Automobilių gamybos pradžia ir auto draudimas

auto draudimasŠiais laikais, kai mus supa technologijų ir kitų mokslų sričių vaisiai, sunku įsivaizduoti, kad kažkada buvo kitaip, kad žmonės važiavo dviračiu ne todėl, kad propagavo sveiką gyvenseną, o todėl, kad neturėjo automobilio, kad jis dar nebuvo sukurtas arba buvo toks naujas ir brangus, kad jį galėjo sau leisti tik iš ties pasiturintys žmonės. O dar anksčiau, žmonės nuolat vaikščiojo pėsčiomis, ne tik todėl, kad viskas buvo arčiau, nes miestai dar nebuvo tokie dideli ir viskas buvo po ranka, o todėl, kad tiesiog dar nebuvo nė minčių apie mechaninius variklius, varančius guminius ratus, apie auto draudimus ir pavojus kelyje. Tačiau pėsčiųjų ir raitųjų laikai baigėsi 18 amžiuje, kuomet buvo pradėtas vystyti mechaniniu varikliu varomas lengvasis automobilis. Pirmieji varikliai buvo įtaisomi į paprasčiausius vėžimus.

Už tokius išradimus kaip triratė mašina, dviratis šių dienų motociklo prototipas ir vidaus degimo variklis, galime būti dėkingi dviem vokiečių inžinieriams — Gottlieb Daimler ir Karl Benz, kurie buvo nepažįstami, tačiau abu dirbo ir kūrė ta pačia linkme.

Šie išradėjai pasinaudojo ir evoliucijos vaisiumi — ratu, jie pritaikė jį įgyvendindami savo vizijas. Garo variklio tėvas — Džeimsas Vatas — besibaigiant aštuonioliktam amžiui savo išradimu prisidėjo prie to, kad buvo imta kurti ir vystyti vis naujas ir naujas transporto rūšis bei jų modelius.

Kaip manote, kada gi automobilių gamyba ėmė vystytis taip sparčiai, kad transporto priemonės netgi buvo imtos gaminti masiniam naudojimui? Tai nutiko 19 amžiaus pabaigoje. Už tai galime būti dėkingi dar vienam vokiečių išradėjui — Rudolfui Dyzeliui, kuris, galima sakyti, buvo tam tikras katalizatorius automobilių gamybos vystyme. Jis išrado variklį, kuris buvo varomas sunkiais degalais, tai paspartino gamybos procesus ir automobiliai imti gaminti serijiniu būdu. Taip, visoje Europoje, išaugo ne tik automobilių paklausa, bet ir pasiūla , o tuomet atsirado auto draudimas. Tiesa, ekonominės krizės metu, kuomet pasaulį sukrėtė Pirmasis pasaulinis karas, auto draudimo vystymas laikinai buvo paralyžiuotas, tačiau pasibaigus neramumams ir grįžus į ramaus gyvenimo vėžes, auto draudimas ėmė sparčiai vystytis ir tapo bene viena svarbiausių draudimo rūšių.

 

 

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.