5 faktai, kurių nežinojote apie Google Street View

google street view verslui

Pirmiausia gal reiktų pradėti nuo žinomų faktų. Lietuvoje Google Street View automobilis su specialia 360 laipsnių kamera ant stogo pasirodė 2012 metais. Jis apvažinėjo visus kaimus ir miestelius, įamžindamas mūsų gatves. Bet, per 4 metus daug kas pasikeitė… Dėl šios priežasties Google Street View buvo patikėta profesionaliems vietos fotografams, kurie dabar patys daro 360 laipsnių nuotraukas ir kelias jas į Google Maps tarnybą. Tai žino visi, kas bent kažkiek domėjosi virtualiaisiais turais. Pateiksime jums mažiau žinomus faktus apie Google Street View.

1 faktas: Fotografuoti gali tik akredituoti fotografai.

Google nori išlaikyti tam tikrą kokybės lygį, todėl bet kam pildyti Google Maps tarnybą negalima. Google atsirenka fotografus, pasidomi jų kvalifikacija, sugebėjimais. Dėl šios priežasties tokių fotografų Lietuvoje yra vos keletas, nors virtualius turus daro dešimtys ar net šimtai fotografų.

2 faktas: Vaikščiojimas per sienas – brokas

Kartais vaikščiodami po tam tikrų įmonių vidų galite būti perkelti kiaurai sieną. Taip nutiko dėl vienos priežasties – brokas. Defektą gali lemti ir fotografo kaltė, kai neteisingai pasirenkamas takas. Pavyzdžiui, taškas A yra viename kambaryje, taškas B yra atidarius kambario duris koridoriuje, o taškas C – koridoriaus pabaigoje. Jei taškas A iš karto jungiamas su tašku C, lankytojas yra traukiamas kiaurai sieną tiesiausiu atstumu, o ne L formos kampu.

3 faktas: Google Street View skirtas ir verslui

Tai nauja reklamos forma, nes galima pakeisti aplinką, kurios vaizdas likęs dar nuo 2012 metų. Jei tuo metu aplink vyko statybos, vaizdas nebuvo labai gražus. Dabar ten viskas apstatyta, todėl nebėra nei kranų, nei šiukšlių konteinerių. Galima užsisakyti Google Street View verslui ir pasidaryti gražią panoramą ir įkelti ją į Google.

4 faktas: papildoma informacija 3D turo viduje

Tam tikrose vietose virtualiame ture galima pridėti nuorodas į papildomą informaciją internete arba patalpinti gabalėlį teksto. Maža to, galima ir Youtube esantį klipą įdėti. Tai labai išplečia reklamavimosi galimybes.

5 faktas: 360 laipsnių nuotraukos daromos kas 2-3 metrai

360 laipsnių panoraminės nuotraukos yra daromos kas 2-3 metrai. Priešingu atveju matomas panašus efektas, kaip filme „Žvaigždžių karai“, kai erdvėlaivis įjungia šviesos greičio pavarą. Lankytojas per greitai pertempiamas iš vieno taško į kitą, dėl to vaizdas blunka ir būna iškraipytas. Tai, beje, irgi brokas, tačiau kartais dėl jo kaltas ne vien tik fotografas, bet ir užsakovas. Fotografo paslaugos juk mokamos.

Tikimės, kad pasidomėsite labiau Google Street View verslui paslaugomis.

3D turas – interaktyviausia Jūsų verslo reklama

Turbūt esate girdėję, kas tai yra 3D turas. Neaiškinsime, iš kur jis atėjo, ir kaip jis daromas, nes šio straipsnio tikslas – atskleisti visas 3D turo, kaip interaktyviausio reklamos sprendimo savybes.

Interaktyvi reklama yra nauja reklamos forma internete, kuri leidžia lankytojui naudotis keliomis medijos rūšimis vienu metu. Medijas supraskitae kaip vaizdo klipą, garsą, iliustracijas, tekstą. Intaryktyviuose reklamos sprendimuose vartotojas pats nusprendžia, kaip žiūrėti reklamą, ko matyti, o ko ne, kuo pasinaudoti, o ką ignoruoti. Toks yra šiuolaikinis 3D turas – kelių panoraminių nuotraukų rinkinys specialiame grotuve. Tai sena technologija, tad didžioji dalis interneto naršyklių gana nesunkiai rodo visus 3D turus, kad ir kokio sudėtingumo jie bebūtų.

3d turas

Pereikime prie funkcionalumo ir interaktyvumo.

Įgarsinimas. 3D turas susideda iš kelių 360 laipsnių panoramų, kuriose galima apsisukti aplink ir taip apžiūrėti objektą iš visų pusių. Tuo metu, kai vartotojas žiūrinėja, groja muzika. Tai paprastas audio takelis, tad vietoj paprastos muzikos galima naudoti ir įrašytą diktoriaus balsą, kuris tuo pačiu metu ir pasakoja apie objektą. Tai ypač naudinga reklama.

Video klipai. Video klipas nuotraukoje? Tai visiškai realu. Vartotojui atėjus iki tam tikros vietos nuotraukoje paleidžiamas vaizdo klipas, kurį jis gali žiūrėti tiesiai nuotraukoje arba pasididinti atskirai. Pasižiūrėjęs jis toliau „klaidžioja“ po panoramą.

Nuorodos. Atėjęs iki tam tikros vietos vartotojas pamato iliustraciją arba specialią ikonėlę, kurą paspaudęs nukeliauja į tam tikrą interneto puslapį. Šią funkciją galima panaudoti nukreipiant lankytojus į savo Facebook profilį, Youtube kanalą ar tiesiog savo interneto puslapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos.

Tekstas. Pagalbinis tekstas leidžia geriau orientuotis panoramoje. Kvietimas veikti (call to action) galima pateikti ne tik iliustracija, bet ir tekstu – „Užsukite čia“, „Susipažinkite su…“, „Eikite čia“ ir t.t. Tekstai gali apibūdinti ir tam tikrus nuotraukoje vaizduojamus objektus, pavyzdžiui ant sienos kabantį žymaus dailininko paveiklsą arba žaidimų automatą…

Sujungus visas šias paminėtas funkcijas, galima sukurti itin originalų ir interaktyvų 3D turą, kuris itin gerai reprezentuoja tam tikrus verslus ir viešas vietas. Pasitelkus visas technologijas naudos bus ir verslo interneto puslapiui, ir reprezentaciniams puslapiams socialiniuose tinkluose. Be to galima pateikti tam tikrą pasiūlymą žodžiu, panaudoti tekstinę reklamą.

3D turo kūrėjai juokauja, kad tuoj ir Google AdWords reklamą sugalvos kaip įdėti į virtualius turus. Būtų įdomu pamatyti, ar ir tai suveiktų.