Be buhalterinės apskaitos įmonių veikloje – nei žingsnio

buhalterinė apskaitaNusprendusieji atsikratyti samdomo darbo „jungo“ ir žengti į verslo pasaulį, netrunka pajusti, kokie stiprūs biurokratiniai reikalavimai čia egzistuoja. Tiesa, įstatyminės vingrybės bei specifinių žinių reikalaujantys procesai išgąsdinti neturėtų: buhalterinė apskaita ir įmonių steigimas gali (o ir turėtų) būti patikėtas specialistams.

Patogu, jog šiandien tapti įmonės savininku galima…tiesiog prisėdus prie kompiuterio. Aišku, virtualiu būdu atliekamas pats formalus įmonių steigimas, o prieš tai būtina atlikti reikiamus darbus ir atitikti keliamus reikalavimus. Elementarus pavyzdys: kaip išsirinkti konkrečią įmonės formą (UAB, MB, IĮ, VŠĮ)? Internete galima rasti daug išsamios informacijos, apibūdinančios kiekvienos formos privalumus/trūkumus, steigimo ypatumus ir panašiai, tačiau apsispręsti, kuris variantas tinkamiausios konkrečioje situacijos, tarkime MB ar VŠĮ, neretai yra sunku. Kompetetingi ir patyrę asmenys gali suteikti ne tik reikiamą konsultaciją, bet ir sutvarkyti įmonės steigimui reikalingus dokumentus. Tuo tarpu vadovui lieka daugiau laiko praktinių klausimų sprendimui: ką priimti į naujai formuojamą kolektyvą? kaip išsiskirti iš konkurentų? kokią marketingo strategiją naudoti?
Patikėjus įmonių steigimą specialistams, klientai dažnai viliojami pasinaudoti papildomomis nuolaidomis, pavyzdžiui – buhalterinė apskaita už mažesnę kainą. Ši paslauga aktuali ir didesnėms, ir mažesnėms įmonėms. Tiesa, pirmosios dažniau pasirenka variantą, kai specialistas, turintis tam tikro dydžio etatą, nuolat sėdi savo kabinete. Didesnėje įmonėje darbo netrūksta, neretai darbuojasi ne vienas žmogus – yra vyriausiasis buhalteris, buhalteriai, apskaitininkai. Tuo tarpu smulkaus verslo savininkams minėta nuolaida buhalterinėms apskaitos paslaugoms tikrai gali praversti. Čia darbo apimtys kur kas mažesnės, tad praktiškiau buhalterį samdyti konkrečių užduočių atlikimui, pavyzdžiui, atlyginimų skaičiavimui, periodinių ataskaitų rengimui, metinių mokesčių deklaracijų pildymui, apleistos buhalterinės apskaitos tvarkymui ir panašiai. Šiuo atveju net ir patys taupiausi vadovai gali būti ramūs, jog mokės už konkretaus darbo atlikimą, o ne kėdės „trynimą“.
Buhalterinė apskaita vaidina svarbų vaidmenį įmonės veikloje. Atrodo, skaičiai yra tik skaičiai, tačiau supainiok juos vietomis ir prasidės nesusipratimai – nepasitenkinimą išreikš darbuotojas, gavęs mažesnį atlyginimą nei įprastai arba, dar blogiau, atitinkamos instancijos apkaltins mokesčių slėpimu. Būtent dėl to buhalterinės apskaitos tvarkymas turėtų būti patikėtas profesionalams, atsakingai ir skrupulingai žiūrintiems į atliekamą darbą.

Buhalterinės paslaugos Kaune – paprastas būdas tvarkyti įmonės finansus

buhalterių paslaugos KunePaprastai įmonės buhalteriją  vykdo vyriausiasis buhalteris, tačiau paskutiniu metu populiarėja buhalterines paslaugas teikiančios įmonės. Buhalterinės paslaugos Kaune – greitas ir patogus būdas tvarkyti savo finansinius klausimus, įmonių vadovams nereikia ištisas savaites skirti savo brangaus laiko gero buhalterio paieškai, jo darbo vietos išskyrimui, atostogų planavimų ir dokumentų tvarkymų. Visas buhalterines ataskaitas paruošia ir sutvarko įmonė, teikianti buhalterines paslaugas.

Vyriausiasis buhalteris ar įmonė?  Štai kur klausimas

Dar prieš gerą dešimtmetį net nebūtų kilusi mintis atsisakyti vyriausiojo buhalterio darbo vietos. ir tai visai natūralu, juk buhalterinė apskaita –  svarbi kiekvienos, norinčios sėkmingai gyvuoti, įmonės dalis, kuri turi būti vykdoma patyrusio ir kompetentingo buhalterio. Tačiau šiandien situacija keičiasi, Vakaruose jau seniai taikoma praktika – įmonių teikiančių buhalterines paslaugas samdymas, ateina ir į Lietuvą. Kodėl?

Visų pirma, tai patogu. Ne paslaptis, kad surasti buhalterį nėra taip paprasta, jo paieškos gali užtrukti ne vieną savaitę, kai, tuo tarpu, vadovas turėtų koncentruotis į įmonės verslo planų įgyvendinimą. Be to, nereikia papildomai pirkti įvairių buhalterinių programų, kompiuterių, papildomai įrenginėti darbo vietos.  Visų antra, buhalterinės paslaugos Kaune, Vilniuje ar kitame Lietuvos mieste yra saugus ir patikimas pasirinkimas, kadangi visi įmonės dokumentai yra nuolat kopijuojami į atskirą rezervinių duomenų saugyklą, o dokumentų apsauga rūpinasi patikima ir savo amat1 išmananti saugos tarnyba. Pagrindinis įmonės vadovų tikslas – surasti ir nupirkti optimaliausią variantą siūlančią buhalterinių paslaugų įmonę. Tiesa, prieš renkantis įmonę, būtina atlikti „namų darbus“. Pasidomėti jos patirtimi, keliamomis sąlygomis reputacija ir atsiliepimais apie jos darbą.

Buhalterinės paslaugos Kaune ir daugelyje kitų Lietuvos miestų įmonėse yra ne tik buhalterinė įmonės apskaita, bet ir visa puokštė kitų paslaugų, tokių kaip – mokesčių apskaita, darbo užmokesčio apskaita, personalo dokumentacijos valdymas ir kt.. Kompetentinga, buhalterines paslaugas teikianti įmonė, konsultuoja visais finansinės apskaitos klausimais,  padeda pasirinkti optimaliausią įmonės poreikius atspindintį finansinės apskaitos modelį, konsultuoja vidaus finansinės kontrolės bei darbo užmokesčio, biudžeto sudarymo ir atlyginimų mokėjimo klausimais. Taigi,  vadovas, tiksliai žinantis savo finansinę situaciją, gali priimti geriausius ir palankiausius sprendimus savo įmonei ir sėkmingai jos veiklai vystyti.

Mažosios bendrijos steigimas

Verslo pradžia ne visada turi būti sunki, kaip kad pasakoje seni verslo „vilkai“. Jie turbūt prisimena įmonės steigimo sunkumus, kurie įvyko prieš dešimtmetį, o ne 2013 metais, kai viskas daroma internetu.

MB

Pradėkime nuo to, kad valstybės politika yra akivaizdi – visi pradedantieji verslininkai, kurie dar nemoka dirbti ir nežino, ar jų verslas bus sėkmingas, turėtų steigti mažąją bendriją. Mažoji Bendrija (MB) yra nauja verslo forma atsiradusi 2012 metais rudenį. Ji skirta nedideliam verslui iki 10 žmonių. MB mokesčiai – 20% + 15% pelno mokestis. Įmonės pelną direktorius gali išsimokėti nors ir kas mėnesį. Aišku, jei finansiniams metams pasibaigus paaiškės, kad pelno buvo išsimokėta per daug, teks tą likutį grąžinti.

MB nereikalingas 10 000 litų įstatinis kapitalas, nors pats mažosios bendrijos steigimas yra labai panašus į UAB steigimą ar bet kurios kitos verslo formos įsteigimą. Reikalingas el. parašas, su kuriuo prisijungiama prie „Registrų centro“ savitarnos puslapio internete. Ten suvedami visi asmeniniai duomenys ir pradedami pildyti reikalingi dokumentai – įmonės vardo registravimas, steigimo sutartis, akcininkai ir t.t. Sugaišus valandą laiko pildant įvairius dokumentus internetu, reikia apmokėti Registrų centro rinkliavas ir mokesčius per el. bankininkystę ir laukti kelias dienas, kol įmonė bus įsteigta. Gausite specialų prieigos raktą SMS žinute, kuris bus reikalingas toliau registruojant visus kitus dokumentus – atsidarant įmonės sąskaitą banke, gaunant įmonės antspaudą, registruojantis PVM mokėtoju, jei reikia.

MB steigimas užtrunka iki 5 darbo dienų. Dokumentai supildomi per valandą. Kad viskas būtų tvarkingai ir paprasta, rekomenduotina kreiptis į profesionalius įmonių steigėjus – įmones ir pavienius buhalterius, kurie visa tai padarys už jus greitai ir kokybiškai. Nors Mokesčių Inspekcija ir SODRA nėra nusiteikusios svaidytis baudomis vos įmonei įsikūrus, nuo klaidų geriau nereiktų pradėti…

Profesionali įmonės steigėjo ranka visus duomenis suveda labai greitai, nes tai daro ne pirmą kartą. Viskas daroma aiškiai ir užtikrintai, nieko pačiam nereikia nei galvoti, nei daryti. Ar verta mokėti 799 Lt* už MB steigimą? Tikrai taip, nes sutaupoma nemažai laiko ir streso nėra, kaip kad steigiant viską pačiam. Už ramias naktis ir sklandų darbą reikia sumokėti.

*799 Lt yra galutinė suma į kurią įeina pats įmonės steigimo procesas, juridinio asmens vardo registravimo mokestis ir kitos Registrų centro rinkliavos už dokumentų pateikimą ir įmonės antspaudas. Tai „Apskaita AG“ įkainis. Kitur jis gali skirtis.