Įmonės steigimas – idėjos įgyvendinimas?

įmonės steigimasKai kuriems atrodo, kad įmonės steigimas yra nuostabi idėja. Ją įgyvendinus itin daug pasiekiama. Tiesos čia yra, nes įsteigti įmonę – ne pats paprasčiausias darbas. Tačiau vien įsteigimas dar nėra didžiosios svajonės išpildymas. Juk bet koks verslas – tai nauji galvosūkiai. Kaip turint automobilį reikia laikas nuo laiko keisti tepalus ir kt., taip ir valdant verslą svarbu nuolat dirbti.

Turbūt kiekvienas iš mūsų turime kokių nors idėjų. Gal norėtume atidaryti kepyklėlę, o gal domintų leisti knygas. Galbūt visai nieko pardavinėti drabužius ar teikti programavimo paslaugas. Kartais idėja užvaldo. Atrodo, kad ji nuostabi ir neabejotinai pelninga. Kartais nepasiseka, nusiviliama. Žinoma, yra ir sėkmės istorijų. Neklausime, kurią pusę renkatės jūs, nes niekas kurdamas verslą negali pasakyti, ar po pusmečio tai bus pelningai veikianti įmonė, ar teks galvoti apie bankrotą.

Jei tai šis straipsnis priklausytų vadinamajai asmeninio tobulėjimo kategorijai ar atstovautų self-help tribūnai, pasitelktume tokias frazes kaip „pirmyn į verslą, jūs stiprūs ir ryžtingi“ ar „jūs verti daugiau, tad nedelskite – imkitės verslo jau dabar“. Vienokie skatinimai lyg ir į naudą, o kitokie, deja, ne visai palankūs. Kaip sakoma, kartais kritika yra geriau nei liaupsė. Kas be ko, kritika irgi ne visada tikslinga ir ne visada vertinga.

Aptarti dalykai sufleruoja štai ką: įmonės steigimas yra procesas, kuriame nestinga prieštaringų minčių. Tai, ko gero, natūralu. Prisiminkite posakį „kiek žmonių, tiek nuomonių“. Dar šnekama, kad „dėl skonio nesiginčijama“. Verslas pritraukia visokių teiginių ir patarimų, įvairių prielaidų ir komentarų.

Kad ir kokios kalbos sukasi verslo pasaulyje, įmonės steigimo pradžios „dirgiklis“ dažnai būna idėją. T. y. linkstama prie tam tikros srities ir nusprendžiama, kad idėja turi potencialo tapti puikiu verslu. Aišku, pasitaiko ir atvirkštinių atvejų, kai sumąstoma imtis verslo ir tik tuomet ieškoma nišos.

Tad dalykas, kuriam veikiausiai nepaprieštarautumėte, skamba taip: verslas ir idėja – neatsiejami. Tiesa, netrūksta subjektyvumo. Pavyzdžiui, gimsta idėja ir apklausiate dvidešimt žmonių. Vargu ar atsakymai būtų vienodi. Kai kuriems mintis pasirodytų nuostabi, kiti nepagailėtų skeptiškų įžvalgų. Treti teigtų, jog kryptis nebloga, bet trūkumų pernelyg daug.

Pati verslo sąvoka neretai gretinama su valstybės naujumu, su tuo, kad Lietuvoje toli gražu ne viskas įgyvendinta. Kitaip tariant, yra paslaugų, kurios užsienyje teikiamos, o Lietuvoje jos būtų naujovė. Beje, kone kiekvienas laikotarpis – konkrečios srities įmonių kūrimo bumas. Štai pastaraisiais metais miestuose įkurta nemažai automobilių savitarnos plovyklų. Atidarius tokią plovyklą net eilės nusidriekia – vadinasi, paslauga žmones domina.

Tačiau įmonės steigimas nereiškia „lyg ir paklausu, todėl kursiu įmonę“. Juk ne be reikalo rašomi verslo planai. Skiriama ne viena ir ne dvi valandos, ieškoma galimų pranašumų. Jei verslo link einama atsainiai, tai nebent išskirtinė fortūnos meilė padės dirbti pelningai. Net jeigu įmonės steigimas suvokiamas kaip idėjos įgyvendinimas, tai tėra žingsnis didesnės idėjos link. Įkurti įmonę svarbu, bet vien startuoti nepakanka.