3 dalykai, svarbūs imantis elektroninės prekybos

https://www.B-a.euElektroninė prekyba – tai bene populiariausia šiandien verslo rūšis, ypač omenyje turint tai, kad lietuviai į virtualų apsipirkimą žvelgia vis palankiau ir mieliau perka internetu nei eina į tradicines parduotuves. El. prekyba daugeliui atrodo ir itin palanki verslo forma. Tačiau ko vertėtų pasimokyti pradedantiesiems verslininkams ir kokių klaidų vengti steigiant elektroninį verslą? Patarimais dalinasi jau ne vienerius metus el.prekyboje dirbantys ir per 350 tūkst. prekių asortimentą valdantys https://www.B-a.eu specialistai.

Neproporcingos investicijos

Žmonės, kurie nusprendė, pavyzdžiui, įkurti el. parduotuvę, dažnai galvoja, kad tokiam verslui reikės milžiniškų investicijų ir yra pasiryžę investuoti visas savo turimas santaupas. Kodėl toks sprendimas – abejotinas? Visų pirma, nežinote, ar prekes, kurias pasiūlysite, apskritai kažkas pirks. Tai labai panašu į įvairius lošimus – investuojamos didelės sumos, tačiau niekada negalite žinoti, ar laimėsite, ar vienu ypu viską pralošite.

Savo sėkmę galite išbandyti sukurdami paskyrą „Facebook“ tinkle, įkeldami ten savo prekių ir stebėdami, kiek susidomėjimo jos sukels. Jei šis variantas netinka, galite susikurti ir neprofesionalią nebrangią el. parduotuvę, įkelti ten keliolika pagrindinių produktų ir stebėti, kaip potencialūs klientai reaguoja į siūlomą produkciją. Neskubėkite, dėmesio skirkite vartotojų elgsenos ir rezultatų analizei. Jei pastebite teigiamas tendencijas, drąsiai galite investuoti daugiau – elektroninė prekyba turėtų pasiteisinti.

Duokite sau laiko įsibėgėti

Jei jau praėjote pirmąjį etapą ir pamatėte, kad situacija juda teigiama linkme ir kad siūlomu produktu visuomenė domisi, galite pereiti prie profesionalios el. parduotuvės. Tačiau stebuklų iš karto nesitikėkite – bet koks el. verslas turi įsivažiuoti ir suklestėti. E. parduotuvės lankytojai turi priprasti, apsidairyti, įsitikinki, kad siūlote produkciją išties patrauklia kaina ir puikiomis kitomis sąlygomis. Taip pat jūsų prioritetas turi būti tinkama reklama. Investuokite į SEO optimizaciją: tai padės patraukti lankytojus iš populiariausios Lietuvoje paieškos sistemos Google. Nesitikėkite ir greitų rezultatų, nes optimizacijos nauda įprastai pajuntama tik po 1-2 mėn.

Tuo metu nuosekliai išnaudokite ir kitas reklamos alternatyvas. Dar įvairiau panaudokite socialinius tinklus – rinkitės mokamą reklamą, kuri yra nebrangi, tačiau efektyvi. Taip pat surenkite vieną kitą konkursą ir savo puslapio gerbėjams pasiūlykite laimėti išties dėmesio vertus prizus. Vėlgi, kad konkursu susidomėtų kuo daugiau žmonių, skelbimą teks paryškinti – sulauksite daugiau naujų gerbėjų ir daugiau žmonių sužinos apie jūsų produkciją bei el. parduotuvę. Galite pasidomėti ir Google AdWords kampanija ir jos privalumais.

Imkitės idėjos įgyvendinimo

Jei idėja jau kuris laikas kirba jūsų galvoje, tačiau bijote, kad nepavyks, nepasiseks, vykite šias neigiamas emocijas, nes tik pozityvios mintys pritraukia pozityvią energiją ir užprogramuoja jus sėkmei. Skaitykite didžiųjų korporacijų įkūrimo istoriją, žymių žmonių mintis apie verslo steigimą ir pamatysite, kad viskas prasidėjo nuo idėjos, kai kažkas tiesiog surizikavo ir pabandė. Rizikuokite bei bandykite ir jūs – elektroninė prekyba dar tikrai nėra perpildyta niša, galimybių joje begalės.

 

Internetinių parduotuvių nuoma – nebrangus, bet kokybiškas produktas

internetinių parduotuvių nuomaĮ klausimą, užsiimti tam tikru verslu realiai ar vykdyti tai internetu, daugelis rado aukso vertės atsakymą – derinti vieną, ar kitą. Išsinuomavus patalpas strategiškai geroje vietoje, belieka „atsikraustyti“ į patrauklią internetinę svetainę. Pagrindinis iš slypinčių niuansų – internetinių parduotuvių nuoma ar kūrimas?

Ką reiškia viena ir kita sąvokos? Išsinuomoti internetinę parduotuvę:

  • tam tikra prekybinio pobūdžio internetinė svetainė (visiems įprastas vaizdas: „apie parduotuvę“, „prekių krepšelis“, „apmokėjimas“ „pristatymas“ ir panašiai);
  • verslininkas, norintis savo gaminius (paslaugas) pardavinėti virtualiai, atsineša tam tikrą viziją: kiek prekių turės, į kokias jas kategorijas skirstys ir panašiai. Paminėtina, jog didelių iliuzijų turėti nereikia – svetainės šablonas, nuomos atveju, pagal kliento poreikius yra koreguojamas minimaliai;
  • internetinės svetainės kūrėjas – savininkas būsimam „nuomininkui“ pristato sandorio sąlygas, išklauso pageidavimus, jei yra galimybė, leidžia išsirinkti iš prieinamų šablonų.
  • El. parduotuvės nuoma patraukli tuo, jog veikla „įsivažiuoja“ vos po keleto dienų nuo sutarties sudarymo.

Internetinės parduotuvės kūrimas ir pastarosios įsigijimas:

  • kur kas ilgiau vykstantis procesas;
  • brangesnis finansine prasme (priklausomai nuo užsakovo reikalavimų, sumos gali būti skaičiuojamos dešimtimis bei šimtais tūkstančių)
  • išsiskiria unikalumu, kuris taip pat gali būti kelių „lygių“ – pradedant standartinias šablonais ir baigiant kažkuo TOKIU (aišku, tai nulemia ir kainą, ir darbų trukmę).

Elektroninių parduotuvių nuoma – puiki galimybė turintiems tam tikrą verslo idėją, norintiems išbandyti jos paklausą rinkoje bei neketinantiems išleisti tam didelių sumų arba tiesiog neturintiems stulbinančio biudžeto. Visgi, neretai galima išgirsti šią paslaugą kritikuojančiųjų argumentus. Vienas iš tokių – matematika. Imama mėnesinis nuomos ir gatavo „gaminio“ įsigijimo kaina, išskiriamas taškas, ties kuriu nuomotis jau nebeapsimoka… Suprantama,  jei žmogus yra įsitikinęs, kad dirbs „ilgai ir laimingai“, jam neabejotinai siūloma įsigyti unikalią svetainę prekybai ir dirbti ties jos tobulinimu. Tačiau smulkiosios „žuvelės“, nežinačios mėnesį ar metus dirbs, turėtų apsistoti ties nuomos galimybe: veiklos pradžioje geriau dirbti ties marketingu, rūpintis prekių gausa bei kokybe – net itin išskirtinio dizaino, tačiau siūlanti vos porą gaminių kataloge, parduotuvė nesulauks laukiamo pelno.

Dar vienas teiginys: internetinių parduotuvių nuoma yra gana pigi, tad galbūt už tokią kainą įsigyjamas nieko vertas produktas? Konkurencija šioje nišoje tikrai didelė, tad paslaugos teikėjams reikia kovoti dėl kiekvieno kliento, atnešančio tuos kelis litus: jei ir pavyks „iškišti“ š…, klientas, porą mėnesių nesulaukęs jokios naudos, išeis kitur. Ir turėkis tą savo svetainę. Dėl šios priežasties siūlomos kokybiškos paslaugos, į nuomos kainą įeina nemokamos konsultacijos, kartais ir reklama, prieinamos ir SEO paslaugos – žodžiu, viskas, ko reikia įsibėgėti internetinei prekybai.