEO analizės bei stebimi pokyčiai. Dažniausiai vidinė SEO optimizacija ir yra atliekama būtent tam, kad svetainė būtų kuo lengviau randama paieškos sistemose. Vidiniam optimizavimui priskiriamas ir svetainės turinys, kuriame tinkamai naudojami parinkti raktiniai žodžiai, kadangi reikia pripažinti, kad paieškos sistemos randa turinį.

Išorinė SEO optimizacija apima nuorodų tinklo kūrimą visame internete, t. y. kuriamas nuorodų į optimizuojamą tinklapį tinklas. Svarbu tai, kad išorinė SEO optimizacija suderinta su vidine SEO optimizacija padeda pasiekti pačių efektyviausių rezultatų!

 

Įdomūs SEO tekstai

seo tekstai

Kai kurie žmonės, žinantys, kas yra SEO tekstai ar net ir kai kurie SEO specialistai teigia, jog SEO tai paprastas žemos kokybės tekstas, nereikalaujantis nei pastangų, nei išmanymo, nei gerų rašymo įgūdžių. Kartais tokie SEO suveikia, tačiau vis dažniau labiau vertinamas tampa unikalus ir kokybiškas SEO tekstas. Ir ne tik užsakovų, bet ir paieškų sistemų. Kaip parašyti įdomų tekstą internetui? Dažniausiai tam reikia atkreipti dėmesį į tam tikrus dalykus. Kitaip sakant, tiesiog šiek tiek pasistengti.

Tinginystei – ne

Save gerbiantis ir profesionalus SEO tekstų rašytojas pasakys, jog jis dirbti tikrai netingi. Dar daugiau, kad SEO tekstai būtų kokybiški – jiems reikia skirti šiek tiek daugiau pastangų. O tai reiškia – netingėti. Norėdami, kad Jūs tekstas būtų įdomus ir skaitomas, turite pasistengti, kad jis būtų bent kažkiek „į temą“. Tai reiškia, kad net jei


Pagrindinė mintis
ir gavote užsakymą parašyti tema, kuria nesidomite, vadinasi ja pagaliau teks pasidomėti. Žymiai įdomesni yra tie tekstai, kuriuos skaitant jaučiama, kad rašytojas iš tiesų supranta, apie ką šneka. Ar bent jau šiek tiek įsivaizduoja.

Kad tekstas būtų skaitomas, jis turi būti patrauklus. Geras SEO rašytojas, net ir rašydamas mažiausią tekstą, pasirūpins, kad skaitytojui šis tekstas būtų naudingas ir įdomus. Tai reiškia, kad turite pasistengti parašyti ne šiaip užsakovo užsakytų raktažodžių kratinį, o normalią rišlią istoriją. Tegu kiekvienas tekstas turi savo pagrindinę mintį ir idėja. Skaitytojas kažko tikisi, atsidaręs savo tekstą. Neapvilkite jo ir pateisinkite jo lūkesčius padarydami tekstą bent kiek vertu lankytojo sugaišto laiko. Tokiu būdu Jūsų tekstai bus tikrai skaitomi ir atneš laukiamų rezultatų.

Orientacija į skaitytoją

Ko dažniausiai ieškome, skaitydami straipsnius ar kitus tekstus internete? Atsakymų į mums rūpimus klausimus. Norite, kad Jūsų SEO tekstai būtų ne šiaip sau tekstai, o tikrai verti kokybiško ir profesionalaus įvertinimo? Pasistenkite, kad skaitytojas, skaitydamas Jūsų tekstus, rastų atsakymus į jam rūpimus klausimus. Tai reiškia, kad rašydami specialia tema, svarstykite temomis, kurios yra aktualios šioje sferoje. Pvz., jei reikia parašyti apie medžiaginius sodo baldus, savo tekste aptarkite, kokie pavojai tyko medžiaginių baldų, esančių lauke. Galbūt parašykite apie tai, kokia priežiūra ir priemonės reikalingos tokiems baldams. Tokiu atveju ir skaitytojas lieka patenkintas, ir Jūsų tekstas bei pateikta nuoroda sulaukia daugiau lankytojų.

SEO paslaugos

seoKas yra SEO paslaugos? Kas į jas „įeina“? Kiek kainuoja SEO paslaugos? Ar yra kokios garantijos dėl vietos ar rezultatų? Tokių klausimų girdžiu dažnai. Prisipažinsiu, jau atsibodo atsakinėti į juos, todėl nusprendžiau į šiuos klausimus atsakyti viešai, kaip įmanoma paprasčiau ir aiškiau.

Kas yra SEO paslaugos?

Pirmiausiai reikia suprasti, kas tas SEO iš viso yra. Pasistengsiu paaiškinti trumpai – tai Jūsų interneto puslapio aptvarkymas taip, kad Google jį matytų ir priimtų kaip gerą ir kokybišką puslapį. Deja, neturite nei laiko, nei tiek resursų, kad galėtumėte sukurti Vikipedijos lygio puslapį arba naujienų portalo dydžio straipsnių rinkinį apie savo verslą. Pasidarote kelis puslapius – Apie mus, Paslaugos/Produktai, Kontaktai ir viskas. Toks puslapis niekam neįdomus, Google tuo labiau. Reikia dar kažko, kad paieškos robotukas pas jus užsuktų ir nuspręstų, kad Jūsų puslapis turi būti rodomas pirmose vietose pagal tam tikrus raktinius žodžius. Štai čia ir ateina laikas SEO – Search Engine Optimization. Lietuviškai tai Optimizavimas Paieškos Sistemoms. Optimizavimas – „mandras“ tarptautinis žodis, reiškiantis ne ką kitą, kaip pritaikymą.

Galite savo puslapį pritaikyti Google keliamiems reikalavimams patys ir jums nereikalingos jokios SEO paslaugos? Puiku! Tada turbūt turite pakankamai laiko keywordų analizei, backlinkams, nuolatos eksperimentuojate su Meta Descriptionais ir Titlais. Senus puslapius iš karto keičiate naujais su 301 redirektais, mokat redaguoti .htaccessą, o XML sitemapas yra savaime suprantamas dalykas. Nesupratote, apie ką kalba? Tai ir nesigilinkite – palikite tai profesionalams, kurie tas SEO paslaugas ir teikia.

SEO paslaugos yra kelių paslaugų rinkinys, kurios tarpusavyje glaudžiai susijusios. Jei darytumėte viską pats, tektų konsultuotis pas skirtingų specialybių profesionalus.

1 paslaugų grupė – analizė ir strategija. Norint suprasti, kas vyksta paieškoje, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, reikia paanalizuoti rinką, konkurentus, nepriklausomus informacijos šaltinius. Tik tada galima parengti tam tikrą veiksmų planą – strategiją, kuris sako, kad pirmiausiai darysime tą, o paskui kitą, palaukę 3 savaitęs reaguosime į rezultatus ir atliksime papildomai dar kelis veiksmus. Tai labai svarbu dirbant su ilgalaikiais projektais.

2 paslaugų grupė – vidinis SEO. Tai paties puslapio techninis optimizavimas, kai yra sutvarkomas puslapio HTML kodas, teisingai nustatoma nuorodų struktūra, pasirūpinama, kad būtų visi reikalingi elementai, kuriuos Google robotas skaito ir tikrina.

3 paslaugų grupė – išorinis SEO. Iš esmės, tai nuorodų į puslapį rinkimas, analizė ir ilgalaikės nuorodų gavimo strategijos.

4 paslaugų grupė – SEO tekstai. Puslapio tekstai paredaguojami taip, kad juose būtų tiksliniai raktiniai žodžiai. Bet ne per daug jų, taip pat kad būtų vartojamos kelios raktinių žodžių formos. Tai aktualu lietuviškiems puslapiams, nes lietuvių kalba turi įvairius linksnius, nors žmonės dažniausiai ieško vardininko arba kilmininko.

5 paslaugų grupė – socialinė rinkodara. Google labai vertina puslapius, kuriais dalinamasi socialiniuose tinkluose. Natūraliai dalintis kartais būna sunku, tad reikia gerai pamąstyti, kaip gauti nuorodų iš socialinių tinklų, didinti žinomumą ir nuorodų matomumą. Tai jau irgi tampa pilnaverte SEO paslaugų dalimi.

Jei viena įmonė gali teikti visas šias paslaugas – reiškia ji dirba profesionaliai ir gali save vadinti SEO paslaugų teikėja. Jei visas šias paslaugas atlieka skirtingi profesionalai, deja, tai nėra kompleksinė paslauga. Pavieniai profesionalai gali pateikti analizę. Jie yra SEO konsultantai. Gali sutvarkyti kodą – programuotojai. Gali rūpintis nuorodomis ir puslapio gerbūviu – tinklalapio administratoriai (webmasteriai). Gali ruošti SEO tekstus – SEO tekstų rašytojai. Taip pat gali reklamuoti Jūsų puslapį socialiniuose tinkluose – socialinių tinklų rinkodaros specialistai. Visi jie dirba savo darbą. Pabandykite įsivaizduoti, kaip reiktų sukoordinuoti 5 skirtingų specialistų darbą…

Kiek SEO paslaugos kainuoja?

Nuo 1000 litų iki keliasdešimt ar kelių šimtų tūkstančių litų. Kaina priklauso nuo tikslo, kurį užsibrėžiate. Pavyzdžiui, patekti į trejetuką su raktiniu žodžiu „alus“. Tai nėra taip paprasta, tai reikalauja ilgo ir kantraus darbo, už kurį, aišku, Jūs atlyginsite šio darbo atlikėjams. Pamenate, SEO paslaugas gali teikti net 5 skirtingų profesijų atstovai. Reiškia jų darbą reikės apmokėti.

Ką jūs galite nuveikti per valandą, kad Jūsų puslapis būtų populiaresnis? Kiek kainuoja Jūsų darbo valanda? Įvertinkite šiuos du momentus ir apsispręsti, ar samdyti pavienius specialistus, ar SEO paslaugas teikiančią įmonę bus paprasčiau.

Kokios garantijos, kad pateksiu į „dešimtuką“?

Su garantijomis šioje srityje yra labai keblu. Google nuolatos keičia savo reikalavimus, tad nuveiktas darbas bet kada gali nueiti šuniui ant uodegos. Tokiu būdu kažką garantuoti yra labai sunku. Čia kaip ir su advokatu: ar galite garantuoti, kad gausiu 100 000 litų kompensaciją už asmeninį įžeidimą? Teorinė galimybė, aišku, yra, bet advokatas, įvertinęs visą turimą informaciją, gali garantuoti tik kad šį procesą laimės. Taip ir su SEO – galima garantuoti, kad pakilsite paieškos rezultatuose, tačiau kiek ilgai būsite pakilę, ar kelintoje tiksliai vietoje būsite po 2 savaičių niekas negali garantuoti.

Jei kas garantuoja 1-ją vietą paieškoje, geriau į tokį paslaugų teikėją žiūrėkite atsargiai. SEO – ne tikslusis mokslas, čia nieko negalima garantuoti…

Tikiuosi, po šių klausimų Jums tapo aiškiau, kas yra tos SEO paslaugos, ir su kuo jos „valgomos“.