Internetinių svetainių kūrimas prieš 10 metų ir dabar

interneto puslapių dizainerisKaip pasikeitė Lietuvos verslas per 10 metų! 2012 metais ėjau iš įmonės į įmonę, susitikinėjau su jų vadovais ir siūliau jiems susikurti interneto puslapius. Aiškinau interneto puslapio naudą, privalumus ir atsiversiančias galimybes. Jie iš manęs juokėsi, tyčiojosi ir grūdo lauk… Po 10 metų vaikščioti ir siūlyti nieko nebereikia, nes interneto svetainių jau prašo patys verslininkai. Internetinių svetainių kūrimas peraugo į kitą, aukštesnį, lygį, kai paklausa viršijo pasiūlą.

Prieš 10 metų verslininkai sakė – nereikia man to puslapio, mane susiranda iš to geltonų puslapių katalogo, į kurį sukišau 5000 litų. Katalogai leidžiami iki šiol, tačiau jų laikai baigėsi, nes informacija persikėlė į internetą bei mobiliuosius įrenginius.

2003 metais įmonių vadovai internetu nesinaudojo. Jų darbo stalai buvo užversti popierių krūvomis ir milžiniškomis darbo knygomis su daugybe geltonų priklijuojamų lapelių. Darbo knygas pakeitė išmanieji Samsung ir iPhone telefonai su 4‘ įstrižainių ekranais, kurie tapo itin naudingi ir patogūs. Popierių nedaug, o ir tuos atneša administratorė tik pasirašymui, nes viskas dabar skaitoma kompiuteryje. Tam prireikė dešimtmečio.

Kas dabar yra siūloma verslininkams ir iš ko jie dabar juokiasi, ko nesupranta?

Tie patys interneto puslapių kūrėjai siūlo susikurti mobiliąją puslapio versiją. Verslininkai nesupranta, kam jos reikia ir pinigų jai neskiria. Taip pat į siūlymus susitvarkyti puslapį pagal Paieškos keliamus reikalavimus irgi neskubama – kas tas SEO? Tik pinigus nori iš manęs ištraukti… Nieko, palauksime dar 5 metus ir verslininkai patys prašys sukurti mobiliasias svetaines, nes didžioji dalis jų klientų naudosi būtent mobiliuoju internetu ir Paieška.

Internetinių svetainių kūrimas – nuolatinis procesas. Technologijos keičiasi kas 5 metus, mados – kas 2 metus, tad būtent tokiu dažnumu yra kuriamos arba perdaromos svetainės. Kai kurie verslininkai automobilius keičia kas metai, nes ne prestižas važinėti su praeitų metų modeliu… Pasižiūrėjus į jų verslo puslapius kartais tenka griebtis už galvos, nes tikrai ne prestižas reklamuotis 10 metų senumo technologijomis, it jos būtų vakar sugalvotos…

Žmones reikia šviesti, nuolatos pasakoti apie naudą, mokyti, kaip iš savo internetinio puslapio ištraukti daugiau naudos. Prieš 10 metų aiškinau, kas iš viso yra interneto svetainė. Tikiuosi, kad per ateinančius 10 metų liks tik paaiškinti, kaip iš to interneto puslapio pasiimti klientus ir pelną.

Nuostabus verslas tas internetinių svetainių kūrimas. Čia niekada nebūna liūdna, be to viskas nuolatos keičiasi tik į gera.

Elektroninės parduotuvės nuoma

Noriu pradėti savo verslą. Bet neturiu daug pinigų. Turiu vos 2000 litų, kuriuos turėsiu sumokėti tiekėjams už prekes. Tik kaip jas parduoti? Elektroninės parduotuvės pati pasidaryti negaliu, o pažįstami programuotojai nori labai daug pinigų, be to sakė, kad padarys tik per tris mėnesius. Tiek laukti negaliu… Negi tai galas?

elektroninės parduotuvės nuomaTokius skundus galima girdėti kas dieną įvairiose virtualiose bendruomenėse. Deja, didžioji jų dauguma tuo ir baigiasi – verslūs vyrai ir moterys atsisako savo minčių ir vilčių pradėti savo verslą dėl techninių kliūčių. Dabar yra būdas pašalinti tas technines kliūtis. Tai elektroninės parduotuvės nuoma. Mokamas fiksuotas mėnesinis mokestis už pasirinktos išvaizdos el. parduotuvę nesirūpinant nei serveriu, nei programavimu, nei dizainu. El parduotuvė paruošiama per 2 darbo dienas. Kiekvieną mėnesį jos išlaikymas kainuoja 39 litus. Per metus tai 468 litai.

El. parduotuvės nuoma tai moteriškei, kuri skundėsi, galėjo duoti rimtą postūmį nuosavo verslo link. Tie turimi 2000 litų tikrai būtų išleisti pirmajai prekių partijai, o ne pažįstamam programuotojui. Akivaizdu, kad apie el. parduotuvių nuomos paslaugą žino labai nedaug pradedančiųjų verslininkų. Informacijos trūkumas ir nesėkmės baimė – galingas ginklas prieš verslumą ir entuziazmą, kuris būna verslo pradžioje.

Elektroninė parduotuvė nemokamai nėra daroma, tačiau 39 litai irgi nėra ta milžiniška kaina, kuri priverstų pilnus idėjų žmones persigalvoti. Elektroninės parduotuvės nuoma yra aktuali tik verslo pradžiai. Vėliau visada tą parduotuvę galima perdaryti į pagal poreikius pritaikytos išvaizdos virtualią prekyvietę. Taigi ir ateities perspektyvos nežada didelių permainų, jei poreikiai pasikeis, ar padidės reikalavimai.

Elektroninės parduotuvės nuoma apima šiuos darbus:

  • Serverio paslaugos (ar žinote, kokią PHP versiją geriau naudoti el. parduotuvei?);
  • Techninė priežiūra ir administravimas (ką darytumėte, jei dėl staiga užplūdusių lankytojų puslapis nustotų veikęs?) ;
  • Puslapio dizaino šablonas (ar turite savo dizainerį, kuris ne tik „nupieš“ visą dizainą, bet ir jį tinkamai paruoš programavimui?)
  • El. parduotuvės programavimas (ar pats galite tai padaryti? Jei taip, tai kiek laiko užtruksite?)
  • Mokėjimai.lt modulio integravimas (ar žinote, kiek reikia vargti, kol susirinksite ir įsidiegsite visas populiariausias Lietuvoje atsiskaitymo programas?)
  • Konsultacijos (o gal turite savus konsultantus, kurie viską žino?)

Taigi, mažiau dvejonių ir daugiau tvirtų sprendimų. Sutaupyti technologijų sąskaita dabar tikrai galima.

 

Lietuviški straipsnių katalogai

Jau seniai knietėjo surinkti visus straipsnių katalogus į vieną vietą. Gautųsi gana ilgas sąrašas, kuris nuolatos keičiasi. Tai natūralu, nes interneto puslapiai taip pat yra turtas, o turtu prekiaujama, neprižiūrimas turtas genda ir net „sugriūva“.

straipsnių katalogai

Jei nežinote, kas yra straipsnių katalogas, trumpai paaiškinsiu – tai interneto leidinys, kuriame publikuojami ne samdytų rašytojų, o žmonių „iš gatvės“ straipsniai įvairiomis temomis. Katalogas reiškia, kad straipsnių temos yra gražiai surūšiuotos pagal temas, kad lankytojui (taip pat ir Google robotui) būtų patogu susirasti tekstą pagal norimas temas.

Kokia straipsnių katalogo nauda verslui? Pirmiausiai, tai puiki galimybė populiarinti savo veiklą ir paslaugas, nes straipsniai dažniausiai būna reklaminiai. Antra, nuoroda tokiame straipsnyje į savą puslapį duoda vertės ir gali pagerinti pozicijas Paieškoje. Trečia, tai savotiškas lankytojų filtras, kai nesuinteresuoti reklamuojamu verslu lankytojai tiesiog lieka kataloge, o ne ateina į puslapį ir iš karto iš ten pasišalina (Bounce rate gali turėti įtakos pozicijoms).

Lietuviškas SEO

Lietuviškas SEO yra gana keistas reiškinys. Jei visame pasaulyje yra suvokiama, kad straipsniai turi būti unikalūs, tai Lietuvoje tas negalioja. Parašomas vienas straipsnis ir dedamas į 10 lietuviškų straipsnių katalogų tikintis, kad kažkuriuose iš jų nuorodos yra vertingos. Nuorodos gali būti vertingos tik tuomet, kai visas puslapis laikomas autoritetingu. Jei į katalogą yra pilamas tik duplikuotas turinys, autoriteto jis neturės, tad visos nuorodos negaus norimos vertės. Gauname tokią situaciją – patys SEO konsultantai ir rašytojai daro sau meškos paslaugą ir įdėdami mažiau pastangų daro visus straipsnių katalogus prastesnius ir potencialius „nusikaltėlius“ Google akyse.

Situacija gerėja, nes kai kurie nuorodų katalogų administratoriai laiku atsikvošėjo ir pradėjo vystyti moderuojamus katalogus. Tai reiškia, kad straipsnių kokybė yra tikrinama, unikalumas gali būti patikrintas taip pat (Copyscape arba tiesiog įvedant frazę iš teksto į paiešką).

Senas straipsnių katalogas vs. naujas

Publikuojant straipsnius kataloguose reiktų atsižvelgti į keletą momentų. PR nuolatos kinta, kaip ir atgalinės nuorodos. Kas nekinta – tai domeno amžius. Jei domenas yra senas, turi atgalinių nuorodų ir PR3, jame patalpinti straipsniai bus vertingesni nei naujame domene, kuris kažkokiu būdu gavo PR6, o atgalinių nuorodų daug neturi (jos dažnai pagal turinį net nesusijusios). Taigi, įvertinus domeno amžių ir atgalines nuorodas, galima nuspręsti į kuriuos straipsnių katalogus verta publikuoti, į kuriuos ne.

Lietuviški straipsnių katalogai – sąrašas

Pabandykime sudaryti tokį sąrašą, kuris visada būtų atnaujinamas. Tai pabandysiu padaryti kartą per metus, kad visada gautumėte naujausią informaciją. Taip pat paprašysiu ir paslaugos – jei kažkurio nuorodų katalogo nėra sąraše, prašau, parašykite komentaruose kokį turėčiau įtraukti.

Po 2013 gruodžio 8 dienos PR atnaujinimo nusprendžiau pateikti ir kitus svarbius SEO duomenis – Domain Authority – DA ir Page Authority – PA. Dabar viskas sugrupuota pagal PR, nors tai tikrai ne pagrindinis rodiklis. Kodėl? Todėl, kad DA ir PA kinta kas keletas dienų, dėl ko ši lentelė šoktų pozicijų pasiutpolkę 🙂

ATNAUJINTA 2015 balandžio 14 d., surūšiuota pagal PA.

P.S. Nemokami straipsnių katalogai jau yra ant išnykimo ribos, jų mažėja kiekvieną mėnesį. Palaikykime nemokamus katalogus, parašykite, jei žinote kokį nemokamą – įtrauksiu.