Kokie marškiniai, kelnės ar kostiumėliai labiausiai tinka darbe

Aprangos taisyklės  įvairiose šalyse nevienodos – jas lemia tradicijos, papročiai ir netgi klimatas. Nors šiais laikais oficialių formalumų  lieka vis mažiau, vis dėlto esama standartinių reikalavimų, kuriuos privalu žinoti visiems. Žinoma, griežtų aprangos protokolo reikalavimų kasdieniame darbe, nesusitinkant su aukštais pareigūnais, nebūtina aklai laikytis, tačiau atsižvelgti – tikrai ne pro šalį. Į ką turėtų atkreipti dėmesį moteris, kad atrodytų stilinga, bet kartu jaustųsi laisvai ir patogiai.

marškiniai moterims      marškiniai moterims

♦ Marškiniai. Palaidinė turėtų būti oficiali. Nepatartina vilktis itin atviros palaidinės – atrodysite nepatikima ir vulgari. Geras pasirinkimas – moteriški klasikiniai marškiniai.

Moteriškų marškinių galima rasti nuo 34 iki 45 dydžio. Asortimente moteriški nelįemenuoti klasikiniai (Classic) arba liemenuoti (fitted) – ilgesnis modelis ir liemenuoti (New Tailored) – trumpesnis modelis su papildomu įsiuvu. Moteriški klasikiniai marškiniai būna ilgesni, kad derėtų prie klasikinių sijonų ir kelnių, neišlįstų ir visada atrodytų tvarkingai.

♦ Švarkas. Švarkas gali būti su apykakle ar be jos, gali būti puoštas kišenėmis ar dirželiu, o taip pat – klasikinis, primenantis vyrišką. Švarko rankovės neturėtų būti per ilgos arba per trumpos.

♦ Kelnės – tinkama dalykinės aprangos dalis. Kad ir kaip keistųsi kelnių mada, jos visada turi būti kokybiškos, tinkamo ilgio ir jums tikti. Geriau jau ilgesnės kelnės negu per trumpos. Ilgesnėmis kelnėmis, dengiančiomis aukštesnę pakulnę atrodysite aukštesnės. Kelnės nebūtinai turi būti tokios pat spalvos kaip švarkas, tačiau turi su juo derėti.

♦ Moteriškas kostiumas. Dalykinis kostiumėlis – neatsiejama verslo moters aprangos dalis. Kelnių ar sijono kostiumas vilkimas tiek darbe, tiek susitikimuose, tiek pokalbyje dėl darbo.

Renkantis kostiumą reikėtų atkreipti dėmesį į  jo spalvą, dydį ir kokybę. Rinkitės neutralią, jums tinkančią spalvą, kuri nesuteiktų per daug griežtumo, bet atrodytų pakankamai dalykiškai. Dalykiniam kostiumui visiškai netinka šilkas. Šilkiniu kostiumėliu pasipuošusi moteris gali eiti į įvairias šventes ar priėmimus.
♦ Aksesuarai. Kartais madinga (bet ne per daug) rankinė, elegantiški bateliai ir kokybiški aksesuarai gali lemti didelius pokyčius – išvaizdoje ir karjeroje, kadangi oficialus drabužis palieka nedaug vietos fantazijai, svarbu žinoti, kas sėkmingo įvaizdžio paslaptis slypi mažose detalėse.

♦ Rankinė moterims – svarbi kaip oras, juk ten telpa tiek naudingų, nuostabių dalykų! Tačiau pernelyg didelė, puošta gausybe detalių netiks, net jei ant jos puikuosis garsios firmos pavadinimas. Labiausiai tinka neprovokuojanti, neįmantri vidutinio dydžio rankinė iš odos ar kitos tvirtos medžiagos.

♦ Pėdkelnes mūvėti būtina, net jei už lango viskas lydosi nuo karščio. Iš darbinių drabužių spintos meskite lauk įmantriais raštais margintas, tinklines, labai blizgančias pėdkelnes. Žiemą nebūtina šalti su pačiomis ploniausiomis – renkantis kojines, reikėtų atsižvelgti ir į metų laiką, oro temperatūrą.

Kuo užsiima modelių agentūra

Yra keletas verslo sričių, kurias gaubia paslaptis. Dėl to visuomenė nelabai žino, kaip vyksta verslas, kas darosi toje rinkoje, todėl menkiausi gandai yra pristatomi, kaip tiesa, sukuriami nereikalingi stereotipai, kurie vėliau tampa jaunų žmonių nusivylimo ir karčios gyvenimiškos patirties priežastimi. Vienas tokių verslų yra modelių verslas. Pabandykime paaiškinti, kaip viskas vyksta, kad būtų kur kas aiškiau ir suprantamiau.

modeliai

Modelių agentūra yra paslaugų įmonė. Pats pavadinimas „agentūra“ jau leidžia suprasti, kad tai įmonė, vienijanti tam tikrus pavienės profesijos profesionalus. Visai kaip vertėjų agentūra, nekilnojamojo turto agentūra, kelionių agentūra – čia dirba daug žmonių, kurie darbuojasi asmeniškai teikdami savo paslaugas. Rinkoje yra dvi agentūrų rūšys. Viena jų – uždara, kita – atvira. Uždara agentūra turi aiškius apribojimus savo darbuotojams – jie gali dirbti tik sau ir tik tai agentūrai. Pavyzdys – modelių agentūra, NT agentūra. Atvira agentūra neriboja darbo santykių, tad ten darbuotojai dirba sau, vienai ar kelioms panašioms agentūroms. Pavyzdys – vertėjų agentūra, tekstų kūrėjų ar žurnalistų agentūra. Pereikime prie konkretaus verslo modelio.

Modelių agentūra dirba gana uždarai. Jai paprastai „priklauso“ grupė modelių (manekenių liaudiškai sakant), kurie įsipareigoja dirbti tik su viena agentūra. Tai specialaus vadybininko darbas, kurio esmė – parduoti grožį ir eleganciją.

Skamba labai keistai? Modelių agentūros vadybininkas nepardavinėja žmogaus, nes tai nelegalu, nors tokių atvejų Lietuvoje buvo pasitaikę per pastarąjį dešimtmetį. Laimei, nusikaltėliai surasti ir baudžiami. Parduodamos yra modelio paslaugos.

modelio darbas

Modelių agentūra nusamdo jauną merginą nuo 14 metų arba vaikiną nuo 16 ir pradeda ruošti stulbinančiai karjerai grožio industrijoje. Pirmiausiai naujieji modeliai yra mokomi esminių šio verslo principų – kaip vaikščioti, kaip atrodyti, kaip elgtis viešumoje darbo ir nedarbo metu, aiškinamos, kokios yra modelio teisės, ką privalo, o ko neprivalo daryti, taip pat kaip bendrauti su užsakovais, turinčiais specialių pageidavimų, o kartais ir kaprizų.

Vadybininkai dirba su gerais fotografais, kurie daro modelių fotosesijas, o nuotraukos yra renkamos į specialų pristatymą – portfolio. Jis padeda surasti užsakovus – fotografus, reklamos kūrėjus, renginių organizatorius, mados namus, žiniasklaidos bendroves ir t.t. Lietuva – labai nedidelė rinka, tad čia veikiančios 20 modelių agentūrų paprasčiausiai netilptų be savotiško „grožio eksporto“. Vadybininkai ieško užsakovų užsienyje, kur mūsų modeliai yra labai paklausūs dėl nedidelių kainų ir grožio bei elegancijos.

Suradus klientą, modelis vyksta į reikalingą vietą. Atlikus darbą, mokamas honoraras. Modelių agentūrai atitenka komisinis mokestis arba kitoks atlygis pagal modelio ir agentūros sutartyje numatytus principus. Kartais kyla problemų dėl sutarties laikymosi iš abiejų pusių, todėl visi ginčai sprendžiami draugiškai, o neišsprendus – kreipiamasi į teismą. Šiokia tokia garantija, kad modelių agentūra laikysis savo įsipareigojimų yra tos modelių agentūros priklausymas tam tikroms tarptautinėms organizacijoms, kurios gina modelių teises. Lietuvoje veikia M.A.M.A organizacija, kuriai priklauso net 9 lietuviškos modelių agentūros. Dirbant su jomis darbo sutartys ir susitarimai nėra pažeidinėjami, o modelių teisės ginamos pačių agentūrų.

Štai taip veikia modelių agentūros, kas metai pasauliui padovanojančios po vieną ar kelias elitines manekenes. Jos yra savotiškos ambasadorės, nes savo grožiu garsina Lietuvą, ko negalėtume pasakyti apie kitus agentus – vertėjus, nekilnojamo turto agentus, ar kelionių agentus.

mada

Tiesa, grožio industrija yra labai uždara, nes iš visuomenės susilaukia labai daug dėmesio. Dėl to apie ją tiek nedaug žinių. Be to ir modelio darbas rūpi ne visiems…

Tikimės, kad po šio straipsnio apie modelių agentūrą negalvosite kaip apie šokių ar filmavimo studiją, taip pat ir ne erotinio masažo saloną. Tai rimta įmonė, dirbanti su grožiu tarptautiniu mastu, kas automatiškai naudinga Lietuvai.