Kaip darbdaviui parašyti gerą darbo skelbimą?

darbo skelbimaiIeškantys darbo internete gali rasti daugybę patarimų, padedančių gerai rašyti savo gyvenimo aprašymą. Deja patarimų darbdaviams, kaip parašyti darbo pasiūlymą, norint rasti gerų darbuotojų, nėra. O tokių patarimų tikrai reikėtų, nes kai kurie darbo skelbimai sukelia šypseną.

Kartais atrodo, kad kai kuriems darbdaviams, darbo pasiūlymo rašymas yra milžiniškas iššūkis. Pasidairykite po populiariausias darbo paieškos internetines svetaines, ir pamatysite, kokių tik kuriozų neprirašo darbdaviai… Pavyzdžiui, darbo aprašyme jau rašoma, kad pretendentas turi turėti universitetinį išsilavinimą, o išsilavinimo srityje reikalavimas jau yra tik aukštesnysis. Akivaizdu, kad darbdavys tiesiog suklydo rašydamas skelbimą.

Neretai darbo skelbimai būna parašomi labai padrikai, su daug gramatinių, skyrybos, stiliaus klaidų. Jie būna neaiškūs, kartais net tiksliai nenurodoma, kokie reikalavimai keliami darbuotojui. Gal būt jie ir nereikalingi, jeigu ieškoma, pavyzdžiui, krovėjo. Tuomet būna savaime suprantama, kad pretendentas turi turėti stiprią ir sveiką nugarą, rankas ir kojas, o jau aukštojo išsilavinimo tikrai nereikia.

Kartais skaitant darbo skelbimus, pasirodo kad jų rašytojai tikrai nėra nieko girdėję apie tvarkingą teksto išdėstymą, kad mūsų kalboje egzistuoja skyrybos ženklai, kad reikalavimus galima pateikti gražiai papunkčiui, o ne suplakant juos visus į vieną sakinį. Juk jeigu skelbimai parašyti prastai ar nelogiškai, tai ieškantieji darbo gerai nesuprasdami reikalavimų taip ir nesužino, pasiūlymas jiems tinka, ar ne. Be abejo, dauguma tiesiog ima ir nusiunčia savo gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką, tikėdamiesi, kad skelbimą suprato teisingai.

Dėl neaiškaus skelbimo teksto, nurodytų reikalavimų netikslumo bei klaidinančio jų išdėstymo darbdaviui kyla didelė problema – jis gauna daugybę potencialių darbuotojų atsiųstų gyvenimo aprašymų. Tokius didžiulius kiekius peržiūrėti būna sunku ir todėl atranka darosi gana chaotiška, galima praleisti iš tikrųjų tinkamą kandidatą.

Kita didelė problema yra įmonės įvaizdis. Juk darbo skelbimai būna peržiūrimi ne tik bedarbių, bet ir dirbančių specialistų. Jeigu įmonė ieško profesionalo, tačiau nesugeba parašyti tinkamo, taisyklingo skelbimo, tai kokie šansai jai tokį susirasti? Be abejo, gana menki, iš karto kyla klausimas: kokio lygio yra įmonė, jeigu ji net darbo pasiūlymo nesugeba tinkamai, be klaidų parašyti. Geri specialistai tokius darbo skelbimus tiesiog ignoruos.

Dar vienas darbo skelbimų trūkumas yra tikslus atlyginimo nenurodymas. Jeigu tai iš tikrųjų derybų klausimas, tai atlyginimas gali būti ir nenurodytas. Vis dėlto, įmonės, dažniausiai puikiai žino, kiek darbuotojui mokės, kokio dydžio bus jo priedai ir pan., tačiau kažkodėl tokios informacijos darbo skelbime neteikia. Tai padidina atsiųstų gyvenimo aprašymo skaičių ir gerokai pailgina atrankos laiką arba net visiškai ją sugriauna. Jeigu specialistas mato labai viliojantį skelbimą, kuris atitinka visus lūkesčius, bet jame nėra nurodytas atlyginimas, tai jis vis tiek ten nusiųs savo gyvenimo aprašymą. Be abejo, jis tikisi, kad pagal nurodytą kvalifikaciją mokamas atlyginimas bus pakankamas, o galbūt jam pasiūlys netgi daugiu nei uždirba dabar. Praėjęs atrankas ir sužinojęs atlyginimą, neatitinkantį lūkesčių, kandidatas atsisveikina ir pamiršta šį pasiūlymą. Taigi, tokiu atveju daug laiko sugaišta ir kandidatas, ir darbdavys. O rezultato nėra. Jeigu atlyginimo dydis būtų nurodytas skelbime, tai galbūt specialistas net nekandidatuotų į tokią darbo vietą, negaišdamas brangaus laiko.

Taigi, ne tik darbo ieškantys turi stengtis kuo gražiau išdailinti savo gyvenimo aprašymą. Darbdaviai taip pat turi stengtis, norėdami rasti gerą specialistą ir parašyti gražų, aiškų darbo pasiūlymą. O jei to nesugeba, sumokėti tiems, kurie puikiai už jį tai padarys.

 

Darbo skelbimai dar nereiškia, kad rasite tinkamą darbuotoją

ieškau darboPaskelbiau ne vienoje vietoje, kad ieškau darbuotojų. Susidomėjimas yra, tačiau darbuotojų nerandu…

Sako verslininkas M.K. iš Vilniaus. Jam antrina dar keletas smulkių verslininkų, kurie naudojasi darbo skelbimais ieškodami naujų darbuotojų. Kas blogai?

Kodėl ne visi darbo skelbimai veikia?

Pabandykime įsigilinti į darbo rinką. Joje yra kelios didelės problemos.

Pirmoji problema yra ta, kad darbo skelbimais dažnai naudojasi nekvalifikuoti arba bendrinių specialybių žmonės. Siauros specializacijos specialistai darbus susiranda per rekomendacijas, socialinius tinklus, tiesiogiai siūlydami savo paslaugas įmonėms, kuriose norėtų dirbti. Nekvalifikuoti darbuotojai tokių sąlygų paprastai neturi ir jiems belieka naudotis darbo skelbimais.

Antroji problema yra mąstymas, kad darbai – tai loterija. Nė velnio! Darbdaviui tai tikra loterija, tačiau ne ieškančiajam darbo. Tai reiškia, kad darbdavys, priimdamas žmogų į darbą rizikuoja, kad jis neatliks jam pateiktų užduočių, kurių iš jo reikalaujama. Ieškantysis darbo, kuris siuntinėja savo CV atsiliepdamas į bet kurį darbo pasiūlymą jokios rizikos neturi – „o gal pasiseks ir mane pakvies pokalbiui?..“. Vyraujant tokiai tendencijai darbdavys nusivilia pačiu paieškos procesu ir žmonėmis, kurie parodo susidomėjimą, tačiau nesiteikia pranešti, kad jų pasiūlymas nedomina.

Trečioji problema yra ta, kad darbo pasiūlymai yra ne itin atidžiai skaitomi. Tiesiog neatkreipiamas dėmesys į tam tikrus reikalavimus. Tada nusivylimas būna abipusis. Verslas ieško darbuotojų savo darbo laiko sąskaita, todėl kiekviena nevaisingai praleista valanda yra nuostolis, kurį nesunkiai paskaičiuoti ir išreikšti finansine forma.

Kokia išeitis? Kaip padėti verslui?

Jų yra daug, tačiau verta paminėti dvi:

  1. Padaryti darbo paiešką mokamą. Tai reiškia, kad ieškantysis darbo, norėdamas parašyti darbdaviui turėtų sumokėti 1 litą. Tada būtų rašoma tik atsižvelgiant į reikalavimus, o ne siuntinėjami CV į kairę ir dešinę.
  2. Darbo paieška turėtų būti nišinė. Pavyzdžiui, turėtų atsirasti pardavimų sektoriaus darbuotojų paieškos portalas, taip pat ir įvairių grožio paslaugų (yra tik aktyvi bendruomenė, kur darbo skelbimai yra aktyviai skelbiami). Tuo tarpu IT darbuotojų paieška jau vyksta portale DirbkIT.lt ir gana sėkmingai.

Po truputį vystosi ir trečia darbuotojų paieškos rūšis – per socialinius kanalus. Facebook nėra tam pritaikytas, o LinkedIN yra mokamas, tad darbo skelbimai ten kainuoja. Džiugu, kad atsiranda ir naujų Lietuvos rinkai orientuotų produktų, pavyzdžiui Telo.lt, kurie taip pat orientuojasi ir į specialistų paiešką, ne tik savireklamą.